I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

A-lagarhumor

Övrigt - Blandat

2007-05-07 20:39

A-lagarhumor

Nu har det hänt en gång för mycket för att jag ska kunna se det som en tillfällighet. I lördags befann jag mej på väg till en fest på Alhelgonakyrkans hållplats. En A-lagare närmar sig vårt sällskap, rycker loss en kvist från ett träd och räcker till min tjejkompis.
"Godafton fröken, ja, jag heter alltså Nykvist"
En annan gång satt jag på en picnic utanför universitetet, när en schleten man i medelåldern närmar sig och frågar om vi har några tomburkar han kan få. Vi ger honom några och min kompis säger: "kom tillbaka senare så får du mer"
"Jaså, ja isåfall vill jag ha äpple!" replikerar mannen blixtsnabbt (äpplemer)
En tredje gång passerar jag Svingeln där några alkisar sitter och skrålar. Eftersom jag är i samma tillstånd ropar jag: "E du full eller?" till dem.
"Absolut" vrålar en av dem och viftar med en viss svensk-tillverkad vodkaflaska...

Vad är detta? Varför är alla A-lagare grymma på ordvitsar? Och framförallt, någon annan därute som spricker av samma fråga?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.