I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Droganklagelse

Övrigt - Blandat

   

2007-03-13 17:18

Droganklagelse

Började som en helt vanlig dag i skolan, tills läraren ber mig och en klasspolare att följa med till ett annat klassrum. Då trodde jag det handlade om betyg eller liknande, vilket skulle visa sig vara helt fel.

I klassrummet finns en till lärare från skolans stödgrupp. Den är till för att motverka mobbing, droger m.m. Vi sätter oss ner och samtalet börjar. Jag vet fortfarande inte vad fan det ska handla om.

Sedan kommer han in på att det finns misstankar om droger mot oss 2. Personligen har jag aldrig rört en drog, och kommer förhoppningsvis aldrig göra det heller. Grunden till detta skulle vara att när vi satt och ringde runt till ett projektarbete i lärarrummet en dag, ska läraren känt doft av hasch i det rummet. Vilket är helt jävla bullshit, jag mena vem fan skulle röka på i ett lärarrum? (förutsatt att man inte är helt dum i huvudet). Aja sen förslog dom att vi skulle göra piss prov, frivilligt.

MEN om vi inte skulle göra de kunde dom blanda in polisen i det hela. Så självklart är jag tvungen att göra provet, som är om några dagar. Men det känns ju förjävligt, riktigt diskriminerande och en jävligt tunn grund som dom går på. Det är synd att man inte bor i USA, då skulle jag kunna göra en feting stämning när jag väl visar att jag är helt grön. Det är ju en total felaktig anklagelse, jag skulle vilja sätta dit läraren men det går nog inte så bra här i Sverige. Någon mer som råkat ut för något liknande ? Jävligt knas måste jag säga.

Peace out!