I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

jobbar du inom vården?

Övrigt - Blandat

2007-04-16 18:48

jobbar du inom vården?

om ja.
isådana fall inom vilken avdelning?

Tizzle Tazz

2007-04-16 18:53
Jag jobbar med dementa. trivs superbra.

2007-04-16 18:57

är du sjuksköterska då el undersköterska?

Tizzle Tazz

2007-04-16 22:21
jag e undersköterska.

2007-04-16 22:25
Jag har jobbat inom hemtjänsten och studerar just nu till läkare, så det blir nog det senare...
12.

2007-04-16 23:42

senast i jan så var jag på ett boende för dementa, trivs kanon..demens är intressant men skrämmande..

just nu pluggar jag till uska, ger grymt mycket och det går kalas bra = )

Att jobba med vård är seriöst underskattat, det ger så jävla mycket!

Vi är framtiden

Poet

2007-04-16 23:53

tagit en paus men pluggar annars till undersköterska.

What I said, yo!
Graffare

2007-04-16 23:58

jag är uska!jobbat på ett demnensboende som timmis i två år till och från! men jag tröttna de va både fysiskt och psykiskt alldeles för krävande för min del! så nu jobbar jag med små barn istället för stora..

http://beltontorsk.tumblr.com/

2007-04-17 00:03
GreAt_rEtarD 

Ja precis, är jäkligt krävande..tänk å jobba på psyk då : (

2007-04-17 00:55
Jobbar karolinska som MRFysiker. Stormtrivs.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-17 06:17
Jag är undersköterska/mentalskötare, och jobbar här
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
Admin

2007-04-17 08:58
Uska om 3 dagar, jobbar f.n. inom hemtjänsten som vbt dock, har jobbat med psyk innan. Ska däremot börja på en medicinavd. på Sahlgrenska om nån vecka, där man tydligen får vara med på ronderna varje dag =D

Blev erbjuden ett jobb på akuten på Mölndal, men då hade jag redan tackat ja till detta, det suger ju lite, tydligen får man massa vidareutbildning där och får göra massa arbetsuppgifter som t.ex. lägga om frakturer och liknande.

Jag trivs som fan inom vården, hoppas bara vi får våra lönehöjningar och höjda minimilöner nu också. Ge oss vad vi förtjänar!
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.

2007-04-17 09:38
JP P22

Kul med medicinavd!
Själv funderar jag på akuten, eller ambulanssjukvård

Bor ju i Sundsvall nu, men jag är ifrån Gbg.. så kasst med jobb här så jag funderar på att flytta hem när jag är klar i nov.

2007-04-17 09:40
Läkarsekreterare/avdelningssekreterare på Medicinkliniken Mölndals sjukhus! Lovin it!
"en riktig vän slår en inte rakt i ögat"

2007-04-17 09:43
Frida F23

vad har du för någon grund för det jobbet, sjuksyrra?

2007-04-17 09:58
Triple5Soul F25

Nope, 1,5 år på Hälso- och sjukvårdsadministration. En jädra massa data, latin, engelska och anatomi/sjukdomslära. Men jag gillart!
"en riktig vän slår en inte rakt i ögat"

2007-04-17 10:22
Jag jobbar som it-samordnare & Tandsköterska på sös, stormtrivs
the T A P dance to it 1017475779

2007-04-17 11:19
Jobbar med dementa
har ingen vårdutbildning

2007-04-17 12:04
Jobbar på ett äldreboende, en dagsverksamhet för dementa, inom hemtjänsten samt som personlig assistent. Och jag saknar vårdutbildning.
du faller för ALLT, om du inte står för NÅGOT!
"Lovad vare Herren Gud, herren över alla världar, som icke skapade mig till kvinna" - Judarnas morgonbön

2007-04-17 12:55
jobbar på olika hem. trivs bäst på demesavdelningarna (känner mig lite mentalt överlägsen där och det gillar jag). ingen utbildning men snart 5års erfarenhet. älskar alla mina vårdtagare särskillt dom som lever i paralella verkligeheter. kan sitta och snöa hela nätter med dom.
Who be the first to catch this beatdown?

2007-04-17 12:56
skit va uselt stavat det var där uppe. kaffeskakis.
Who be the first to catch this beatdown?

2007-04-17 13:16
Jobbar på trygghetslarm, natt  och även i nattpatrull, i äldrevården. Vilket betyder att jag svarar på larm och åker runt till folk som antingen larmat pga de ramlat, mår dåligt eller bara vill ha hjälp till toaletten, eller i patrull på fasta ärenden (liknande hemtjänst fast natt).
Har ingen vårdutbildning från början, men har jobbat där i två år nu iaf, så en del har man ju lärt sig. Krävs kanske ingen speciell utbildning för jobbet i nattpatrull, vill man så lär man sej. Men i trygghetslarmet känner man ibland att det skulle varit skönt att ha en vårdutbildning i grunden, även om man som sagt lärt sig, och dessutom alltid har andra människor runt omkring sig att rådfråga om man är osäker.
Take a Chill-Pill <br>

2007-04-17 16:15
Utb är fan så viktigt inom både hemtjänst å boende!..visst man lär sig och får erfarenheter ju mer man jobbar, dels från jobbar kompisar..

Har också jobbat utan utb innan, nu pluggar ja som sagt och skulle inte vilja vara utan d kunskaper ja hittills fått!

2007-04-17 16:22
Triple5Soul F25

Jo, håller med dej till viss del. Men anser att man inte behöver vara uska för att kunna byta en blöja, prata med folk och hjälpa folk på toaletten...... Grundläggande saker bör man kunna utan att behöva gå en utbildning (som sagt, man lär sej av arbetskamrater, erfarenhet), dessutom är det bra att pröva på för att se om man överhuvudtaget passar att jobba inom vården. Väldigt många som inte gör det, trots att de är utbildade.
Men, man vill, eller iaf jag, alltid utvecklas och lära sej mer och då är det ju en självklarthet att plugga vidare.
Take a Chill-Pill <br>

2007-04-17 16:26

precis, menar d till viss del alltså..

2007-04-17 16:47
Fast jag ska (nog) inte fortsätta inom vården. Helt klart ett jobb som verkligen är viktigt, men för kass lön och för låg status (vilket är helt sjukt) för att man ska slita ut sej. Om man nu inte utbildar sig vidare till iallafall sjuksköterska.
Sorgligt men sant.
Take a Chill-Pill <br>