I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Era erfarenheter av Skånetrafiken

Övrigt - Blandat

   

2007-04-19 09:53

Era erfarenheter av Skånetrafiken

Först och främst skall jag kanske berätta att jag aldrig haft någon rutin med att åka kollektivt, jag har alltid tagit bilen. Dock spelar det ingen större roll i just detta fallet.

Tänkte att jag skulle vara lite snällare mot miljön och börja åka kollektivt istället för bil. Jag skrev upp mig på någon sån här testresenärgrej som Lunds kommun hade i samarbete med Skånetrafiken - Great! Tänkte jag.
Jag fick ett gratis skånekort (ett kort som gör att man kan åka var man vill i hela Skåne, gratis). Allt verkade fine and dandy.
Med ett glatt humör gick jag mot stationen i måndags. Stod ett sorgset gäng människor på stationen och väntade på tåget, min första reflektion var "ah, måndag, de har "the munders" (Office Space)".
Insåg ganska snabbt varför alla var så sorgsna när tåget kom. Helt fullproppat. Jag är inte känslig för människor, men detta var löjligt. Jag blev trampad på mina sneakers några gånger, knuffad osv. - vi snackar mycket människor.
Efter boskapstransporten, som skånetrafiken kallar tåg, hoppade jag av i Lund och såg fram emot bussen till mitt jobb, som ligger precis utanför Lund.
Tji fick jag.
En skara stor som 3-4 skolklasser stod och väntade på bussen, 2/3 av oss kom inte med bussen. Vi fick glatt vänta på nästa buss (som kom en kvart senare), som tur är kom jag med på denna - dock var det andra som inte kom med, som även var med i "första rundan".

Väl framme på mitt jobb inser jag att detta inte håller. Jag vill så gärna låta bilen stå hemma, men detta funkar inte.
Nu har jag åkt i snart en vecka (på fredag), men imorgon blir sista dagen. Jag har inte råd att komma för sent om jag har möte osv. på morgonen.
Hemresan är samma historia, fast ibland värre.


Så, det var min sorgliga (I-lands-) historia om pojken som försökte bli lite mer miljövänlig, men fick låta bli för att det snålas med resurser då miljöhotet inte tas på allvar.

Inga smartass-kommentarer nu som "låt bli att jobba" osv., I've got bills to pay.
Samt att conspiciuous inte får anmärka ang. bussjäveln till Staffanstorp :/

Vad är era erfarenheter av Skånetrafiken? Reser jag på totalt olyckliga tider eller är det alltid såhär?
Jag åker vid 8:20 och åker hem vid 16-17-tiden.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.