I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

DIN kompiskrets.

Övrigt - Blandat

   

2007-05-04 22:34

DIN kompiskrets.

Precis som topicen lyder. Hur ser din närmaste krets ut?

Min egen krets var en typisk "cool-moppe-kröka-som-fan-slåss-krets" när vi vart i fjorton-femton års åldern. Nu har hälften av oss växt till oss är är väl fullt normala, den andra hälften ligger kvar i 15-16 års åldern.

Kretsen är ganska otippad och lite av ett under att vi fortfarande håller ihop.

En del älskar sport, en del hatar det. Hälften älskar 14is fester, hälften hatar det. En del köper bara kläder om dom kostar över 1000 kronor/plagg och är italienskt, en del har aldrig köpt ett plagg utanför Team Sportia. Nån knarkar och någon har inte ens rökat en cigg. Det enda gemensamma vi alla har är att vi alla gillar att spela poker.

Kan väl inte tillhöra vanligheterna att en så pass tajt krets är så olik varran?

Men nu till det jag mest grubblar samt över hur det ser ut hos er:

Kompis som är "kind of efterbliven"
Lite som Kramer i Sinfeld. Om ni förstår vad jag menar?
I vår krets har vi två sånna hära, varpå den ena är en typisk "HMM WTF??? knäppjök" Som bowlar och raggar brudar på lunar lika ofta som han bytar favorit lag i Allsvenskan.

Sen person nummer två en 120 kilos soff-potatis som älskar håliga joggingbyxor och aldrig har kysst en tjej.

Trots detta "sociala hinder" är dom sjukt softa snubbar och en del av vår krets och alla gillar dom som dom är etc etc, ni förstår.

Ser det ut så överallt? Har alla kretsar en "dum dummare" AKA Kramer?


Detta vart min historia, tell me urs ;D


(OBS! med krets menar jag 5-10 personer)

b0b0b0b0