I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Busschaufförer ..stackars gamlingar

Övrigt - Blandat

   

2007-03-26 12:50

Busschaufförer ..stackars gamlingar

Jag har lagt märke till att busschaufförer oftast väntar på att gamla människor ska sätta sig innan de kör. De har jag börjat lägga märke till efter jag sett en busschaufför som inte gjorde det, och det slutade ju inget vidare.

Here's the story:

En tant kommer in på bussen, lägger fram en 20 eller vad det är, får sin biljet och går för att sätta sig. Hon håller precis på att vända sig om då idioten bakom ratten gasar iväg, tanten faller i sidled mot sätet och får ont. Någon hjälper henne upp och sätter henne riktigt. Chaufförer bryr sig inte alls verkar det som.

Senare, på samma buss:

En tant kommer in på bussen, den andra tanten har då klivit av bussen någon hållplats innan. Hon betalar, tar sin biljet och går för att sätta sig. Då gasar idioten igång och hon faller på golvet, vet inte om hon skadade sig, men hon var i alla fall lite chockad, hon hade ont osv. Chauffören ber inte om ursäkt denna gången heller.

Det har väl hänt att chauffören gasat lite tidigt innan men då har de ju ursäktat sig osv. Nu verkade ju inte den här idioten bry sig alls.

Anyway, har ni några berättelser att berätta? Något liknande eller något annat om när chaufförer gasat igång? Man har ju hört om fullpackade bussar där typ 10st har ramlat på golvet osv. Men berätta!