Min mamma anklagar mig för att vara ensam-räv...
Så länge jag kan minnas har jag varit omringad av konstiga, snygga och trevliga människor som av någon anledning velat hänga med mig. De klassiska och bestående aktörerna har mestadels bestått av sporadiska vänner, trofast familj och en och annan mentalt störd granne. Allt som allt har jag varit nöjd med situationen och alltid sett mig själv som en social och extrovert liten mes. Nu, ju äldre och finare jag blir, verkar jag på något sätt ha tappat min forna glans, och mer och mer befinner jag mig i ödemarken som en utskrattad och tanig ensamseglare. Jag chillar hemma med en bok, sitter och äter glass i parken, lyssnar på musik eller badar bubbelbad. Alla dessa aktiviteter utövas alena, och jag gillar det skaprt... Anledningen till detta skryt, eller snarare presentation av verkligheten så som jag ser den, är reaktionerna jag får från min familj. Mamsen är helt till sig av oro, menar på att min personliga charm, min förmåga att interaktera med andra människor och mitt framtidskapital kommer få sig en törn. Jag menar på att det hela är lugna gatan, att hon inte skall ligga sömnlös och att allt är guld. Jag trivs i mitt eget sällskap. Fattar inte prylen med allt detta stohej kring gemenskap och gos. Och stirrar inte upp mig i onödan. Så vem röstar ni på? Har jag eller mamma rätt?
Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.
Din mamma har alltid rätt.
Min blogg: http://emilmolin.wordpress.com
ensamvarg is the shit, jag gillar också mitt eget sällskap bäst.
work some magic
du phlegm du. hur gött som helst å vara ensam.
Jag har Focus mot toppen som Colin McRae i VM-rallyt!
Din mamma! (har alltid velat säga det) nej, men seriöst, trivs du i ditt eget sällskap så är det ju bara bra? men det kan vara bra att inte isolera sig helt, frivilligt eller ej, för det kan gå över till att bli ett problem när du inte längre "kan" vara social.
Science Genius Girl
Producent
2007-05-29 19:03
det e schyst o va ensam....man behöver inte rätta sig efter vad andra vill göra utan man gör det man känner för....dock e det inte roligt o vara ensam för länge då kan det bli jobbigt...
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
och även de att man måste umgås med polarna ibland. annars kommer man tappa dom också.
Jag har Focus mot toppen som Colin McRae i VM-rallyt!
jag håller med de andra, att vara själv är skönt. men ibland kan det väl bli lite ensamt, men ja. polarna ska man hålla kontakt med.
Ensam är klockrent. Hur skönt som helst att som du skriver sätta sig i parken med en glass och bara sitta. Fast ibland är det schysst med polare också så tappa inte dem!
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered
bara jag som brukar stänga in mig i garderoben en timme eller två var dag och bara smeka mina gossedjur och mastrubera såå in åt helvete :O
nämen fy fan karln!! gå och klipp dig
Jag anser att du har rätt, men samtidigt så förstår man mamsen och hennes oro.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag vill också på Beastie boys :(
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered
du har rätt, och jag vet för jag är den borne enstöringen när jag var liten ville jaginte gå på barnkalas för att jag tyckte att de andra barnen var för dumma och stökiga. fast nu har jga inga vänner så jag får nog kanske ändra mitt första svar och hålla med din mamma...
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
Det finns inget som heter interaktera... det heter interagera. För övrigt tycker jag inte det ena utesluter det andra. Jag älskar att vara själv, men skulle aldrig offra mina vänner.
http://www.LQP.se - The Portal To Self (ehm, myself, that is)
Jag har levt ensamvarg i massa år nu, mitt mixerbord är the best buddy ever! Umgås knappt med folk om det är utanför musiken, och jag stormtrivs. Så länge man är sysselsatt så är det ju lugna puckar att bara chilla runt ensam, har man ett jobb, pluggar eller något intresse som innefattar andra människor så klarar man sig fint på den sociala biten.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
balans i alla avseenden torde vara optimalt. är inte kul att vara för ensam och inte kul att aldrig ha tid att vara ensam. man är inte alltid den bästa personen att avgöra huruvida man har balans eller inte. men det är sällan andra heller. så. jag röstar blankt.
Emil_Brikha P28 Normalt sätt gillar jag inte att folk rättar, korrigerar eller tillrättavisar mig, men med dig ska jag faktiskt göra ett undantag...Erkan P22 Snyggt inlägg. Bra poäng. Och fina formuleringar. Balans är nyckelordet här...
Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.
Jag vill äta glass med phlegm... Så jag röstar på att du ska träffa mer folk (i synnerhet flickor, i synnerhet mig) KEEP IT GHETTO!
My heart lives in my vagina.
Du gör väl som du trivs bäst med att göra, hur svårt kan det vara? Man känner ju vad man mår bra av.
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
"Det finns inget som heter interaktera... det heter interagera" Där hör ni.. lyssna på bror duktig! f.ö tycker jag som dig phlegm, ensam är stark!
