Bättre förr!
Är de bara jag som tycker att de varkar som att de var bättre förr. nu menar jag inte typ för 5 år sedan men typ 70-talet. inte för att jag vet hur de var då, men iaf. datorer inte de vanligaste sättet att vara "social". i stället för att typ sitta och snacka på msn en hel kväll (den som inte har gjort de, tror jag inte på) så var man typ ute och umgicks. titta bara på dom i that 70's show ;> För de andra så var de inte lika mycke skit i naturen. jag tycker fan de är synd att dom avverkar all jävla regnskog. jag vill ha kvar den.
http://indiejames.blogg.se
Ja gammlingarna säger ju det..
Med det jag kan jämföra kan jag säga att det var bra förut och också att det är bra nu men inte på samma sätt.
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---
Skogen som dom avverkar blir planterar dom igen, så de spelar ingen större roll. Men de var säkert mycket skönare under -70talet
Klockor Till Salu!
[email protected]
D.Style Tänkte just skriva det, dom säger bara en massa skit om att "skogarna börjar ta slut"å blablabla, men det dom tar av pch gör möbler, papper och sånt shit är planterat. Haha det var garanterat skönare på 70-talet:P
"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"
ja det måste verkligen. polyester är ju som en dröm mot huden. men dooooou!
ps3 bevisar att allt e bättre nu trots att jag fortfarande spelar på mitt ps2... sen finns det ju också nostalgi som inget kan toppa...
Okej de visste jag inte. antog bara att de var så. men de var skönt att höra =)
va försiktig med att säga så, man minns bara det som var bra och inte det dåliga.
whoopzidoo
Jo så kan det säkert vara. men jag tänkte mer på avgaser och utsläpp från fabriker o.s.v... kanske var otydlig :P
Var det mindre utsläpp förr?
whoopzidoo
Jag hade lätt velat vara en hippie på 60-70 talet . massa LSD o annat gött .. fan . vilket jävla liv vet du
STICK YOUR DISCO UP YER ARSE!
Fabrikerna o bilarna o båtarna. Bensinen har blivit "miljövänligare". Kolla på de länder som fortfarande har gamla fabriker o grejer. Kärnkraften kom runt den tiden väl?
whoopzidoo
Tänker du på Agenda 21 FilipoGonzales P18
Min fråga är hur man kan spekulera i hur det var på en tid då ingen av dom som skrivit hittills levde? That 70´s show är knappast en bra grund att stå på. Iom att det är en humorserie gjord långt efter 70-talet? Mycket frågande till detta.
www.susei.blogg.se
Triandafilo F22 Man kan nog få ett humm om det när man ser på filmer, fotografier, skrifter och dylikt.
whoopzidoo
Felici-JAH Ett hum om något? Så du ger dig in i diskussioner för att du sett en film om något? Och att dessutom prata om att det var bättre då. Hur mycket information är fläckad 30 år efteråt? Och hur mkt förtränger man? jag och mina föräldrar har helt olika syn på hur mycket bättre alternativt sämre det var på 90-talet när vi levde allihopa. Och här sitter folk och ska försöka komma på om det var bättre eller sämre när dom inte ens var en glimt i pappas öga?
www.susei.blogg.se
Triandafilo F22 Dokumentärfilmer, ett jättebra exempel. Ett hum är en bråkdel av hela alltet. Det är väl klart att man har en olik syn på vad som är bra och dåligt i jämförelse vid nutiden? Kanske inte glasklart, men lite som på en regnig dag. Man kan jämföra nutiden med dåtiden och se vad som faktist var bättre förr och vad som var sämre. Bara för att man inte levde då betyder inte att man inte vet vad som pågick. Man har ett hum om vad som pågick.
whoopzidoo
Felici-jah Jag frågade inte vad ett hum betydde,så jag behövde inte förklaringen. Okey,så förklara för mig hur man ska kunna bestämma vad som var bättre förr? Vem besitter alla fakta,jag kan se tio dokumentärfilmer om 70-talet och få tio olika informationer eller fem olika eller tre. Visst kan man ta fakta och ställa dom mot varandra,men hur ska man bestämma vilken fakta som är mest pålitlig? att disskutera något man bara har ett hum om leder ju ingenstans.
www.susei.blogg.se
ja det kanske var renare på gatorna och mindre SKRÄP i skogen, men folk rökte i mataffärer för fan... inga katalysatorer på bilar, mycket mer utsläpp och gifter över lag. saker blir inte bara sämre... på 70-talet var väl homosexualitet en psykisk sjukdom och romer fick inte hyra lägenhet förrän i mitten av 1960-talet. Och man åt typ rovgryta, frukostkorv och när man skulle lyxa till det var det typ en isterstek utan kryddor... men visst det fanns saker som var GANSKA coolt... typ att samma mode höll i flera år och alla kläder var stickiga och obekväma.
Triandafilo F22 Jag förklarade bara för du verkade inte alls förstå vad det betydde så som du gick på. Oj, där ser man? Men vänta... Får inte du då information om hur folk såg det ur olika synvinklar?
whoopzidoo
jag äger ingen dator och jag klarar mig ganska bra, å andra sidan sitter jag vid dator hela tiden på jobbet.. blä..
K.I.S Killaz In Suits
Jag håller med som fan om att allting verkade vara bättre på 70-talet. Brukar ibland tänka hur det vore om jag umgicks med en släkting som var värsta gangstern i sin ungdom.. Fett nice!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Det var mycket sämre förr, jämför levnadsstandard världen över så är det nu flest har det bra (och färre som har det riktigt illa osv)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Felici-JAH Jo du får en massa information,alla säger olika saker. så hur ska du komma fram till ett svar som tillfredställer?
www.susei.blogg.se