I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hjälp en hemlös!

Övrigt - Blandat

   

2007-04-23 09:13

Hjälp en hemlös!

Efter 2 månaders idogt letande på Stockholms bostadsmarknad utan resultat blir jag på onsdag bostadslös. Med ganska få kontakter är det som dom flesta vet rätt kört att försöka hitta en okej lägenhet till ett rimligt pris.

För att tråden inte bara ska handla om mig så kan väl folk ge lite tips på hur man bäst får en lägenhet, handfasta saker som vad man ska skriva i en ansökan, vilka sidor som är bäst osv.

Och om det är någon som råkar känna någon som ska hyra ut i andra hand omgående så kan ni ju höra av er till mig.

Förlåt moderatorer, jag vet att det här inte är någon bostadssökarsida men läget är verkligen desperat. Och om jag inte får tag i en lägenhet kommer jag vara tvungen att sluta mitt jobb, vilket kommer innebära att jag måste flytta tillbaka till Östersund, vilket kommer att få mig att börja dricka mer. Med andra ord, om ni tar bort det här kommer ni med största sannolikhet göra en medmänniska till alkoholist, och det vill ni väl inte?

Rehab is for quiters.