Malmö, vart går ni ut?
Det känns som om alla ställen är likadana, och att det inte finns något bra ställe att gå på om man tvunget vill ut på klubb, det är samma musik och samma människor överallt. Var brukar ni gå, och vad gör det stället så bra.. ?
vill också veta vad det finns för vettiga utseställen i stan, funderar på en flytt dit till hösten
boat sluts looking for work in borlänge, sweden
Fikar för det mesta. Det var läääääääääängesen jag "gick ut", tyvärr.
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie -Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.
jennie-is-back: vad tillför det den här tråden?
boat sluts looking for work in borlänge, sweden
"samma människor överallt."
- Jo, tack!
Fyra alternativ i braighetsordning:
1) Debaser. Nyöppnat och riktigt nice.
2) Inkonst. Oftast bra (elektronisk) musik och trevliga människor.
3) KB. Klassiker som jag på något vis alltid hamnar på. Har Snakebites, puligt som fan!
4) Jeriko. Bra musik men jag ogillar egentligen både baren och lokalen.
And they all want to love the cause<br>'Cause they all need to be the cause<br>They all want to fuck the cause
sodoku det här är min tråd , om det ska finnas nått småsint whoa-hat i den, så är det jag som står för det. puss!
Brukade hänga på Choklad innan när "Soul Clap" höll till där. Nu är Choklad en bullshit klubb som vilken annan klubb som helst. Shine ska tydligen vara fett. Detta förutsätter självklart att man tycker om R&B, Hip Hop och soul. Buddha Lounge funkar, dock jävligt crowded.
At the gates of Eternity...
Etage och slagt hamnar man alltid på om man ska gå ut...tycker det e så tråkigt och gå ut i malmö..sitter hellre på möllan eller lilla torg med några polare och dricker öl..mycker mysigare...
Slagt, fyfaan för det stället. Det är verkligen bottom of the barrel som hänger där.
haha jag vet BC men det e alltid dem ställena man hamnar på...lika tråkigt varje gång...
WonderChild1 : Jag håller mig till mit motto, att tid är pengar. Så vet jag att det inte finns något fett att dra till en kväll, så stannar jag hellre hemma och är produktiv.
BC99 P23: Helt rätt...Jag tänker nästan likadant...men jag har oxå den inställningen att om man går ut med rätt personer så har jag kul på nästan alla ställen...man får göra det bästa av situationen...=)
WonderChild1 : Sant där, men allt för ofta så är det alkoholen som gör det roligt. Och allt för ofta inser man att den ena helgen bara var en repris på helgen innan.
sodoku P18 slutsats: gå och dra något gammlt över dig. fuck off biatch! BC jag har med hört att Shine ska vara schysst. Is it so? det är på Slagt va? Eller?
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie -Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.
KB för hela slanten. Däremot kan jag bli fett irriterad på DJ'n som spelar på KB, tysksynt drog han igång sist. Annars är KB skitbra, riktigt trevligt folk och en perfekt lokal.
Keep crushin'!
Jag är faktiskt rädd för KB, inte mer rädd än vad jag är för idioterna på slagt och etage dock, men rädd. Hamnade på choklad igår, och alla dessa små sextonåriga tjejer som trodde de dansade som shakira gick mig på nerverna, dessutom var det en hel hög med stekare där, jag vill ha gamla choklad tillbaka!
hm... om dom trodde attd dom kunde dansa som Shakira, då är det illa. För att Shakira tror att hon dansar magdans för att hon rör på magen lite och vickar på höfterna. hehe
Har ni kvar Crush där nere? Det var roligt, vill jag minnas.
Nej, Crush är nedlagt. Tror dom som hade klubben stack till Berlin.
Svikare.
And they all want to love the cause<br>'Cause they all need to be the cause<br>They all want to fuck the cause
Chocklad var riktigt fett förr, idag är det ett samlingsställe för modehoror. Det enda som jag tycker är sisådär med KB är musiken. Ibland kan det spelas skitbra musiken hela natten, och en grym mix av alla musikstilar. Men sen kommer dagar då tysksynt spelas där, då är det jävlit svårt att försöka se något positivt.
Keep crushin'!
Inkonst är nästan alltid nice! Jeriko, KB, Buddha, Moriskan funkar skitbra... malmö känns jävligt bra för tillfället, kommer ofta många duktiga dj:s hit.
Jennie : Yeah det hålls till på Slagt, men inte samma arrangör. Vad jag har hört, så är det lite mognare/äldre folk där. Sist jag var i Choklad så satt jag i rökrummet, så kom det en tjej och började snacka med mig. Visade sig sen att hon var född 90'. OCH hon hade inte ens fyllt 17 än. Jag ba "Hej då!" stack därifrån snabbt som faan. Man hamnar i ju fan i finkan bara man snackar med så unga tjejer nowdays!
extra_stark P23 so? bad jag om er åsikt? Jag känner conspicuous och dett är hennes tråd. jag talade om för henne att jag mest fikar och inte går ut. Plus att jag kan skriva vafan jag vill var jag vill och när jag vill. tänk ifall jag också vill ha tips? är du admin? mod? nej! dåså.BC hahahaha :) jag t.o.m ser paniken i din min framför mig! haha... fan vad schysst om det är RnB och sånt. Synd bara att Mike A L D R I G dansar så jag får bara sitta där och tråka med honom när vi går ut bara för att alla andra dansar :/ hehe
Kan förövrigt inkomma med min ringa åsikt att Slagthuset är ett skithål för torpare och kickers, sådeså!
