I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

ang bytesrätt i affärer

Övrigt - Blandat

2007-05-09 22:21

ang bytesrätt i affärer

god afton,
jag och en polare var och handla inne på teknikmagasinet idag. Vi skulle köpa vars en polisscanner så vi frågade han i kassan, och han plockade fram en och visade och sa att den funkar bra.

Så vi köpte 2 sånna men när vi kom hem visade sig att det inte alls var polisscanner utan för flyg och marin bandet.
Och naturligtvis gäller inte öppet köp om man har brutit förpackningen. Så nu undrar jag om någon vet ifall det finns någon chans att vi kan få byta ut dem mot en annan modell fast den är öppnad? han sa ju trots allt att det var rätt så man tycker det borde gå.

finns säkert folk här inne som vet lite bättre vad som gäller och kan svara på frågan//

2007-05-09 22:26
Om ni har köpt dem på falska grunder så borde ni t.o.m. kunna få pengarna tillbaka.
Testa att förklara vad som hänt (d.v.s. att killen som sålde dem sa att de var för en grej, men de var för en annan). Reklamera mera :)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2007-05-09 22:39
vi stod i butiken och kolla på scanners så fråga vi om den modellen vi köpte, så sa killen i kassan att den funkade bra och att vi kunde få in polis, brandkår, och ambulans på den. men enda skiten man får in är marin och flyg banden :(

2007-05-09 22:41
som van butiksarbetare kan jag väl säga att det är lite upp till butiken, från fall till fall.. hur schyssta dom är, hur schysst du är osv.. visst kan de ta tillbaka prylarn och ge tillbaka pengarna. om allt är i fint skick, kartong o kvitto finns kvar osv, så tror jag dom gör det. säg att det helt enkelt blev ett missförstånd.

lycka till!
MIXTAPES: www.djcrilloh.com

2007-05-09 23:11
teknikmagasinet kör väl öppet köp även om du har brutit förpackningen? så länge grejerna är i nyskick
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.

2007-05-09 23:12
kan ha fel, men har som fått för mig det
No point in mentioning those bats, I thought. The poor bastard will see them soon enough.

2007-05-09 23:37
det är ingen policy vi har, allt handlar om varan går att sälja igen. är det t.ex. uppladdningsbara batterier i är det plombering som gäller..

men i mina öron låter det inte som om detta är något problem, bara gå dit och berätta problemet så ska allt lösa sig =)

(hej jag jobbar extra som säljare på TM)
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.