I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ett par frågor om London

Övrigt - Blandat

2007-04-21 19:55

Ett par frågor om London

Har läst alla London-trådar men har några frågor kvar.

Vart ska man bo? Kan fan inte bestämma mig.. Funderar på antingen Generator hostel eller St Christophers Inn. (Kommer att bo i privatrum.) Har hört en hel del bra om Generator men St Christophers är billigare. Nån som bott där? Vill ha det lite fräscht iaf.

Sen undrar jag också om det är dyrare med mat och andra vardagliga saker i London?

"..No more speed I'm almost there! "

2007-04-21 21:48
skall du leva där eller bara semestra lite?

2007-04-21 21:54
Nu har jag inte bott där särskilt länge men jag fick uppfattningen att mat kostade ungefär lika mycket som här, om något så var den lite dyrare.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-22 01:34
misstipu F18:

Handlar du mat på Lidl är det ungefär som här. Handlar du på Sainsburys, Safeway, eller ASDA är det lite dyrare än i Sverige. Men hyfsat lika.

Att åka tunnelbana är rätt dyrt. Det mesta i London har blivit sjukt dyrt. Betydligt dyrare än andra städer i England.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-22 01:52
Generator är nice, farsan åker dit lite då och då med en hel skolklass och de verkar trivas. Finns ju nattklubb i källaren, kan bidra till trivnadskänslan.
My heart lives in my vagina.

2007-04-22 12:43

Jag tror att det blir Generator, verkar va helt ok ställe. Men käka ute, är det också i ungefär samma prisklass som Sverige? Nåt helt vanligt, inget särskilt lyxigt.

Åh, bara jag hinner få mitt pass innan så det löser det sig nog.

Fredrik: Jag ska bara semestra där ett tag.
"..No more speed I'm almost there! "<br>

2007-04-22 14:32
Det är svindyrt att äta ute i London. Hittade inte ens Fish n Chips för under hundralappen, och det motsvarar mer eller mindre kebabrulle här.
Keep crushin'!

2007-04-22 14:37
Vi levde i stort sett på BK, Mc Donalds och Pizza hut. BK hade ungefär samma priser som i Sverige, på Pizza hut gick en pizza med vitlöksböd för 10 pund.

Sen finns det ett internetcafé på en tvärgata till Oxford street som gör de sweetaste baguetter, 6 inches för 5 pund styck. Himmelska.
My heart lives in my vagina.

2007-04-22 14:48
Safeway is tha shit.
men sant att det är dyrare än exempelvis ICA.
Men de har bra produkter om man nu vill äta fresh. -it's tha safe waaay. ;)

Äta ute? Jadu finns ju förorter där du kan äta på pubar för en billig peng (om mna jämnför med down town)
men i centrala London så är det d-y-r-t.
En gång åt jag fyra laxsnittar för 80 spänn. (det var typ fyra tuggor alltså)
Finns ju andra pizzahak än Pizza hut! Pizza hut är dyrare än i sverige. Men du kan köpa pizza buffe (all ya can eat) för samma pris som i sverige på mindre pizza hak i centrala London.

men ha så kul! utelivet är niiiiice ... I miss London Baby!

2007-04-22 16:30
 misstipu F18
http://www.londonsvenskar.com/

All you need to know.

2007-04-22 22:41
Jo, misstänkte att det skulle va dyrt att äta ute. Är knappast det man vill lägga pengarna på när man är där.

ReM: Den där sidan hade jag glömt, bra. :) Tack
"..No more speed I'm almost there! "<br>