McShit det är vad jag tycker om Slagt med, men om Shine är schysst så :D
extra_stark P23 ehm... vafan vet du om vår vänskap? vafan vet du om hur vi träffades? jo kära lilla idiot... vi träffades på whoa. Om du har missat detta så är whoa ett ställe där man kan komunicera med folk, vare sig det är familj, vänner eller fiender. Och i trådarna så kan man skriva det man känner, sålänge man håller sig inom ämnet. Du och det andra puckot tyckte inte att mitt inlägg var intressant, då kan ni blunda, sålänge ingen sitter med pistol mot er skalle och tvingar er att läsa. om ni nu inte vill/orkar/är för dumma för att veta hur man blundar så är det ditt och hans problem. Lär er att ignonera det ni ogillar, annars kan ni väl låta det peta ut ögonen på er. Ni väljer. Jag gör som jag vill. och jodå. Vi kär msn och sms, men inte när hon jobbar.
aaaw :) jag blir helt rörd så mycket kärlek som flödar i en tråd om uteliv. kan någon moderator/ admin snarast fixa ett forum för alla dessa vilsna själar som inte har bättre för sig än såna här meningslösa grejer?
con haha japp.. vi älskar alla! eller inte... nej ärligt. hur fan kan folk störa sig på sånt där? att jag skrev att jag inte går ut så mycket längre liksom. hehe :) det är su bättre än dom som skriver "bokmärke!" iallafall.
extra_stark P23 det du inte förstår är att jag faktist var inom ämnet. jag och Con umgås inte varje dag. därför vet hon inte allt om hur jag gör och vad jag gör på mina helger. om du nu inte hade varit för dum för att leta upp vår gästböcker så kanske du hade sett att vi snackar där med. jag höll mig fortfrande inom ämnet, det gör inte du när du frågar om filmer och snackar chips. eller du kanske inte kan läsa? jag ska förklara: chips och film=nej! snacka om hurvida man går ut i almöinte när en tråd som just handlar om malmös uteliv=helt ok. förstår du nu eller är det för svårt, lilla vän?
oops. blev fetstil. inte riktigt mening.
Det här är min tråd, här bestämmer jag. Jennie-is-back får skriva vad hon vill, men du kan ju bara försvinna härifrån och skänka allt ditt innestängda hat till en arm sate som förtjänar det.
con ;) nej folk är vaälkomna att hata, men inte snacka om något dom inte ens vet ett skit om. Om jag nu vill skriva om att jag går ut eller inte, då gör jag det, och det gjorde jag, i en tråd som just handlar om uteliv i staden jag växte upp och bor i. Dessutom så fanns inte dom flesta av dom nya klubbarna när jag gick ut, dvs på "den" tiden.
Jag var på Debaser i onsdags eller när det var.. Antigen har jag blivit snyggare eller så är det Chokladfabriken 2.0, fan vad det raggades. (Jag hoppas på första alternativet) Schysst ställe i varje fall, bra musik, snyggt och fräscht men vakterna verkade lite stela. Har en liten förkärlek till KB också, annars går jag sällan ut på klubbar. Hamnade på Chokladfabriken någon gång, det är helt okej om man bara vill dansa och dricka. Vad du än gör: Se till att du aldrig, aldrig, aldrig hamnar på Retro! De minnen jag har därifrån har aldrig någonsin varit bra.
<br>
på "den" tiden fanns bara prive och alla älskade alla, och man behövde inte oroa sig för att gå ensam genom parken på väg hem om natten.
_Rookie F21 var ligger Retro?Con hahaha sant :) Privé, Slagt och Heartbreak! Etage med. Hahahaha
jennie Precis här nedanför fönstret och åt vänster.. Nä men det ligger på Skolgatan tror jag, om inte den vägen hunnit byta namn.. Parallellgatan till Södra Förstadsgatan, gå ner vid 7/11 och till vänster. Typ samma hus som teatern..
<br>
Rookie aha :) nu vet jag var. hehe... :) just under fönstret :p nej jag skojar. skolgatan är kvar vad jag vet :)
jennie Jo men den byter namn mellan södra och norra efter halva vägen.. Men Skolgatan är det i vilken fall..
<br>
extra_stark P23 med mitt fina hår så är jag nog mer kammad än du nånsin kommer att vara, kära vän. man kommer in i puberteten i 13 årsåldern, ungefär, men du verkar ha haft svårt att ta dig ut ur det, fortfarande, efter 10 år.
Rookie men jag förstår var du menar. Jag är ute och kär i stan större delen av mina dagar. hehe så jo... :)
Borde inte alla vi dans-glada malmö-whoaiter ha en klubbkväll då vi går ut o dansar tillsammans?
con jag ska ha en sån kväll hos dig :p
haha, du och jag och en massa strass-stenar :D
hahahaha det vore något! "extra extra! read all about it! Conspicuous and Rouaa´s dancing in glitter party!" haha
_Rookie
Vad har du för dåliga minnen ifrån Retro?
Tycker det är helt okej ställe faktiskt, framförallt om man vill pubchilla lite efter klockan ett och inte är sugen på att dansa.
extra_stark P23 ok. då säger vi trotsåldern. hur kan du tycka att jag var OT. helt ärligt? snackade jag chips och filmer? NOPE! jag tar det mer som en man.
extra_stark P23 nej det är det inte. för dig så är det offtopic, men mellan mig och henne så är det inte offtopic, och tråden är egentligen inte din/för dig eller för någon annan. Det räcker med att hon förstår. förstår du nu? du får ingen puss tillbaka. I'm a married woman :p
för att det är hennes tråd? för att jag kan säga vad jag vill till min polare var jag vill. har ingen ring på mig just nu så du får vara utan att pussa. synd om dig. :p
det är du med, chompis.
haha det e så kul och sitta läsa..ni e för roliga =)
hihi jag vet! hehehe nej jag skojar :D