I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

konsekvesner av "fusk"

Övrigt - Blandat

2007-04-24 14:29

konsekvesner av "fusk"

Har en omtenta i en kurs vi hade för ca 1½ år sen.
När jag fick den så känner jag igen den och går igenom alla paper som vi fått i kursen (som jag sparat från kursen av någon anlednig)
efter lite bläddrande så. Där är den, den första tentan jag skrev för 1½ år sen + faciet så vi skulle sett hur vi skulle skriva för att få full poäng.
Det är exakt samma tenta som nu kan jag bara skriva av allt så jag får vg. och om läraren märker att jag skrivit av kan jag barab hänvissa till hans tenta utan att bli anklagad för fusk??

kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.

inte målaren tillståndet

2007-04-24 14:58
Det är väl bara att ändra på språket och ha samma "lösning" innehållsmässigt? Då bör du få full poäng och läraren kan väl inte gärna säga att det är fusk bara för att du prickat av svaren? Man måste väl kunna få ha rätt också.
Whoa - där folk möts och våldtar det svenska språket.

2007-04-24 15:22
jo exakt im going forit märkte btw att det bara va dom 4 första frågorna om va exakt samma men men är typ 12 poäöng som man kan få gratis
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br>
inte målaren tillståndet

2007-04-24 15:57

har du skrivit rakt av utan att redogöra för vad du har gjort kan det räknas som fusk ja...

har du däremot skrivit med egna ord precis det som står kan du inte råka ut för något..

det är läraren som varit lat, inte du,
beror visserligen på tentans karaktär osv huruvida du bör skriva rakt av liksom.. men vanligtvis tror jag inte det är att rekommendera..

vissa frågor har ju rätt självklara svar, och dessa är ju som det är, medans frågor av mer utredande karaktär är en annan femma..

cry me a river!
--> thcrew

2007-04-24 15:58
grundinställningen du ska ha är ju följande,
du ska svara rätt på tentans frågor..
således måste du ju få använda dig av material som ger det rätta svaret oavsett om det sker i form av ett facit eller ej..
dock måste du följa principer kring citat etc..
cry me a river!
--> thcrew

2007-04-24 16:46
fått svar på frågorna admins/moderatorer do your thing
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br>
inte målaren tillståndet