I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Dreadlocks i STHLM?

Övrigt - Blandat

   

2007-05-18 22:44

Dreadlocks i STHLM?

Jag vet att det finns 1000 olika trådar om det här, men vill ha en lite uppdaterad.

Det är så att jag har sparat hår rätt länga nu, kammar jag ut det så har jag iallfall nedanför axlarna (brecis under käken när det är lockigt som vanligt) och funtar starkt på dreads.

Mitt hår är sjukt dreadsvänligt, har redan 6-7 stycken som jag gjort själv. Men jag vill inte göra hela håret själv, rädd att det ska se lodigt och misslycket ut, och dessutom orkar jag nog inte göra det.

För det först.
Spelar det någon roll att jag har några dreads redan? vet att många kör typ "mönster" och delar upp håret i olika sektioner när dom gör dreads på folk?

För det andra.
En kille i plugget fjorde nyss dreads, men hans har blivit skit lösa, typ släpper helt, ser ut som vanligt hår nu, och vet att han inte har kammat ut det efter lr något, vad beror detta på? Tar han inte hand om dom väl, eller är det en oskillad person som gjort dom?

För det tredje.
Vilka ställen är bra i stockholm? något favoritplace som ni gjort era på?

Tack på förhand!