I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

rakade ögonbryn..

Övrigt - Blandat

2007-05-10 19:12

rakade ögonbryn..

Hur lång tid tar det för att ögonbryna ska växa tillbaks fall man rakar ev. vaxar bort dem?

Alltid funderat, lust att göra det på en kompis...     

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-10 19:16
snällt

2007-05-10 19:18
haha jag har oxå funderat på vaxa bort ena ögonbrynet på en polare på fyllan! haha eller bara sätta fast lappen så han får dra bort skiten själv när han vaknar! hehe

om du eldar upp ögonbrynen så växer dom inte ut igen! ;)
// be the change you wanna see in the world

2007-05-10 19:19
det tar olika från person till person?
ser ut som du har fått moderators jobb i audio igen.
// Dansk_BB

2007-05-10 19:20
jag hade dödat min vän om den gjort så på mig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-10 19:21
hade nog aldrig haft mage att göra det, tänk dig att gå utan ögonbryn! fyfan..

2007-05-10 19:32
Jag känner ett par personer som frivilligt och ofrivilligt blivit av med ögonbrynen helt, i alla fallen har dom varit återställda efter ett par dagar. Så en vecka högst? Så har du lite marginal till godo innan mamma eller flickvännen kommer hem igen för att precis ha missat experimentet.

2007-05-10 19:33
esshå, jo dom växer tillbaka om du eldar upp dom

2007-05-10 19:39
1 vecka? du måste skoja..

2007-05-10 19:43
Mindre än en vecka, men räkna med en vecka så har du lite marginal ifall ditt växer långsamt.

2007-05-10 19:43
med tanke på att längden på ögonbryn inte kan vara mer än 3-5 mm och hår kan växa upp emot 1mm per dygn så..
Producent

2007-05-10 19:45
ja det tar typ en månad för ögonbrynen att bli 100% igen..

ta bara ena hans ögonbryn, kolla fall han är så dum att han vägrar att raka av sig andra. eller om han verkligen gör en sådan förnedrande sak mot sig själv för att det ska se likadant ut på båda sidorna. HEHE
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
Producent

2007-05-10 19:47
HAHA! ja!
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2007-05-10 19:47
GretaG, så kan det ta 3 till 5 dagar?

2007-05-10 20:03
Min morsa rakade av sina ögonbryn när hon var i tonåren. De blev aldrig riktigt återställda, bara en varning.
Walking the street of dreams

2007-05-10 20:10
Det stämmer kanske. Men det märks ju å andra sidan betydligt mer på ögonbrynen än om man rakar tex skallen.

2007-05-10 20:34
hade poängjakt i högstadiet, en grej gick ut på att få en kille att likna en tjej, jag lyckades övertala en dude att få raka bort hans ögonbryn och måla dit två svarta arga streck, de tog en månad innan de såg någorlunda normala ut igen.

hans morsa skällde ut på mig sommaravslutningen också :(

2007-05-11 00:10
Sjukt taskigt att dra bort ögonbrynen.
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!
Lyricist

2007-05-11 01:42

Som dom tidigare nämnt. Bättre att bara sätta fast vaxduken på ögat så får han rycka bort den själv... det blir mer sadistiskt

2007-05-11 11:26
1 vecka.. Fan heller, hade en anhörig som fick sina bort rakade på fyllan. Tog bra lång tid innan dom va helt återställda, och innan de såg de helt stört ut medanns dom växte ut. Han gick inte ut utan mössa i iallafall 3 veckor.
En annan sak, om man nu vaxar bort dom kan de innebära att alla strån inte växer ut där dom var innan. Kan få ögonbrynen att se lite skeva ut.
Jag står på samma sida som jag alltid stått på..<br> -Min egna.!

2007-05-11 11:37
de va en kille på öland roots förra sommarn som fick båda sina ögonbryn bortrakade :)

de bästa va att han hade texten "gilla läget" intatuerat på magen!
Trodde du ja!

2007-05-11 11:40
Jag har för mig att hår växer med en medelhastighet av 0.4 millimeter per dygn, så det tar nog aningen längre än en vecka. Dessutom så är nog mina ögonbryn längre än 3 mm, snarare runt 6-7.

Det är ju elakare om man limmar dit extra hår, så att personen får ett "Uni-brow".
Har man sagt A får man säga B, så man får C vad D E!

2007-08-31 13:29
Mina försvann igår...fan alltså, ser helt jävla sjuk ut

2007-08-31 13:32
Julle: Då får du säga till när dom växt tillbaka.
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D

2007-08-31 13:37
Min morsa rakade av sina ögonbryn när hon var i tonåren. De blev aldrig riktigt återställda, bara en varning.

Då berodde det på nåt helt annat. Klart håret blir likadant när det kommer ut, det är ju inte som om hårsäcken märker att hårstået kapats.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2007-08-31 13:47
Brunsås : aa självklart...

2007-08-31 13:53
> Refused
Däremot så är hårsäckarna "känsligare" (som det så fint sades när jag lärde mej detta) och lätt vrids runt när man rakar/vaxar det, vilket ofta leder till att ögonbrynen kan växa åt lite olika håll, mer eller mindre.

Min gamla tjejkompis, som var mer eller mindre nedrökt och allmänt borta, rakade av sej allt under en tripp, vilket slutade med att efter ca.1 vecka så hade ena ögonbrynet börja växa mera emot tinningen än vad det var innan, såg helt efterblivet ut, hon fick även en s.k "unibrow".

