I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jämföra olika typer av lagbrott

Övrigt - Blandat

   

2007-04-12 03:27

Jämföra olika typer av lagbrott

Jag har läst lite nu i två olika trådar, ena är aktuell nu:
"Äldsta/Yngsta du haft sex med"

Andra är gjord av en pedofil som erkänner att han haft sex med en 14 åring, men fick inte prata om det på whoa: Här finns tråden

Till och börja med vill jag understryka att jag inte vill/har eller tänker ha sex med någon ickebyxmyndig och tycker inte det är okej.

-----------------------------------

När man dessa trådar och alla inlägg så kan man tydligt se att många är mycket emot att ha haft sex med te.x en 13-årig tjej när dom själva är 17, inte helt ovanligt men jag stödjer det inte.

Det jag vill komma till är att nästan alla säger: Det är t.o.m emot lagen att ha sex med någon under 15 år. Ja det är det och det är hårda straff på det och jätte tabu, helt rätt.

Men sen om man jämför det med till exempel att testa droger, måla graffiti edyl. så råder det en helt annan moral, ofta i detta forum och även i verkliga livet. Det är ju lika emot lagen det?
Det jag menar är att många har det som sitt starka argument när det säkert själva går över lagen på många andra ställen.

Varför är det så? ni får även använda tråden till att jämnföra andra liknande lagbrott och jämnförelser.


Hoppas ni förstår vad jag menar och inte tolkar helt fel!

b-b-bassan!