I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Äta extremt ekonomiskt

Övrigt - Blandat

   

2007-05-12 22:02

Äta extremt ekonomiskt

Såhär är det. Jag har mått och mår väldigt risigt på senaste då det hänt en hel del. Jag är nästan två veckor sen med hyran, och jag orkar inte riktigt bry mig. Dom pengarna jag har som skulle gå till hyran har jag istället köpt alkohol och annat skit för. Så de resterande pengarna räcker inte till hyran så jag måste låna lite men det går alltid att lösa. Problemet är att jag inte har pengar till mat eller cigg (säg inte att jag ska sluta röka för det är allt jag har just nu och jag lever hellre på cigg än att slösa pengar på mat).

Men jag skulle kunna låna lite pengar till mat den här månaden tills nästa löning kommer men jag vet inte riktigt hur man äter snålast och jag vill inte behöva låna mer än absolut nödvändigt då jag redan har en skuld. Jag är inte särskilt kräsen när det gäller mat men jag har väldigt svårt för att upprepade gånger äta samma jävla billiga smörja. Tillslut tappar jag matlusten och kan inte äta.

Men jag är också en sån som säckar ihop väldigt lätt om jag inte får i mig tillräckligt med energi. Så jag funderar till och med på att säga upp mig från jobbet så att jag slipper slösa pengar på att laga näringsrik mat som jag måste äta till frukost, lunch och middag för att orka jobba och istället bara ligga hemma och leva på knäckebröd, smör, vatten och vitamintabletter.

Jag vet att det finns många som är bra på det här med ekonomi och mat här inne då jag läst många trådar men vet inte riktigt vad jag ska söka på. Snälla ge mig tips på hur man äter relativt bra men ändå extremt ekonomiskt. Jag har inte ett särskilt bra sinne när det gäller vilka varor som är dyrt och billigt även om jag vet på ett ungefär.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.