I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad är stöld?

Övrigt - Blandat

   

2007-05-01 18:16

Vad är stöld?

Liten konstig trådrubrik, men nu råkar det vara så att jag har blivit anmäld för stöld av en mobiltelefon som jag gav igen till ägaren.

Liksom, vi var två stycken. Vi festade med några halvobekanta, dom och vi for till en annan festlokal. Vi drog tillbaka för att hämta ölen som fanns kvar i lägenheten, vi hittade en mobil utanför fönstret, jag dumt nog tog upp den och gick mot polistationen som var stängt.

DÅ tänkte jag dumt nog, amen eftersom ingen var hemma och dörren var öppen så tar vi den fö att sedan läman tillbaks den nästa dag.

Vi gick därifrån, ägaren kom ikapp och oss och frågade efter mobilen och tackade gud och lov att ingen tog mobilen. Han märkte att simkortet var borta , då följde jag tillbaka till honom till lägenheten tillsammans med hans dudes + syrran. Jag hittade den och syrran blev förbannad för att hon trodde att vi hade snott den.

Jag gick därifrån, dom han ikapp oss igen. Hon började slåss mot mig och hotade mig, den snälle pojken blev till en bad boy och ringde upp farsan från sin "stulna" mobil. Hans fader hotade en massa (fd narkoman och kriminell). Jag sa hela tiden "Låt mig va, han har fått igen den. Jag vill hem nu"

Det slutade så, men 3-dagar senare dvs idag så ringde han upp till konstigt nog min fader och hotade både mig och honom och förlorade sin kaxighet när fadern sade att han bandade samtalet.


Men som sagt, vi var TVÅ stycken (jag och kompisen) som gav igen honom mobilen.

Syftet med varför vi tog den var för att jag ville se till så att den kommer i säkerhet. Vem som helst hade kunnat förstört den.

Det roliga är att dom har ändrat storyn och påstår nu att jag ahde brytit av den i mitten.


Men över till saken, har jag gjort en sk "stöld" om mobilen är återfunnit/återlämnad?