I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hemtryck på kläder

Övrigt - Blandat

   

2007-04-23 21:06

Hemtryck på kläder

Hej alla kära whoaiter!

Nu är det så att jag har tänkt starta upp ett eget klädmärke. I sommar kommer symaskinen gå i ett och skissblocken klottras sönder och förhoppningsvis startar jag upp en webshop innan jul!

Men nu behöver jag er hjälp. Jag har inte mycket erfarenhet om hur man ska fixa hem färger och liknande som man kan måla på textiler med som är tåligare.

Den färg jag har är från panduro, och funkar väl ok...Men den håller nog inte mer än 30 grader i tvätt egentligen och dessutom krävs det många lager för att kunna måla på en svart t-shirt.

Så. Är det någon som har erfarenhet av tryck de har gjort själva i hemmet som håller riktigt bra?

Jag är inte intresserad utav att bara trycka på bara t-shirtar och liknande, utan trycken ska hamna lite varstanns på olika typer av plagg som jag tillverkar själv. Därför kan ni vara snälla och skippa de tips om att man kan 'skicka in en bild och be någon att trycka' :)

Kom med egna erfarenheter please, googla kan jag göra sj!

Puss på er

Delam tange barat