koifisk tatuering
har bara en fråga angående sånna, har dom nån speciell innebörd eller gör folk dom bara för dom tycker dom är snygga? tycker det är ganska vanligt att man ser folk med koifiskar intatuerade.
http://www.myspace.com/wedidnothavesexualrelationswiththatman
koifisk?
fisk fisk banan banan
ok, typ Japansk jätteguldfisk.
fisk fisk banan banan
Dom är coola o ha i en damm i trädgården.
fisk fisk banan banan
mindre coola att ha i flerfärg i svanken dock.
haha true
fisk fisk banan banan
Koi and tattoos of koi are traditionally considered lucky. The word "koi" comes from Japanese . The original Japanese word koi simply means "carp," including both the dull grey fish and the brightly colored varieties. A homonym of koi means 'love, affection' and koi are therefore symbols of love and friendship in Japan: a good example is the short story Koi-san by Mukoda Kuniko.
från wikipedia.
What I said, yo!
okej där ser man. tackar tackar.
för att svara på frågan så står dem typ för manlighet.... den asiatiska koifisken gick, enligt sägnen, emot strömmen och försökte tills den antingen lyckades, eller inte.... om det senare inföll begick de heroiskt (nåja?) självmord. något sådant... har för övrigt funderingar på att tatuera ett par kois själv... de är hemskt fina. haft kois i 15 år drygt nu själv....fina fiskar.
^^ haha kul att mitt gick emot phi's..... nu måste jag checka sources. :/
kan kanske konstatera att det tycks finnas fler svar beroende på motiv och fråga och location...
Does it mean anything... My best friend has a koi fish tattoo. She's half-Japanese and she says that if the koi is swimming down, it means that you're trying to overcome hardships and if it's swimming up, you have already overcome them.
It would make more sense if it were the opposite. Up = Overcoming Hardships (example - swimming upstream in a battle against the current). Down = accomplished the goal (example - swimming downstream...finally succeeding through the hardship). This is my vote. ->
nåt i stil med det jag hört/läst... minns inte vart jag fått min sägen ifrån men jag har def fått det från någon annan källa än mig själv. :)
sex-biten först på min länk var iofs lite kul hehe
i allmänhet brukar det stå för det priyan säger.. mod, att överkomma svårigheter, lycka och framgång.. det ska bringa tur att ha en koi på kroppen.. Priyan: ditt gick ju inte emot, stod ju där med att det står för lycka.. men ditt är lite mer utförligt och korrekt.. en koi som lyckas komma upp för vattenfallet kan även förvandlas till en drake som belöning enligt de där sägnerna..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
shiet, riktigt jävla tjock flash. props
Still in the bridge
jag har också tänkt att det vore fint att skaffa en koifisk intatuerad..dom är jätte fina.
Macaulay Culkin gots the hung ups for crack
Trapphus3: Schyssta grejer, med lite finslipning blir de riktigt snygga. Skissar du för skojs skull eller har du tänkt försöka bli tatuerare?
Still in the bridge
Clydisch P21 mest för skojj nu , men jag har bara dåliga blyertspennor , sen håller jag på att söka lärlingsplats i sverige
Det är så att jag e sjuuukt sugen på att göra en koi på underarmen. Men jag har kollat på typ 10000 bilder nu o har märkt att fiskarna blir snyggast i färg, men jag vill helst ha svart då jag hört att man måste fylla i färgen flera gånger för den ska hålla osv. Är det så??? Kan ni inte länka om ni har egan koi tattoos!=)
Toastare
2007-07-01 19:31
jag vill ha en koi, sen ska jag köra hela kittet.. lotusblomma och körsbärsblommor.. och japanska draken har jag redan. har också hört att koi:en står för styrka, den japanska draken (3 tår) står för lycka och välgång.
Jag skyller allt på Emma!
Är det inte den kinesiska draken som har tre tår? Koi är väl en lycko symbol tror ja oxå. En koi förvandlas ju till en drake om den hoppar upp för ett vatten fall så jag funderade även på att göra en koi kropp med drak huvud.
Toastare
2007-07-01 19:45
fittbjörn, nej den har fyra.. jag har ju en japansk på armen och han håller sig fast med 3 tår. han har iof en hårig sporre också på varje ben.. men jag skulle kalla det 3 tår.
ok ja läste väl slarvigt=). Men hur är det med färg tats måste man fylla på dom för att dom ska hålla snygg färg i framtiden?
koifisken står väl också för tur och lycka?
penguin jo jag har iallafall läst de på ett antal sidor tror de står de på wikipedia till och med
det är väl den främsta symboliken folk brukar gå på.
koi på svenska heter karp, ni e fett miami ink-skadade
eller så säger man koi när man snackar tattoos :p
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie -Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.
my point exactly, dear wattson
"koi på svenska heter karp" -> läs på...
Toastare
2007-07-01 22:21
koi och karp är inte samma fisk.. Koi är däremot en karpfisk...
zerbib P30 , man tittar inte på miami ink.
avsnittet där de tatuerar en minderårig..(PÅ TV), stängde jag av och såg därefter igen.
jag skiter i om du är admin,-koi är inget svenskt ord.
Du menar en sån där dragon?
Toastare
2007-07-01 23:27
zerbib men lägg ner. Det har dessutom ingen betydelse att jag är admin. Vad säger du till andra låneord vi har i svenskan? Som sagt, Koi är en karpfisk. Med andra ord tillhör de ARTEN karpfiskar. Men namnet på den är inte karp för det, det är Koi.
Toastare
2007-07-01 23:28
Karp Koi Visst måste du väl också se skillnad på den svenska Karpen och den japanska Koifisken?
Toastare
2007-07-01 23:33
tack! Nu kan du botanisera bland googles bilder på Koifiskar och svenska karpar (som du hittar i svenska insjöar) ...den förstnämde hittar du endast i dammar, diverse asiatiska restauraner och välsorterade akvarie/damm butiker.
penguin F19 vilket avsnitt är det?
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie -Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.
zerbib Du har inget svenskt namn, är du snäll o tar bort dig från whoa nu tack
för den som undrar så finns det koi's utplanterade i vissa (privat)vatten runtom i sverige. vissa tillgängliga för allmänheten, när det gäller fiske. mkt fina sportfiskar, såväl som att beskåda, tyvärr stjäls många koi's när de uppnår viss storlek och värde.
Producent
2007-07-02 20:34
svårt att tänka mig att de har någon innebörd, mest lite spännande:)
http://northmountains.com