"Saw kan det gaw"

2007-08-31 13:59
Klockan:

Jag är skeptisk. Vanliga hårsäckar går ju inte att ändra på om man så gick fram med motorsåg, menar du att ögonbrynens hårsäckar inte tål minsta beröring? Det är osannolikt, de utsätts ju för mycket mer "vrid" under en vanlig natts sömn än under en rakning. Jag säger uuuuurban myth...

Att hon fick unibrow kan ju knappast ha berott på det heller, det kräver ju nya hårsäckar.

2007-08-31 14:01
Min morsas väninna rakade eller vaxade bort sina ögonbryn, de kom aldrig tillbaka, hon har tatuerat in det nu istället.

2007-08-31 14:12
Blasta:

Vaxning kan nog skada hårsäckarna rejält, även om hon nog hade otur om inget växte tillbaka alls.

2007-08-31 14:51
Hahaha...schysst!

Om du gör det, ta bara ett av dom.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental

2007-08-31 14:53
> Refused
Håller med, men å andra sidan så har jag ingen fakta och ändå bara fått reda på detta som ett påstående, så jag tog för givet att det stämde.

2007-08-31 15:08
jag måste vaxxa mina ögonbryn varann dag annars har jag mcdonalds MMMMMMMMMMMMMMMMM det är mysigt

2007-08-31 15:15
Det finns också en risk att alla hårstrån inte växer ut. Är ju ofta problemet om man nopprar bort för mycket, att de blir glesa när de växer ut igen.
My heart lives in my vagina.

2007-08-31 15:50
Ögonbrynen är klena helt enkelt.
Moderator

2007-08-31 16:02
Orkar inte läsa hela tråden men några där uppe snackade om en vecka max för att de ska växa ut. Jag rakade båda mina ögonbryn en gång och kan säga att en vecka är skitsnack. Tog minst tre innan det såg ok ut och typ fem innan de var lika vackra som de ska vara.

Fram tills dess såg jag ut som en jävla idiot.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2007-08-31 17:32
" Som dom tidigare nämnt. Bättre att bara sätta fast vaxduken på ögat så får han rycka bort den själv... det blir mer sadistiskt "

det funkar ej det räcker att man tar vatten på det sen kan man ta bort det utan problem...

2007-08-31 18:38
Min polare fick dom avrakade för 4 helger sen, han ser ännu ut att ha cancer :D men har inte sett han på en vecka iofs, och då var dom nästan klara
Men lika glad är jag för det!

2007-08-31 19:07
Jag blev av med ögonbrynen på ett träningsläger, i thailand för ett par år sedan, och det tog alldeles för länge för att dem skulle växa ut kan jag säga.. :/

2007-08-31 23:26
vi har haft det som en grejj i mitt kompisgäng att raka ögonbrynen om någon däckar och jag kan med säkerhet säga att det tar mer än en vecka för dom att växa ut.
Men det har aldrig varit någon som förlorat håret för alltid så det är nog rätt lugnt.
Military justice is to justice what military music is to music

2007-09-08 16:33
nu har det gått 9 dagar och 1/3 kanske har växt tillbaka....fan vilken tid det tar, har iofs ganska tjock ögonbryn

2007-09-08 17:19
refused: när man har rakat benen och håret växt ut igen så kan det få en helt annan kvalitet jämfört med innan iaf. så det skulle kunna vara så med ögonbryn också.
ta-ta

2007-09-08 17:57
soulshine

det brukar bero på att ett hårstrå normalt är tjockare vid roten än vid toppen, rakar du av håret kommer toppen att vara tjockare när det växer ut.

2007-09-08 18:00
jo så är det säkert:)

men alltså det kan ju ändra färg också...typ?
ta-ta

2007-09-08 20:45
hehe taskigt mään, minns när jag stötte på min polare. Från långt håll tyckte jag bara att han såg nyvaken ut, men sen märkte jag frånvaron utav hans ögonbryn.

Han förklarade att han hade deckat hos någon okänd jävel, då nån passade på att ta bort dom. Han fick aldrig reda på vem det var.

2007-09-08 20:54
Som Fegon skrev, sätt en klisterlapp på kompisens ÖGA, sen kan han sjäkv få rycka bort. Ett öga borde ta någonstans mellan några dagar till ett par månader på sig för att växa ut igen.
Göteborg på låtsas.

2007-09-08 22:28
hahaha,jag å min brud körde en liten tävling och jag losa å var tvungen att raka bort ena ögonbrynet å det tog fan en hel månad tills det blev normalt. fast mitt har blivit mkt tjockare en vad det var inan,så om du gör det räkna med hämn pzz
Henkish a.K.a ProNooB.

2007-09-09 00:38
sofia1

Ja, Jonas!! Han hade "Gilla läget"-tatueringen på ryggen..

Bodde granne med han på Urkult och då hade han inga ögonbryn iallafall..
Han och en brud han hade träffat på Urkult gifte sig där, de hade ett nakenbröllop och Lasse Fabel var vigselförättare.
One chapter a day

2007-09-09 00:48
jag kan få nåt metrosex-ryck nån gång varannan månad och få för mig att rycka bort brynen som gör att de två blir en. de brukar vara tillbaka i lagom tid till att jag tittar mig i spegeln nästa gång
http://www.kommandot.se/wp/

2007-09-09 01:52
hår växer ca 1 cm/månad så det beror på hur långa bryn människan har. men fan va taskigt.

2007-09-09 09:37
wee_pedda: det är förmodligen för att hon gjorde det on a daily basis, om man gör det ofta slutar till slut håret växa där och då kan det ta ett bra tag. men gör man det en gång växer det ut på en månad.