I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ringt från stulen mobil

Övrigt - Blandat

2007-03-13 00:16

Ringt från stulen mobil

Saken är att jag blev av med min mobil,nycklar, körkort, visakort och pengar när jag var och tränade i onsdags, jag spärra alltid, polisanmälde brottet och bytte lås hemma ( bor i hus ). dom ringde från sporthallen och berätta att allt var hittat förutom viskortet. Åkte dit och hämtade alla mina saker, det roliga i historien är att "tjuven" har ringt ett samtal som varade i 1:30 min och sen slängt mitt sim kort :D nummret tillhör en viss person som går att slå upp på enrio och hitta.se :D

Frågan är ju, han vet ju vem det var som ringde och han som ringde är ju boven i dramat, kan man polisanmäla den uppringda personen för att han inte lämnar ut vem det är som ringt? för jag har pratat me han och han la på rätt snabbt när han fick reda på vad jag var ute efter, och nu har han stängt av sin mobil!

Vad ska jag göra?

Liverpool

2007-03-13 00:18
gå till polisen så får dom förhöra killen....
BAHA!

2007-03-13 00:34
tycker du ska köpa dig något gott att öta,dricka några öl och vara glad att du fått tillbaka ditt sim kort och andra saker..
(”)_(”)_.-””-.,
´ . . ´; -._, ´)_ "jag kommer fucka ur din tråd om du ska vara
( o_, )´ __)´-._) respektlös" /Amar F18

2007-03-13 00:35

Ta lagen i egna händer.

2007-03-13 00:48
Jag är glad att jag fått tillbaka sakerna, men att byta lås för ett par tusen var inte det roligaste jag gjort direkt. Funderar faktiskt på att natta killen. jag vet ju vart han bor :D
Liverpool

2007-03-13 01:01
Gå INTE till polisen! De kommer verkligen inte göra ett skit. jag skulle söka upp snubben han ringde till. Kanske har du tråkigt nån dag, vänta utanför hans hus och se när han drar ut, när han är ensam konfronterar du honom. Störtskönt om han sätter sig på nåt tåg och du bara sätter dig mittemot och börjar förhöra honom persbrandt style tills han hostar upp vem horungen som baxade ditt shit är..

2007-03-13 01:22
gör inget dumt...snubben som tog dina grejjer vet ju säkert vad du heter och säkert var du bor. så om du ska natta nån så kommer du bli nattad sen....och så fortsätter det. gå till polisen.

Clap.
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2007-03-13 01:26
sök upp honom istället 8)
Sariiiiiiiish

2007-03-13 01:52
du har fått tillbaka dina grejer?

Du kan ju bara förlora på att ta lagen i egna händer.

2007-03-13 09:33
konfrontera honom..

2007-03-13 13:15
xtazie

knark?

Låg korvmojjen i ett hål eller befann sig förövaren i ett hål då du hittade honom?

då var det bara att åka hem =P. orkade inte springa

DU fick alltså tillbaka mopeden men iom att du inte orkade springa tog du även med den hem. Är inte det ganska självklart?
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered

2007-03-13 20:54
eller så orkade han inte springa efter lirarn som snodde hans moppe?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-13 21:04
antingen skrämmer du skiten ur snubben som han ringde till å ser till så han fixar ett möte med snubben som baxade dina prylar å sen skrämmer du skiten ur dom båda så dom inte törs annat än gömma sig under en sten resten av livet. våld föder våld om dom käftar så får du se till å inte överdriva eventuella våldsliga handlingar, fokusera på att skrämma dom.

psykologi funkar bäst, trust me, går du till överdrift med våld så kommer dom "hämta sina polare" eller whatnot å så blir det bara en ond spiral som inte tar slut förrän nån dör eller nått. keep that in mind and good luck with your scare tactics
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2007-03-13 21:21
Gå INTE till polisen! De kommer verkligen inte göra ett skit. jag skulle söka upp snubben han ringde till. Kanske har du tråkigt nån dag, vänta utanför hans hus och se när han drar ut, när han är ensam konfronterar du honom. Störtskönt om han sätter sig på nåt tåg och du bara sätter dig mittemot och börjar förhöra honom persbrandt style tills han hostar upp vem horungen som baxade ditt shit är..

sen vid nästa hållplats stiger alla hans polare på... då är man körd... speciellt om det är spårvagn, och den går till Bergsjön
Get Random!

2007-03-13 21:28
natti natt
damn, what's wrong with my generation?
we was the cream of the crop but it seems we've been robbed
that's what happens when you trade in all your dreams for a job

2007-03-14 01:52
King-Phil: Den risken får man ta, han är ju en feg snubbe som baxar grejer ur snubbens tomma jacka. Hade han varit riktig gaaangsta från bergsjön som Juan och grabbarna så hade dem plcokat han på gatan istället.

2007-03-14 08:00
Kanske inte borde göra något innan du vet vem tjuven är. Han kanske är 10 x större än dig så vänta med knäskålarna.

2007-03-15 19:27
Har snackat med han nu, han vet itne vem det är säger han, jag gav han tills på fredag att fixa fram namn o nummer till killen som ringde, annars skickar jag folk på han :D så feg är jag :D men det är bra att känna folk som sysslar me sånt familjen svensson avskyr!
Liverpool

2007-03-15 19:34
lol.
/Shadow

2007-03-15 19:54
Xtazie P-1

Varför åkte du inte efter med moppen när du väl hade fått den tillbaka?
Hasch och Kokain - Bajensvin!

2007-03-15 20:54
Håller med ovanstående och lägger till en snutt: Ta lagen i egna händer, Annars händer inget.

2007-03-15 21:36
gå nu och sno hans saker, så kan han inte anmäla om du torskar.
Vem vEt?

2007-03-15 21:54
Ta lagen i egna händer.

Skriv ut hans person avgifter lite överallt o berätta händelsen.
Q

2007-03-15 22:05
Phucks 
ja tror boven i dramat har comviq o vill ha bonus...han ringde sej själv alltså

2007-03-15 22:15
fan va smart han va isf ^^
/Shadow

2007-03-15 22:18
men ja då :( ..ja löste ju fallet

2007-03-16 00:27
lägg ut namnet och numret på killen då!
Västkust Rockerz

2007-03-16 02:33
gå till han du har nummer och adress till, slå skiten ur han om han ej säger vem killen som snodde dina saker va, sånt där gör mig så lack. Nu fick du ju iofs tillbaka dina saker, men folk som glider runt i idrottshallar/gym/fester och snor mobiler och kameror osv. Sånna borde man köra upp en påle i röven på. :)
- OKAAAAJ

2007-03-16 02:39
DRIVE BY!! RATATATATTA....

-.-

Eller gör som vv_MeK_vv P61 skrev.

Så länge du inte ger upp har du aldrig förlorat

2007-03-16 11:46
Jag hade gått till polisen. Idiotiskt att påbörja ett brott när du fått tillbaka allt utom ditt visakort, som dessutom är spärrat.
Keep crushin'!