I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-03-13 14:43

godis

tjena , jag äter alldeles för mycket godis och chips , och småäter och så kollar jag alltid i skoppet , men jag gör det alltid i smyg , JAG VILL INTE HÅLLA PÅ SÅ ! hur ska jag göra , uppskatar tips , Ngn mer som e som jag ?  tack på förhandet , / Godis grisen

Redaktionen

2007-03-13 14:49
Sluta inte ät det, men börja ät riktigt mat istället.

Du kommer att mista godissuget med tiden..
Och ha inte massa socker och sån skit hemma, det är gift!

namaste

2007-03-13 15:03
okej tack för hjälpen  ,  riskakor kan man äta va ?

2007-03-13 15:06
Sluta ät chips o godis! När du går ut, ta inte med dig nåra pengar, då kan du inte köpa chips o godis.
Om du alltid har det hemma, be dina föräldrar slänga ut chipset o godiset.
Sen ät riktiga måltider som håller dig mätt.

Vad menar du med frågan om du kan äta riskakor? Såklart kan du äta riskakor, såklart kan du även äta godis och chips. Det är fysiskt möjligt.
Men om det gäller småätande så är knappast det heller bra.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-13 15:14
okej tack för hjälpen , Mer ?

2007-03-13 15:18
och så kollar jag alltid i skoppet

riskakor kan man äta va ?

hahahaa!

jaa men som folk sagt ovan så ät frukost, lunch, middag och typ mackor, frukt eller liknande om du bli sugen där emellan. gör som när man var liten och ät bara godis på lördagar
...looking more like 5 cent

2007-03-13 15:32
Sluta röka Hasch?
...

2007-03-13 15:35
Socker är beroendeframkallande. Hade själv en period när jag var tvungen att köpa godis i stort sett varje dag. Äter ännu lite för mycket godis men inte alls lika ofta.

Om du sätter upp nån dag i veckan då du får äta godis kan det funka som sporre. Det är jobbigt i början men sen går det bort (precis som allt annat beroende)

Ett tips är att äta frukt du gillar istället. Själv äter jag vindruvor. det är inte alls lika mycket socker i och funkar bra som ersättare. :P
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.
Poet

2007-03-13 15:40
snus
"life's a garden, dig it."

2007-03-13 16:25
precis, börja snusa så blir du av med godissuget.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-13 18:11

vindruvor är ett jättebra tips!! jag äter minst..iaf tre frukter eller fruktsallad varje dag, visserligen äter jag godis rätt ofta med, men sötsuget minskar i alla fall. Sen brukar jag alltid äta en smörgås och fil direkt när jag kommer hem från skolan för att inte ta detdär godiset som ligger o lurar i skåpet, man mår bara dåligt av skiten. frukt = gott humör :))

2007-03-13 21:05
Hahaha du e som min lillebror.

Ett tipps jag lärde min lillebror som han faktiskt tog efter och gör det hela tiden nu istället för godis, det är socker i tet. Det är ju trotts allt sockret han behöver när han blir sugen och efter att han gett det en ärlig changs har han fattat att det stämmer.

Nästa steg för honnom är att försöka dra ner på sockerkonsumtionen.

2007-03-14 02:44
Jolly är du fet?
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic

2007-03-14 19:11
Neje jag är inte kjock , jag försöker få magmuskler , men jag har lite magrutor , men jag vill inte bli kjock , och äta godis för jag mår inte bra , men jag har väll magrutor men dom syns inte ,  ngn som har tips om hur man får magrutor

Tack för all hjälp . Mer godis tips ?      Peace

2007-03-14 19:15
varför vill du ha magrutor?
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic

2007-03-14 19:16
För att jag bara vill det jag tycker det e snyggt ,   (   :  Tips ?

2007-03-14 19:16
som allt annat sen när man lagt av blir man mäst äklad när man blir bjuden. jag äter extremt lite nu för tiden.

2007-03-14 19:18
Okej  , jag fattar inte riktigt vad du menar , (lite yr e jag i bland )

2007-03-14 19:19
HAHA! Fan va söt tråd! :D

Försök byta ut chipsen o godiset mot frukt och/eller nötter, om du tål, dvs. Annars kan du ju försöka sysselsätta dig med nåt annat. När du är påväg mot skåpet så, säg åt dig själv högt "NEJ, nu ska vi springa runt huset istället!", o gör andra roliga saker. Hoppa upp o ner tills du tröttnar, eller mima till din favoritlåt, eller rita din granne en teckning.

Lycka till, med vad du än ersätter snasket till.
KRAM!

