I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

I dagens tidning...

Övrigt - Blandat

2007-05-08 20:16

I dagens tidning...

Läste någon av gratistidningarna i morse. Brukar oftast inte bli berörd av det som skrivs där. Tills i dag.

Stod om en 17-årig flicka i något annat land, som var kär i en kille som inte trodde på samma gud som flickans föräldrar.

Hennes föräldrar tänkte inte låta detta ske, så det hela slutade med att flickan stenades till döds av sin egen familj och släktingar. Det blev även filmat av dessa. Har sällan blivit så berörd av en tdningsartikel som när jag såg tjejen ligga helt livlös på marken.

Hur rättfärdigar man att man gör på det här viset?

Och sen var det fan hennes egen familj som dödade henne.

Förstår inte hur man som förälder kan göra något så sinnessjukt för en sådan skitsak.

Någon annan som reagerade som jag på den här artikeln, eller kan förklara för mig varför en familj kastar stenar på sin 17-åriga flicka tills hon dör, för att hon var kär i "fel" kille?

10-4, åffer...

Signatur får rum här

2007-05-08 20:22

Pappa pratade om det. Det var en 17-årig tjej som var kär i en kille som inte var shia då hon själv var sunni, eller så var det tvärtom. Pappa grät efter han såg det. Jag har bara sett honom gråta en gång :\

But for what it's worth yo, I got no regrets

2007-05-08 20:28
http://www.aina.org/news/20070425181603.htm

Någon annan som reagerade som jag på den här artikeln, eller kan förklara för mig varför en familj kastar stenar på sin 17-åriga flicka tills hon dör, för att hon var kär i "fel" kille?

Fullt normalt att en hel by är med på att stena ihjäl en flicka. Inga konstigheter där.

Fyfan säger jag bara. Äckliga jävla djur som förtjänar att utrotas.

4 months down the down the road the idiot gear kicks in

2007-05-08 20:29
monthana

Vad är skillnaden på det där, då? Är det som kristna och Jehovas, eller?

Det värsta är att det var hennes familj som inte tvekade en sekund på att mörda sin dotter, och samtidigt filma det.

Hade dem gjort samma sak om flickan var 10?
Signatur får rum här

Jag har sett videon, går att finna om du kollar runt på olika forum. Det var förresten inte bara hennes släktingar utan även män från samma by.. synd som fan.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

oj skrev fel, men ni fattar

2007-05-08 20:31
Quiet F60

Skulle det vara bättre att det var hundratals människor plus familjen som mördade flickan?
Signatur får rum här

2007-05-08 20:32

åffer

Nej, har jag skrivit något som fått dig att tro det? Jag bara underströk faktumet att det var så.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-08 20:35
åffer
Alltså jag kan inte riktigt svara på det, för jag har inte sån värst kunskap om det. Men alltså, it's so big och det tar tid. De som fortfarande tänker så konservativt är just som Quiet säger, byar och dylikt.

Dock har jag hört att det blivit kaos i Iran. Att poliser åker runt och tar fast kvinnor som inte "klär sig good enough" och skickar iväg nånstans. Vet inte riktigt.

2007-05-08 20:35
Och religion har inte gått över styr?

2007-05-08 20:37

Inte religion, det handlar om hur folk uppfattar ordet heder och hur högt de prioriterar det.

2007-05-08 20:38
Quiet F60

Det var inget påhopp av något slag. Förstod det bara som att det vore bättre med en hel by. Läste dock igenom det du skrev igen, och jag ber om ursäkt.

Friends?
Signatur får rum här

2007-05-08 20:39
fyfan vad hemskt, helt sanslöst. jag ska fan åka och döda dem där jävlarna när jag blir stor, dem förtjänar att dö, vad ledsen och arg jag blev nu, fy helvete.
Lookin at you through the glass..

2007-05-08 20:41
Quiet F60, religion har en del med det att göra med. Tror knappast det problemet funnits om inte religion funnits.

2007-05-08 20:44
fyfan vad arg man blir på människor
Don't fuck with kroll.

2007-05-08 20:44
Självklart är det religionsrelaterat.

Är någonting ingen någonsin sett värt att döda nära och kära för?
Signatur får rum här

2007-05-08 20:45
teN

Syftar du på Islam? Det finns ingen religion som uppmanar till att döda sin dotter om hon råkar bli kär i "fel" person, tror det handlar om vad de tror att andra tycker om dem. (Min teori iaf..)

2007-05-08 20:46
Quiet F60

Jag tror att sånt där spelar väldigt stor roll för dem som tror på det. Att man inte ska beblanda sig med "smuts", som tror på andra saker än en själv.

Dock inte säker...

Signatur får rum här

2007-05-08 20:47
Nej, självklart inte. Men religionen har gett dem dem uppfattningen om att det är så hemskt, det bygger helt klart på religion men det kanske inte slutar vid religionen.

2007-05-08 21:24
Fyfan säger jag bara. Äckliga jävla djur som förtjänar att utrotas.

summerar väl hela min tankegång ganska väl

2007-05-08 21:34
det tråkiga är väl att man inte blir förvånad.

när jag hör sånt här måste jag skicka en tanke till alla föräldrar som har förlorat sina barn i krig, sjukdom och olycka. som ska leva med minnet av sitt barn resten av sina liv, att dom ska behöva läsa om sånt här.
Hakuna matata

2007-05-08 21:43
asså det ni missar är ju att tjejen inte var muslim alls, varken shia eller sunni, hon tillhörde nån slags för-islamisk religion, enligt metro iallafall

men snubben hon var kär i var muslim och nu e tydligen muslimerna fett arga och har dödat ett gäng folk som tillhör den där för-islamiska religionen

2007-05-08 21:43
Snälla nån, kan inte nån ringa Bush och be honom släppa bomben på dessa djur? Ser inget mänskligt i att år 2007 samlas i tusental för att mörda en liten flicka för att hon är kär. Önskar personerna på filmen inget annat än tortyr och lidande resten av livet, kunde jag skulle jag gärna hjälpa till att inflika den.

2007-05-08 21:44
Och ja det finns as till människor, folkgrupper, Islam har inget med saken att göra men det vet väl förhoppningsvis de flesta som är ngt bildade idag iaf..

2007-05-08 21:49
dom var ju inte muslimer, läs vad jag skriver...

2007-05-08 21:55
Jag såg det?

2007-05-08 21:55
up to 1000 men from the Yezidi Kurdish community of Mosul

2007-05-08 21:58
Hade man inte tappat tron på mänskligheten sen tidigare hade man gjort det nu. Håller med gaia, tortyr.

2007-05-08 22:19

Det värsta är att fördomarna mot muslimer kmr öka så in i helvete p.g.a. att folk som inte kan all fakta tror att man ska göra så enligt Koranen.. :/

>:D

I rz 3vul g33nuz

2007-05-08 22:35
Fan jag blir så jävla ledsen egentligen och besviken på mänskligheten, det finaste och mest värdefulla en person kan få uppleva måste väl ändå vara kärleken? Och sen ska man straffas med en rå död för att ha den turen?