I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Pallar jag pilla på mig lite old spice?

Övrigt - Blandat

   

2007-05-23 18:50

Pallar jag pilla på mig lite old spice?

Första gången jag kom i kontakt med manlig parfym var under ett midsommarfirande runt 89-90. En morbror, en farbror eller något sånt, hade valt att förgylla både hans och alla andras speciella dag med lite skönt lukta-gott.

Vad jag tyckte om hela spektaktlet minns jag inte riktigt nu, men jag vet det gjorde ganska starkt intryck på mig. Jag tyckte det hela var mycket förbryllande, dels för att det luktade så sjukt sött, men också att jag fram tills dess bara trodde att lustiga tanter och halvvingliga kvinnor bar denna uppfinning.

Ett par år senare dyker parfym åter igen upp på radrarn. Några grabbar i klassen har investerat i några flaskor (eller var det burkar) Axe, och uppslutningen blir totla. Nästa dag hade varenda jävel på sig antingen Jungel, Marine eller Musk.

Så..

Nu idag när jag sitter och brottas med problematik om hurvida en flarra luktvatten skall inköpas eller ej är det dessa två incidenter som gör sig påminda.

Jag hävdar att endast svettiga innebandykillar och överviktiga lastbilschafförer sysslar med denna hobby. Andra människor tycker givetvis annat.

Frågan är vad?

Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.