I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Söker medarbetare.

Övrigt - Blandat

   

2007-05-20 17:19

Söker medarbetare.

Tja

Det är så att jag driver ett företag som heter Marysoul. Klädesmärke där jag designar kläder som precis börjat tillverkas i en bra fabrik i Portugal. Inga pengar kommer ännu in, men snart hoppas jag på att kunna försörja mig på detta.

Har dock ett problem. Jag har tidigare ett kort tag samarbetat med en tjej, det gick sig inte alls. Hon hade tyvärr inte det som krävdes, och jag vart glad när hon hoppade av. Dock känner jag nu att min kreativitet skulle behöva en samarbetsparter. Jag skulle vilja dela denna underbara grej, med en underbar människa som älskar kläder, design och så vidare, lika mycket som jag.

Men hur fan hittar man någon som det kommer att fungera med?

Jag vill att personen ska bo i närheten, för enklast samarbete. Personen ska vara sjukt kreativ, och känna att det är värt att kämpa och slita arslet av sig, för en framtida kärriär inom yrket.

Med tanke på att det inte kommer in pengar i företaget än på ett tag kan jag inte annonsera på ams efter att anställa någon, då jag jobbar på sidan om för att få det att gå ihop. Så jag behöver hitta någon som brinner för detta, och tillsammans med mig vill nå målet.

Har någon något bra tips på hur detta kan gå till?

Har funderat på att "utlysa" tävling på designlinjen på ett närliggande gymnasium, men det känns jobbigt när det handlar om att jag inte kan betala lön, som på ett vanligt jobb. Jag söker alltså inte en anställd, utan en samarbetspartner.

Sen har jag också en killing-idé på en slags verksamhet jag skulle vilja starta upp. Jag skulle då behöva ett gäng människor som älskar det dom håller på med, är villiga att starta upp ett eget företag, och sedan samarbeta. Vill inte avslöja konceptet. Men en del av ingredienserna för detta projekt är att hitta ett par shyssta dudes som vill driva en Barbershop, någon som vill driva skivbutik inom genren hiphop/soul/rnb och liknande, och även några andra roliga grejer. Temat för hela grejen är iaf hiphop/street och det skulle bli sjukt bra om det skulle gå att få ihop.

Men vart hittar man dessa unga entreprnörer som är villiga att kämpa in i det sista för att nå sin dröm?


www.marysoul.com