I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ciggen pajjar mina fylliga läppar...

Övrigt - Blandat

   

2007-05-22 18:32

Ciggen pajjar mina fylliga läppar...

Sedan en tid tillbaka uppdaterades och intensifierades mitt dagliga, destruktiva nikotinintag. Från att alltid ha varit en trogen, 24 timmar om dygnet - 7 dagar i veckan-snusare, tog jag det modiga och häftiga beslutet att även involvera ciggaretter. Snuset finns givetvis med och lattjar i bakrunden, men in imellan måste han stå tillbaka till förmån för min nya, sköna bästis.

(Nu så här i början kör jag på Prince Light, vet inte varför, men jag måste säga att jag är rätt nöjd med mitt val. Smaken är lagom behaglig, designen på förpackningen någorlunda fräck, och jag har alltid varit en sucker för mjuka paket.)

Trots de många fördelarna med rökning, (snyggare och mer slitet ansikte, cigg-pauser på jobb, en ny fin trötthet) finner jag dock att en sak stör mig extremt mycket. Det är inte någon av de gamla bespottade klassikerna man hör om varje dag, utan en lurig rackare som smygit sig och ställt till besvär.

Så här funkar det:

Jag går i lugn takt mot bussen och känner suget efter en cigg. Ledigt pillar jag upp ett paket ur fickan, fipplar ut en liten pinne och klämmer fast den mellan mina fylliga, snygga läppar. Jag börjar leta efter en tändare, 15 sekunder går, och jag tänder min cigg. Vid det här laget har ciggen befunnit sig för länge mellan mina läppar och cigg-klistret har etsat sig fast i dom. Resultatet blir att mina läppar får sig en rejäl törn och att läpp-hud lossnar.

Varför är det så härr?
Vilken funktion fyller kletet/klistret på ciggen? (så svårt att hålla pinnjäveln still kan det inte vara)
Finns det några tillverkare som inte kör med detta skit?

Ge mig lite input...

Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.