I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad kan man göra åt sniglar?

Övrigt - Blandat

2007-05-07 16:44

Vad kan man göra åt sniglar?

Stod och tittade ut mot tomten och ser att snigelinvasionen börjat igen. Jag får panik bara jag ser dem och måste utrota de små kräken på något vis men hur? Vill inte gå och salta ihjäl varenda en av dem, det är otroligt ineffektivt och lämnar kvar sig en äcklig slemfläck efteråt - men vad man egentligen göra för att bli av med dem? Finns det något som inte innefattar att plocka upp dem eftersom jag helst undviker detta...

Etzmaot Le Yehodim
http://kattenmjauv.blogspot.com/

2007-05-07 16:46
cykla på dem, det gör jag.. man får ett skönt ljud också.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-07 16:48
häll lättöl i glasburkar/lådor/whatever och gräv ned i marken
sniglarna tänder på det, glider ned i dom och drunknar
L'âge d'or était l'âge où l'or ne régnait pas

2007-05-07 16:48
bensin?
Rädda en ko, ät en vegetarian!
Skivsamlare

2007-05-07 16:50
häll salt på dom
fair enough..

2007-05-07 16:52
skaffa myskankor, dem äter sniglar =D

2007-05-07 16:52
Salt förstör jorden, öltricket kanske man ska prova.
Fy helvete vad jag avskyr dem, får en riktigt grov panik/ångest när jag ser dem, vågar knappt gå ut i trädgården :(
Etzmaot Le Yehodim

2007-05-07 16:56
ELSTAKET, fast små då såklart, det såg jag i tidningen förra året!
fullfjädrad när jag kickat en gås..

Poet

2007-05-07 17:04
kasta salta nötter på dem genom fönstret. tävla gärna mot en kompis
"life's a garden, dig it."

2007-05-07 17:04
Det enda sättet att få bort dem, utan att de ska fortsätta att fortplanta sig osv är att rulla ihop dem i en bit toapapper och klippa av dem på mitten.

Its a dirty job but someone has to do it!
CAMPIONI!

2007-05-07 17:08

Av NÅN jävla anldedning äger jag en bok med titeln "50 sätt att mörda en snigel"

urdrag:

"Häng dem på tork

ett tidsödande men underhållande sätt att torka ut sniglar.
1. Samla en hink sniglar
2. Använd gummihandskar. Häng upp sniglarna med klädnypor på en tvättlina
3. Se dem vrida och gunga i vinden medan de torkar ut och dör."

Min favorit var att du bjuder dina vänner på "snigelmördarparty". Som en vanlig fest bara att istället för fiskdamm så förser du gästerna med spadar och ficklampa, samlar sniglar i nån halvtimme, häller sprit över dem, delar ut pris till personen som samlar flest sniglar och sedan firar ni sniglarnas död resten av kvällen. -och du slipper plocka upp dem personligen

Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.

2007-05-07 17:12

Jag önskar jag bodde i USA så jag kunde anlita någon utmärglad mexikanare att göra skiten för en spottstyver.
Måste ha ihjäl dem på något vis...

Etzmaot Le Yehodim

2007-05-07 17:19
Öltricket är ett beprövat trick som funkar riktigt bra, min farfar använder sig av det i sin trädgård. Alltid när jag va liten brukade jag gå till dom där burkarna och kolla hur många döda sniglar som fanns i dom. Kör på de!
Anima Sola

2007-05-07 17:22
Mina föräldrar drog en elektrisk lina runt trådgården.. så vi har alltid döda och genomstekta sniglar runt trädgården.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-07 17:26
"Snigelgift
Järnfosfat finns att köpa som ett bekämpningsmedel mot sniglar. Medlet finns som två preparat, "Ferramol Snigel Effekt" respektive "Snigel Fritt", med samma innehåll. Det består av små korn som sprids ut runt växterna. Smakämnen i kornen lockar sniglarna att äta och när de fått i sig tillräckligt skadas matsmältningsorganen och de tappar aptiten. De drar sig undan och dör efter några dagar. Giftet är inte farligt för andra djur men kan ätas av fåglar vilket gör att en del gift kan gå till spillo och man bör sprida ut det så att bara sniglarna når det." / odla.nu :)

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2007-05-07 20:13
lyssna på kungenärdöd eller häll salt på dem en och en :D
Delam tange barat

2007-05-07 20:14
eller typ ättika, då smälter de :D

fast både salt och ättika dödar även gräset om man tar mycket...
Delam tange barat

2007-05-07 20:16
Det är ganska kul att hälla salt på dem, sniglarna bara torkar ut.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2007-05-07 22:35
Narcissus 

hahaha..schysst bok! :D jag vill också ha att läsa innan jag sover <3
Delam tange barat

2007-05-07 22:41
Jaa fyfan för snigelmördare!
Mickaaaaaan.