I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

stipendier, csn o.s.v för studier i USA eller runtom i europa (konst)

Övrigt - Blandat

   

2007-04-10 21:32

stipendier, csn o.s.v för studier i USA eller runtom i europa (konst)

tjena! vet inte hur mycket info jag kan lyckas få just här men tänkte ändå kolla om nån sitter på nåt.. ska även kolla mer officiella källor och så så kommentarer som "vafan frågar du på whoa för" eller "googla" undanbedes..

hur som helst är det någon som har erfarenhet av att studera i främst USA, europa i andra hand, på stipendi, vad finns det att söka, vart vänder man sig finns det nån speciell myndighet som har koll på det eller så? o.s.v.. hur mycket kan man få CSN att betala eller låna en för en collegeutbildning, inom konst, i USA.. är alla seriösa colleges och universitet csn berättigade?

är det någon som till och med pluggat just konst i USA är jag väldigt intresserad av alla era erfarenheter.. vill plugga just i USA för att de har en i mina ögon mycket vettigare syn på konst skolning än här, där kan man ju faktiskt studera måleri på riktigt och inte lalla runt med färg med en massa hippie lärare som tycker att allt är skitfint förutom ifall det är för verkligt eller detaljerat.. plus att det är engelskspråkig utbildning i USA, finns ju många bra skolor i europa med vad jag förståt men många av dem ligger ju i italien och så och är nog inte engelskspråkiga, känner ni till några konstskolor i europa som är engelskspråkiga får ni gärna tipsa..

men men framförallt undrar jag över försörjningsformer och stipendier, bra skolor kan jag nog hitta på egen hand..

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.