Måste bara berätta..
Måste fan få berätta detta.
Jag åkte till skolan idag för att framkalla en massa bilder (180 vart det, coolt) och klockan var runt ett. Jag började med de fyra första rullarna i labbet där vi håller till. Lyssnade på lite musik och hade det allmänt tråkigt. För ja, att framkalla är det värsta som finns. Bara tidskrävande.
Men iallafall så står jag och agiterar (vickar på dosan man har filmen i så att kemikalierna skall arbeta bättre) och är i min egna lilla värld. Bara jag i hela labbet och jag hade inte sett mer än en person i hela skolan. Så plötsligt hör jag en röst men uppfattar inte vad han säger så jag svarar "va?" i hopp om att få ett svar. Ingen syns men så tittar det in en snubbe och säger "Jag sa att jag bara ville se hur det såg ut". Och snubben som står där, helt ensam i hela korridoren och stirrar mig i ögonen var inge mindre än Benny The Cop, also know as Torkel Petersson. Jag blir helt till mig och får inte ur mig mer än ett till "va". Han säger något med att det var ett schysst labb och han önskar mig lycka till med det jag höll på med. Tack säger jag och säger hej då och får samma ord tillbaka.
Där står jag och bara en tanke forserar igenom mitt huvud. Vad i helvete gör han på min skola på en söndag? Men i vilket fall så var det en sån där skön sak som kan göra ens dag. Det var kul och nu kan jag säga att jag pratat med Torkel Petersson ensam i ett fotolabb. Inte för att någon skulle bry sig, men bajs vad fett!