I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

någon som byggt ett sängskåp?

Övrigt - Blandat

2007-05-27 12:23

någon som byggt ett sängskåp?

har en 25kvadratare och har bestämt mig för ett sängskåp då det är snyggare och mer praktiskt!

har någon några erfarenheter från ett sådant bygge eller möjligen en bra hemsida man kan få hjälp

bollen är rund och en match är 90 minuter

2007-05-27 13:04
Är det uteslutet att köpa ett?

För när min mamma köpte sitt färdigt så kom det två hantverkare bara för att montera ihop den, så jag har fått för mig att det är lite krångligt :S

2007-05-27 13:10
att köpa ett nytt är sjuuukt dyrt! mellan 10-30 000kr kostar ett sådant!

2007-05-27 13:44
jorå men att ringa farsan har jag gjort.. det är ju han som ska bygga schoblässet men tänkte om det fanns en bra ritning kanske att gå efter!?

eller en sida med tips

2007-05-27 16:11
fan vilken bra ide. jag ska flytta in i en 18kvm. så jag tänker också ordna ett sånt.

måste ju vara enkelt att bygga. jag ska rita lite så kan jag länka sen.
"varför ska alltid dom vuxna bestämma, varför kan inte barn få vara stora, och välja föräldrar"

2007-05-27 16:28
det här blev ju en as enkel skiss, men så här ska jag göra mitt om jag nu gör ett.

fjädern är snyggt inbyggd och lagom stark så den bara blir en hjälp att dra upp sängen. skåpet får man ju fästa ordentligt i väggen bakom.
sen är det ju bara att välja material och mäta lite och ha sig så är det ju fixat. tar max en dag att bygga.
"varför ska alltid dom vuxna bestämma, varför kan inte barn få vara stora, och välja föräldrar"

2007-05-27 16:28

2007-05-27 16:31
ooooobehave. Är rätt säker på att Timell snöckrade ihop ett sånt på fyran för några år sedan. Skall du ha liggande eller stående skåp?
Göteborg på låtsas.

2007-05-27 17:00
jag ska ha mitt skåp ståendes.. enkelt fyrkantigt i vitlack..

borde inte vara så svårt?!

987, vad fyller fjädern för funktion?!

jo martin timell gjorde något liknande men då liggandes.. men borde vara samma princip!