I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Slippa telefonförsäljare?

Övrigt - Blandat

2007-05-23 18:36

Slippa telefonförsäljare?

Finns det något sätt man kan slippa dom på? Jag sitter jämt vid datorn, och där finns en telefon, så nr det ringer får jag alltid svara... asjobbigt när det alltid är telefonförsäljare...
Har hört att man kan skriva upp sig nånstans på internet, och jag vill isf veta den sidan, eller något annat sätt att slippa jävlarna!!!

"People are always like; 'Why you never smile in pictures?
Cause there aint that much to smile about, I'm dead serious about this."
- Papoose

2007-05-23 18:54
nix regga dig då
There is plenty off fish in the sea.

2007-05-23 18:55
gör något roligt åt situationen istället, låtsas var intresserad, skoja me dom osv..
Holden makes a great deal to australia

2007-05-23 18:56
eller så kan du köpa av dem
Skivsamlare

2007-05-23 18:58
fair enough..
Skivsamlare

2007-05-23 18:59
fair enough..

2007-05-23 19:03
Fraga efter deras hemnummer och sag du garna ringer tillbaka lite senare, exempelvis medan de ater eller ser pa tv.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2007-05-23 19:05
om dem söker morsan eller farsan så kan du klämma till med kommentaren "Hon/han är död", och då lär de ju garanterat inte ringa och fråga igen.
 biffko to di world

2007-05-23 19:05
Har aldrig förstått det här med att "skoja" med säljare. Det är det tråkigaste som finns och tror ni att ni är först så har ni fel. Alla som jobbat med telemarketing under en kortare tid har hört allt och det är ni som blir "tönten som försökte leka rolig" man talar om på rasten.

Anmäl dig till NIX. Kan dock ta upp till ett halvår innan det nått alla telemarketing bolag. Säg att du tillhör NIX nästa gång du ringer så reggar dem dig som det så ringer ingen från det företaget dig någonsin igen. (Oavsett om du är med i NIX eller ej).
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor

2007-05-23 19:10
Chico

Jo, om han är/blir kund hos dem så kommer dem troligtvis ringa honom igen.

2007-05-23 19:12
Så vitt jag vet så har företag även dem telemarketingspärrar. Det är heller ingen väntetid på dem, bara ringa kundtjänsten det berör och be om en (i samband med att man skaffar en tjänst hos dem)

de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor

2007-05-23 19:14
www.nix.nu

men företag vars tjänster ni använder er av kan fortfarande ringa er även om ni är anmälda i nix..
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!

2007-05-23 20:29
Nix är scheiss, dom drar inte ur dig ur alla listor ditt nummer finns i, och även om så hittar vi ditt nummer och ringer ändå. Gör det bästa av det hela bara.

2007-05-23 20:30
Eller så säger man bara nej tack, jag vill inte köpa något. Samtalet är slut på några sekunder.

2007-05-23 21:15
Up_One

Då var det säkert du som lurade mig att skaffa typ mobilt bredband via er och fick en räkning på 18.000 då jag bodde i köpenhamn och jag frågade ifall det gällde i utlandet och han sa ja.

2007-05-23 22:47
haha jag jobbar som telefonförsäljare och kan ju berätta att man blir inte precis ledsen om nån säger "dra åt helvette".. sen om nån skulle börja fråga om min lön eller nått annat från den där vilseledande mallen ställer man ju frågan. är du intresserad av erbjudandet?

annars lägger man ju på.. man hör ju direkt om nån försöker vara lustig eller så..

det är bara ett jobb.. anmäl er till nix eller säg, tyvärr jag är inte intresserad eller nått..
www.justdet.se - svensk hiphop

2007-05-23 23:33
NIX!!!!!!
Som man bäddar får man ligga ;) Glöm aldrig det!

2007-05-23 23:55
nixnixnixnixnix!

2007-05-24 00:24
Säger bara NIX!

TM är ett yrke, väldigt många arbetar där för flextider och för att det är svårt att få ett annat jobb som ung, speciellt när man pluggar på dagarna. Att driva med dessa känns smått respektlöst, dom gör ju ändå bara sitt jobb (även om jobbet går ut på att "störa" och sälja!). Var bara trevlig och tacka nej, vill du inte ha ngr samtal så NIXA dig.
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!

