jag har ett jehovas i min klass
Jag idag när jag skulle kolla min mail så va det ett mail från en lirare i klass medelandet kommer här.
"Hej! det är Jim ifrån campus. Jag har velat söka intresse bland er rörande ett särskilt samtalsämne, men jag har inte vågat fråga er tidigare. Jag tycker mycket om att samtala kring frågor som rör livets uppkomst och vår existens. Det skulle vara kul om någon känner för att prata med - eller mejla - mig någon gång.
Ni kan ju berätta för mig vad ni tror. Själv så har jag sedan en tid tillbaka studerat bibeln med Jehovas vittnen, och jag har blivit övertygad om att det som bibeln lär är tillförlitligt. Jag tycker att livet helt enkelt är för avancerat för att ha uppkommit av en slump, och bibeln i sin tur ger bevis för att vara författad av en högre intelligens.
Många av er ser antagligen Jehovas vittnen som något negativt, men de är förnuftiga och de fokuserar på bibeln. Om ni har lust så se gärna deras webbplats: http://www.watchtower.org/z/index.html (under register kan man finna fler olika ämnen)
Jag är nog lite sent ute med att skicka det här med tanke på att vi snart har läst färdigt, men om ni känner för det så kan ni fortfarande nå mig under nedanstående (åtminstone e-postadressen kommer jag säkert att behålla ett bra tag). Tack för att ni läste det här"
Detta är förmodligen inte alls lika kul för er som det va för oss i klassen men ville bara dela med mig av detta
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.
inte målaren tillståndet
|