I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Importbilar och försäkringar

Övrigt - Blandat

2007-04-30 13:56

Importbilar och försäkringar

Går det på något sätt att komma undan bilförsäkringar? Vad har dom för regler när det gäller import/tunade bilar.. går försäkringsbolagen efter fabriksbilen eller för vad bilen egentligen är? Hur bra koll har dom på ens HK's, customs o s v?

PUNGEN SKA MED IN ANNARS KAN DU GLÖMMA DET!

2007-04-30 14:24
Trafikförsäkring är ju den enda försäkring du behöver ha?
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare.
Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!

2007-04-30 15:38
ja, trafikförsäkring räcker, för när du sen får inbrott i bilen för det ligger en spindelpack med 50 brända cd-skivor i baksätet så får du bara betala 4 lax för att fixa rutan, istället för tusen spänn om du har helförsäkring.

2007-04-30 16:05
shit... helförsäkring fo sho!

kolla in salus ansvar. dom är billiga.
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie

-Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.

2007-04-30 17:59
bilar typbesiktas väl när dem tas in i sverige. Samma sak gäller om du tunar bilen. VV har koll på allt om din bil... om du inte är en buse vill säga. Men glöm att få ut din försäkring om uppgifterna dem har inte stämmer överens med din bil.
Ni kanske undrar varför kvaliteten på filmen är som den är... ja, det är ju bara för att det är så.

2007-04-30 21:18
ställ av bilen så slipper du skatten med... hur lätt som helst
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-30 22:49
Bilen ska vara original för att du ska få ut någor på försäkring. Hajade inte riktigt vad tråden handlade om, hoppas jag var till någon hjälp ändå :)
Signatur får rum här

2007-05-01 02:44
Du får höja effekten på en bil med 10% har jag för mig.
Detta gäller även dom helbilsgodkända bilarna men då måste delarna gå under samma godkännande.
Importbilar är alltid dyrare att försäkra.
Om du funderar på Japansk typ Skyline, Evo, Supra, Rx7 eller liknande så går det endast regga dessa bilar som otrimmade (filter o avgas brukar slinka igenom).
Finns det någon misstanke vid regbesiktning så har bilprovningen resurser att göra en effektmätning, likadant om du har en trimmad bil o blir stoppad av polis.
Det är EXTREMT ovanlig att detta händer för sbp hade bara effektmätning på 2 ställen i sverige senast jag kollade.
MEN du kan dock bli inskickad att regbesikta om dom blåa stoppar dig. Går det inte igenom så ryker reggningen, försäkring o allt.
Helbilsgodkända bilar får ej vara chippade för vissa bolag, dom betalar ut ersättning ändå men den sänks kraftigt...

Det e en djungel den här skiten, köp en gammal hederlig volvo o va nöjd med livet...