Det är gött att va själv tycker jag men jag gillar också att kunna dra bort till nån jävel och bara chilla ... men anser du att du klarara dig fint själv så är allt toppen.. då kan ju ingen klaga
phlegm P22 : Bra, för det ser snyggare ut att bli rättad, än att envisas om att ett ord som inte existerar, finns.
http://www.LQP.se - The Portal To Self (ehm, myself, that is)
Min mamma säger att jag kommer ha grått hår när jag gifter mig, jag vet inte vilken mamma som är snällast? :p
"Din mamma har alltid rätt." Första inlägget dödade tråden. Så sant haha :)
CAMPIONI!
Poolmahn P24 hahaha wow
Det är bara rättvisa att få rätt visa rätt visad och är ni rätt visa förstår ni att det var rätt vi sa
Poolmahn P24 Du är rolig, men patetisk. Emil_Brikha P28 Varje dag lär man sig nått nytt... Danke schön.
man behöver inga vänner om man har whoa
boat sluts looking for work in borlänge, sweden
så mycket tid som du spenderar på whoa, så tror jag nog att din mor har rätt
ask Beavis, I get nothing Butt-head
ordbajseri som vanligt, med noll substans. tröttnar du aldrig? eller tycker folk han verkligen skriver bra? skaffa dig en jävla blogg ellernått?
Poolmahn P24 Ja, du har fel. FuelDOg P23 Jag gillar ensamräv bättre. Ligger skönare i munnen...
Mår man dåligt av att vara ensam så är man en "ensamvarg" men annars så inte.
Ja, med alla dina dryga trådar så är det kanske inte så konstigt att din mamma påstår att du är ensam.
Aa då tänkte jag ju rätt endå. Varg-jävel ska det vara!
dirtyfist P2 Det där var ett riktigt lågt försök till att vara hård. Ska du nu göra dig lustig på min bekostnad begär jag tre saker: 1. Använd inte gamla slitna uttryck som dryg, irriterande eller jobbig. 2. Det måste finnas en viss relevans i punchlinen. 3. Hosta ur dig mer än en rad är du bussig.
Jag försöker inte vara hård. Jag säger enbart vad jag tycker. Du behöver inte hosta upp en massa skit trådar där du försöker vara harmonisk, poetisk eller någon b-journalist. Det uppskattas inte. Du skadar världen med ditt skitsnack.
dirtyfist skadar världen var väl att ta i? sure, det är jävligt tråkigt men man kan ju undvika snubbens trådar.
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
dirtyfist P2 Jag försöker inte vara hård. Jag säger enbart vad jag tycker. - Jag vet att det är vad du tycker. Detta är kanske tionde tråden du nämner det i. Och försök inte komma dragandes med att du inte vill vara hård och tuff... Det blir bara löjligt, när både du och jag vet att du inte vill nått hellre.. Du behöver inte hosta upp en massa skit trådar där du försöker vara harmonisk, poetisk eller någon b-journalist. Det uppskattas inte. - Givetvis behöver jag inte göra någonting. Men jag gör det ändå. Du skadar världen med ditt skitsnack. - Pallar du utveckla detta? Är sjukt spänd på vad du kan mena..
phlegm jag gissar på att han tycker att du snor hans tid. Killing Time, couldn't be no iller crime. f.ö tycker jag att du ska göra som du vill, det är upp till dig hur du vill leva ditt liv, din mamma ska inte behöva sköta det åt dig. vem säger att man inte kan vara lycklig ensam?
Jag har varit ensam varg hela mitt liv skulle man kunna säga, ser inget negativt med det. När jag kommer hem så är det jag som är KUNG=). PLus att jag kan focusera 100% på jobbet, så för mig fungerar det fint. Har ett annat behov/hobby som drar igång adrenaliet så att jag slipper ha sexliv med för den delen;) haha..
Ensamräv is the shiet. Att bara sitta hemma med neddragna persienneroch gömma sig från allt och alla är underbart. Gärna flera dagar i sträck. Fyfan vad jag börjar länga till semestern nu.
Förstår inte hur ni pallar att va ensamma massor. Jag har fritidsgård hemma hos mig och är jag ensam mer än en timme så blir jag tokig och sur som satan.. Så jag får välla rösta på din mamma då.
När man ser ljuset i tunneln är det oftast tåget som kommer
Jag förbannar min egen dumhet för att jag envisas att läsa alla dessa trådar. Är bara så underhållande att läsa alla dräpande inlägg. Jag skulle nog dra iväg ett Word, ********* och ******** ! om det inte vore för min fredsprismässiga empati i kombination med en litet lätt överdoserad konflikträdsla.
Jadis: Min flickvän är precis likadan. Hela hennes släkt är likadan. En söndag börjar med att hon går till sin mamma, inom 45 minuter sitter det 15 pers på altanen. Ungar och hela skiten. Man behöver inte ha folk runt omkring sig, vi har internet.
Dieallot Jo, internet är min räddning under dom halvtimmarna det tar för folk att bytas av och komma hit. Men jag vet lixom inte vad jag ska göra när jag är ensam. Måste nog träna lite på det.
Jadis: Låter som att du behöver seriös träning. Jag kan lära dig hur man klarar 2 veckor utan närhet av en annan människa om du vill? :)
Dieallot Haha, tror inte jag skulle klara det. Skulle klättra på väggarna efter en dag. Men visst, gör ett försök ;)