2007-05-24 10:03
Jag jobbade som teleförsäljare förut (världens äckligaste jobb), jag kan alla tricks. Säg att du anmält dig till nix plus att personen som söks ej bor där längre. Om de ringer dig efter det så hajar de inte vad de håller på med.

2007-05-24 10:51
Telefonförsäljare är fan värre än alla äckliga människor som försöker pracka på en dyra mobilabonemang på stan.. samhällets bottenskrap

2007-05-24 11:10
hahaha jag jobbar som telesäljare (telefonkonsulent) :D

alla älskar mig :=)
?

2007-05-24 11:10
sitter och jobbar just nu
jag jobbar för glocalnet
?

2007-05-24 12:02
xavante P12

Öh, vilka är "vi"? Inte ett företag har ringt mig mot reglerna sen jag reggade.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2007-05-24 16:42
nothing will ever save me from myself

2007-05-24 17:13
Jag har jobbat som telefonförsäljare och jag fattar inte folk som inte bara kan säga "nej tack" och vara trevliga. Om ni skäller på en telefonförsäljare, tror ni allvarligt talat att den personen bryr sig ett piss om ni tittar på tv eller spelar dator eller pillar er i naveln när han/hon ringer och stör. Dom gör bara sitt jobb. Säg bara nej tack så slipper ni.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-24 17:20
ja fast de finns ENDEL telefonförsäljare som skriver upp eller hur fan de gör och skriver att man vill ha produkten fastän man sagt nej!! ett exempel är att dom gjorde de på min mormor som inte ens svarar i telefon och sedan hamnade hon hos inkasso.

2007-05-24 17:22
Dom som gör så är aldrig långvariga iaf. Så det är knappast en majoritet direkt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-24 17:52
nej och jag poängterade just endel. jag har själv jobbat med en liknande grej. jag vet hur de är med jobbiga kunder.
Groupie

2007-05-24 18:22
Telefonförsäljare är ett bra och givande jobb. Har du ett par månader på ditt CV med bra referenser så är det inget annat än tummarna upp. Visst finns det folk som försöker göra sig lustiga men det ser man igenom snabbt.

Jag brukar störa mig på traktorer som kör långsamt i trafiken men jag punkterar inte hans däck när jag får chansen. Jag stör mig också på byggarbetare som arbetar med högt låtande maskiner, men inte går jag och skäller på dom.

Sluta driva med telefonförsäljare, det är bara larvigt. Precis som många andra har sagt så finns NIX. Dom gör bara sitt jobb.

Klart slut.
(,_____(ò_Ó)____,) this big

2007-05-24 18:39

Det finns inget roligare än be om deras hem nummer och säga att man ska ringa upp imorgon på morronen

You already know, den e on lean!

2007-05-24 18:43
FuelDOg: haha satt precis å tänkte på det

-Hur träffades ni kalle?
-Eva försökte sälja kalsonger till mig via telefon å sen har det bara rullat på lixom"

2007-05-24 20:26
Men vem har hemtelefon och varför?

2007-05-24 20:29
  Chico P11

Säger du som är 11år & vet allt. :) Det är hur kul som helst att jävlas med dom jävlarna! Speciellt om det är sånna här nya som tycker det är pinsamt & vet inte vad dom ska säga! HAHAH

2007-05-24 20:31
NIX är det som gäller och ringer det någon ändå och struntar i det så säg att du bara ska hämta tvätten men är MKT intresserad av erbjudandet och kanske kan tänka dig köpa ngt. Lägg av luren i 10 minuter och låt personen i andra änden få kass ratio per timme och slöseri i telekostnad. Sen lägger du på luren.

2007-05-24 20:37
även om man är med i nix så kan vissa företag ringa fortfarande

om dom inte ska sälja nåt under samtalet och erbjuder gratistjänster som såklart leder till en jobbig försäljare till slut (tex larmförsäljare som kommer hem till dig)
Nä vad roligt, verkligen jättekul!!

2007-05-24 21:22
men säger man nej tack så fortsätter ju asen bara att tjata om sitt jävla fantastiska skiterbjudande... jag säger alltid: nej tack hejdå*klick* är det trevligt nog för er?

