I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kom på en fet sak.

Övrigt - Blandat

2007-04-28 13:49

Kom på en fet sak.

Kom på en riktigt fet sak, att om man kör med Telenor Fastpris abg, så har man ju ca 9500 minuter att utnyttja, och då kan man ju bara ringa till ett sånt där sjukt gammalt Comviq kort där man fick 25 öre för varje minut  någon ringde till en.

Då får man ju, 9500 * 0,25 kr = 2375 kr

Då går man ju varje månad + 1775 kr eftersom Fastpris kostar 600 kr i månaden, till slut så byggs det ju upp en sån fet skuld av Comviq att dem säkert måste ersätta en i cash, och då är man kungen av djungeln.

Tror ni detta funkar?

There is plenty off fish in the sea.

2007-04-28 13:52
nej jag tror dom har infört någon slags spärr för det där, annars är dom otroligt pantade
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-28 13:54
haha kungen av djungeln
I en "riktig" diskussion (kanske ordet dialog funkar bättre här) är dock båda parterna beredda på att ändra sin ståndpunkt.. Att försöka hålla fast vid saker och ting över lag fungerar verkligen inte. - blunt_smoke

2007-04-28 13:54
idén va rolig :)
 Random Heroe

2007-04-28 14:01
Ja men dem borde ju inte ha någon sån gräns eftersom det är så sjukt gammalt kontantkort och bara tanken på att det skulle komma nåt sånt fastpris abg då måste ju varit galen för dem. Men sen är frågan vart man kan få tag på ett sånt gammalt kontantkort.
Graffare

2007-04-28 14:03
annars kan man bara lägga upp en betallinje till sig själv och ringa upp dem där 2375 kr..så får man typ 2000 spänn av dem(med tanke på att telebolaget som håller i betallinjen alltid tar ut en liten avgift)
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"

2007-04-28 14:04
och frågan är också om den funktionen ens finns kvar, tveksamt tveksamt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-28 14:26
Det är ju comviqs nät dom gör att du får bonus, inte något chip i kortet.. Alltså skulle ett gammalt kort funka exakt som ett helt nytt ..
fullfjädrad när jag kickat en gås..

2007-04-28 14:32
Jag har ett sånt kort man får bonus med, det är asnice.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2007-04-28 14:34
sänkte de inte bonusen från 25 öre till 15?
"Och då ska du sälja din gameboy för att du ska flytta hemifrån?<br> Hur liten är lägenheten?"
Sångare

2007-04-28 17:32
Man får fortfarande bonus, med nya simkort också. Men inte om du tankar ditt kort med Comviqkompis.

2007-04-28 17:54
Det är med Comviq Kontant du får bonus på mottagna samtal. 0,25kr/min och pengar du har "samlat" på dej plusas på när du tankar kortet igen. Till exempel: har du 30kr i bonus och köper ett Comviq KO värdebevis 120kr så får du 150kr att ringa för.
>:D

I rz 3vul g33nuz

2007-04-28 19:03
Nu kör jag på Comviq Kontant som jag laddar på med Kompis, efter 30 dagar tar ju Kompis slut, och då ska det bli ett vanligt Comviq Kontant igen, men inte fan fick jag någon bonus för mottagna samtla när jag laddade på, fast jag pratat på duktigt.
Har man sagt A får man säga B, så man får C vad D E!

2007-04-28 20:52
Hmm, men då är det ju bara att tuta och köra, eller köpra nåt sånt där där man bara betalar uppkopplingsavgift och bara har ett samtal under typ 36000 minuter per månad, så får man ju feting cash av dem.

2007-04-28 22:34
Haha, mjo, kom på den när jag satt och lirade poker, så tänkte jag att om jag både plussar på poker och på telefonin kommer jag snart vara med i DI och bli intervjuad av Ekonomi nytt och sånt.

Men tror jag får spåna lite till, har även drömt 2 nätter på raken att jag startade lovefilm fast för böcker, även där blev jag astät och köpte till slut upp lovefilm och sen sålde jag alltihop.

Grät typ en skvätt när jag vaknade och insåg att jag inte var världens rikaste 20 åring, men däremot fortfarande världens vackraste.

2007-04-28 23:26
idag när jag tankade på så fick jag 65 kornor i bous så det funkar fortfarande.. och jag har undrat om man inte kan använda samma grej med comviq kompis till vanligt kontantkort?!

2007-04-28 23:37
Om nån här testar det så ska ni testamentera 25 procent av allt ni tjänar till moi.