2007-03-14 19:21
men jag har väll magrutor men dom syns inte

Hahahahaha

2007-03-14 19:59
Borr dooo i skoppet?

2007-03-14 20:00
Ja , men magmusklor då * snälla hjälp mej jag behöver värkligen , hjälp jag e 12 år . SNÄLLA

Poet

2007-03-14 20:03
men ge fan i godiset det är faktiskt inte svårare än så. ät något annat, nyttigare om du måste äta något, annars ge fan... helt enkelt

2007-03-14 20:20
sen om killen är 12barre så klart lillen ska få äta godis. fan magrutter kan du jobba på efter du gåt igenom puberteten.

2007-03-14 20:30
Neje vill ha 6 pac nu   :P  hur ska jag träna för det ?

2007-03-14 20:34
haha , hur gjorde du för att för magrutor ? snälla sej  ( :

2007-03-14 20:37
haha du är 14 bast, jag har tränat kamsport sen jag varit 5år gamal och är 24år i dag så jag har inget i mot att lillen tränar men klart som fan han ska kunna äta sitt snask utan att behöva tänka på några jävla magruttor.

2007-03-14 20:40
Okej ;p om jag gör 50 situps och 30 armhävningar morgon och kväll får jag 6 pac då på 2 -3 månder ?

2007-03-14 20:43
okej .   mer ?  tack alla ensålänge

2007-03-14 20:48
Okej ;p om jag gör 50 situps och 30 armhävningar morgon och kväll får jag 6 pac då på 2 -3 månder ?

Ja, antagligen

2007-03-14 20:48
vill se en tråd där en 12 årig flicka vill ha råd om att förstora brösten eller annat, kommer bli nice med alla som måste streesa fram  magrutter inna den ens fåt hår på snoken. trevliga kropps ideal.

2007-03-14 20:55
mata i dig snasket pojk, fan tänk om du inte får äta någe på jättelänge? haha då har du lite snask i magen allafall...mitt tips ät snask om du blir glad av de...

2007-03-14 20:55
ålderna har att göra med att jag är 10 år äldre än dig och ser lite anorlunda på dne tiden då jag var 12-14år. sen är jag instruktör och jobbar med ungar i precis den ålder så jag vet vilken jävla hets det är efter massa strunt hela tiden bland mina ungar jag tränar. om det lade ner hälften så mycket tid på ren teknik träning eller focuserade på det det ska så vore det alla budo mästare vid det här laget. men det är mer stress in i gymet och sitta och snaka strunt. det fins så mycket mer läga tid på än trima sin magrutter då det ända inte fåt i gång alla hormoner i kroppen. den som tror magrutter hjälper någon i min dojo eller klass får snabbt ändra sig.

2007-03-14 20:56
man ska snaska när man är 12 år inte liga på rummet och göra armhävningar. springer du ute eller är aktiva annars lär du inte bli specielt fet.
Sångare

2007-03-14 22:17
Detta kanske inte tar bort sockerberoendet... men mörk shoklad är bra. En liten bit räcker sen har man tappat suget.

Poet

2007-03-15 01:33
Mysko1 P14 - Jag vill inte sluta med det... Men om jag hade velat så hade det bara varit att låta bli. Sen menar jag att det är onödigt att fråga på ett forum hur han ska sluta när han självklart vet det själv... Genom att låt bli... Så klart.

Visst att det blir svårt att låta bli, men svaret på frågan är inte svårare än: Låt bli.

2007-03-15 12:18

Sockersug beror oftast på för låg blodsockernivå. För att du ska ha en jämn sådan är det bra att man äter låååångsamma kolhydrater. Havregrynsgröt till frukost har hjälpt mig, frukt likaså. Det är jobbigt i början men det är en skön känsla när man sitter med polarna och de frågar om man vill ha godis och man kan tacka nej.

Lycka till! :)

http://static.aos.se/images/Vimmel/sthlm/rd0jx15vjz9whw5.jpg

Patrik Montana, 21, Södermalm, Adam Alliansen, 21, Bromma & Joakim Karlsson, 19, Södermalm minglar runt på Viper Room.

2007-03-15 12:33
riskakor är snabba kolhydrater. om du byter över till det kommer du fortfarande bli tjock

2007-03-15 12:37
Havregrynsgröt till frukost
bra tips mysan=)! skippa cornflakes och ljust bröd, för snabba för snabba kolhydrater för att vara "nyttigt" och skjuter de blodsockret i höjden vilket resulterar ner i en del då blir fett godissugen för att du vill få upp blodsockernivån.

2007-03-15 12:37
*ner i en dal