2007-05-24 22:26
hahaha jag jobbade som telefonförsäljare de va ett skitroligt jobb speciellt när man kom till besserwissrar eller folk som försökte leka lustiga, hem nr tricket är sämst de blir bara såhär:

Arg man: Men du ge mig ditt telefonnr så ringer jag dig o stör
Jag: Javisst, vad ska du erbjuda för nåt?
Arg man: Vadå erbjuda?
Jag: Ja men varför ska du ringa mig om du inte har något ärende?
Arg man: Jag har inget jävla erbjudande
Jag: Okej men här ta mitt nummer och ring mig när DU kan fixa ingen bindningtid och en gratis mobil till mig
Arg man: Gratis mobil?
Jag: aa men jag måste dra nu hejdå

Klick

2007-05-24 22:27
fan man skiter väl i om dem tycker att man e larvig när man driver, ja tycker det är fett kul iaf...

Som en gång när ngn dam ringde från ngn tidning å ville att ja skulle (preluminera) stavning? på denna tidning å gav mig massa schysst info i säkert 7-8 minuter, jag sa sen när hon va klar

- ja men asså, det är nog inget för mig.

- Vadårå?

- asså jag är blind

- *tusen miljarder ursäkter blahblahblah*
BiggedyBaaaaaak Baaa BAKOM FLÖTET!

2007-05-24 22:29
Hota dom!

Nix hjälper verkligen inte ett dugg.
Jag jobbade med det där men sa upp mig efter två timmar.
 DIF!

2007-05-24 22:32
Soder P17

Mer omoraliskt jobb finns ju inte då du får direktiv av din 20-åriga chef att hussla så mycket som möjligt, gärna äldre.
 DIF!

2007-05-24 22:39
bob

Hur kommer det sig att du började där öht då? Gick du seriöst dit i tron att de var jelly-ol' fellas med hjärtat på rätta stället?

2007-05-24 22:56
Nej jag var i ett stort behov av jobb, men det finns fan gränser för hur långt man kan gå.
 DIF!

2007-05-24 23:22
Haha, jag jobbar som telefonförsäljare.  Ett pass kvar och sedan behöver jag aldrig mer sätta min fot i djävulsanstalten. det är säkert jag som har ringt och stört dig.

2007-05-24 23:30
bob:

Varför påstår du att NIX inte hjälper, det gör det ju bevisligen.

2007-05-24 23:45
Det som hjälper bäst är att inte ha hemtelefon.

2007-05-25 00:16
Refused P26
Telefonförsäljare.
Grattis till dig som inte fått några samtal efter att du registrerat dig till nix, det finns fortfarande "krypphål" och fel som gör att det går att ringa och störa dig när du sitter och äter eller tittar på ditt teveprogram.

2007-05-25 00:21
xavante:

vilka "kryphål" förutom att man kan ringa till egna kunder finns det?

2007-05-25 00:49
Jag har inte hand om inkommande listor, det gör något av företagets danska kontor, men jag hörde med en dansk nisse som tittar in hos oss lite då och då hur det kommer sig att vi ringer så pass många nixkunder och om det inte var förbjudet. Han förklarade hur nix system brast på en del olika punkter, t ex när man använder listor som är väldigt slumpsammansatta, köper listor med hushåll som inte varit våra kunder men som någon gång varit kund eller köpt något hos något annat företag, fixar listorna från teleoperatörer etc.
Att ringa nixkunder är inget man strävar efter just eftersom dom inte är intresserade av telefonerbjudanden, så kryphål inom citationstecken var väl lite retsamt, det är mer rätt ut fel och brister. Men finns gör dom, och eftersom jag ringer upp en del nixare vid varje arbetstillfälle är dom "bevisligen" en del.

2007-05-25 02:31
xavante:

Bevisligen hjälper det, vilket var det enda jag hävdade. Och sådär värst många kan det knappast vara eftersom jag personligen inte fått ett enda samtal på flera år, och aldrig hört om någon kund som varit missnöjd med NIX (jag jobbar med telekom). Kanske ert företag som hanterar listorna oseriöst?

2007-05-25 02:34
Jag brukar säga att ja g inte är intresserad och tacka för informationen. Sen lägger jag på. Det brukar ta mellan 5 och 10 sekunder. Sååå jobbigt är det väl inte?