I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hittade en lapp på skansen kronan (gbg)

Övrigt - Blandat

2007-03-23 08:59

Hittade en lapp på skansen kronan (gbg)

Hittade en lapp som låg i ett kuvert(?) uppsatt bakom trappan när man ska gå upp i tornet. Jag vet inte vad jag ska tyda av det men blev väldigt nyfiken. Det stog så här på lappen :

Välkommna lag 4

Det här är den sista koden ni ska sms'a

1018

Bra jobbat om ni kommit hit
Vi hör av oss

Någon som vet vad detta är för någon tävling/poängpromenad ??
Det känns nämligen som en seriösare variant av nån tipspromenad...

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-23 09:03
har ni ett wannabe skansen i götet?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-23 09:04
SkankyWhore, Nej det är inte nån wannabe skansen, det är ett gammal försvars torn med utsikt över göteborgs hamn inte något pissluffig zoo där alla gamla tanter kan stå och sjunga i takt me nån pissluffare på scen!

2007-03-23 09:10
det är väl nån slags skattjakt i stadsmiljö. Sätt tillbaks den.

2007-03-23 09:11
jag hoppas du tog den med dig, för att på så sätt förstöra alla chanser för de som letar efter den att hitta den
I was surrounded by powerful entitys of angelic emergence

2007-03-23 09:12
Burstmode, Nej jag fotograferade den och satte tillbaka den

2007-03-23 09:14
trisst.. kan du inte ändra till "Välkommna lag 5" eller nåt ist då?
I was surrounded by powerful entitys of angelic emergence

2007-03-23 10:21
Ingen som vet vad det är för någon tävlig ?

2007-03-23 10:26
säkert något nytt från tv 3. Behåll lappen så att skiten inte blir av. 
whoopzidoo

2007-03-23 10:50
http://www.tittavajahitta.se/
Well, I've wrestled with reality for 35 years, Doctor, and I'm happy to state I finally won out over it.

2007-03-23 11:13
aidshoran, kollade lite på den sidan.. verkar fett men det är inte samma grej tror jag.. annars fett koncept på den sidan.
Admin

2007-03-23 11:25
SkankyWhore

En skans är egentligen inte en park med gamla stugor med torvtak och djur där man sjunger högt en gång i veckan varje sommar, det är som en försvarskonstruktion, man placerar ut dem på strategiska punkter för att skydda mot angrepp då dessa är (eller ska vara) svårintagliga... kan det kanske vara så att Skansen egentligen också är en gammal skans?
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.

2007-03-23 12:24
"SkankyWhore, Nej det är inte nån wannabe skansen, det är ett gammal försvars torn med utsikt över göteborgs hamn inte något pissluffig zoo där alla gamla tanter kan stå och sjunga i takt me nån pissluffare på scen!"

2007-03-23 13:08
Kan du inte posta bilden så vi får se?

2007-03-23 13:09
Befästningsanläggning i Haga i centrala Göteborg uppförd på 1600-talet efter beslut av Carl XI för att skydda staden från dåtidens fiender Danmark. Skansen Kronan ritades av Erik Dahlberg och var färdigbyggd 1687. Skansen Kronan har dock aldrig behövts användas i krig men har fungerat som såväl fängelse som nödbostäder för fattiga Göteborgare.
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.

2007-03-23 17:12
ge oss fotot!  

2007-03-23 20:36
Annars kan det vara en del i den beryktade "knätch jakten" som bedrevs på flashback, vem vet den kanske har kommit till Göttlabörg!
413