I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

kattproblem

Övrigt - Blandat

2007-03-12 21:43

kattproblem

Min katt, som f ö mina föräldrar har sen jag flyttade hemifrån för 4 år sen, har börjat pissa inomhus. Typ revirskvätt i soffor och kläder osv. Nån som har nåt tips på hur man får en 7 år gammal honkatt att sluta med detta?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-12 22:16
Har samma problem med en 10årig katt. Ska låta den flytta ut till sommarstället om ett par veckor. Det är sorgligt, men hon har hållt på så här ett tag så det är väl det bästa.

2007-03-12 22:18
tror inte den kommer sluta utan göra de mer o mer tills sista droppen...uppfinn en kattblöja o ge mej 60% av vinsten

2007-03-12 22:34

det finns ju sån här kattspray. Sen peppar kan man strö ut också, men hon hittar nya ställen. Fan alltså, jag pallar inte att dom avlivar henne.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-12 22:53
Om inte kastrerad så kan det väl hjälpa? Iofs kanske inte så bra att kastrera en 7 år gammal katt, men vad vet jag, jag är inte utbildad veterinär...
Lyricist

2007-03-12 23:25
tejpa fast katten i lådan tills den har pissat klart, plocka bort den.. närmar den sig en möbel så sätter du starksenap i rumpan på den. Lär den sig inte då, jaa du, då är det sprutan och urnan som gäller

2007-03-12 23:46
xavante

"ska låta den flytta ut till sommarstället ett par veckor.."

MED er hoppas jag? 

2007-03-12 23:58
Hade samma problem med min katt när han var fyra, så fort han ens gjorde en antydan tll att kissa inomhus bar jag honom till lådan. Det var en helg med katt stalking:)
413

2007-03-13 01:00
katt_ 
Nej utan oss. Men hon ska bo på granngården där det bor folk året om som tar hand om henne.

2007-03-13 01:10

är katten kastrerad? annars så är det ett första steg..

Delam tange barat

2007-03-13 01:18
jag har en liten kattunge här hemma som gärna kissar i hörnen. men nu har vi köpt en kattspray som vi har sprayat varje rum med. dock har jag överdoserat med kattspray i mitt rum då jag blev förbannad för hon kissade på mina tofflor.
men nu gör hon inte så längre, och hon tycker att lukten av sprayen är riktigt äcklig så hon går knappt dit där jag sprayat :D
muhahahha...
Sariiiiiiiish

2007-03-13 01:19
jag låter inte katterna vara på mitt rum någon gång någonsin, enklast så

2007-03-13 01:46
"katt"-problem....mmm, säkert bruden som kissar inne...

Clap.
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2007-03-13 17:11
Hon är steriliserad. Alltså, hon pissar inte. Hon skvätter typ revir av nån anledning. Vet inte om det har med saken att göra, men mina marsvin bor också hos mina föräldrar och hon började med sitt revirskvättande ett tag efter marsvinen kom in i huset. Men en katt ser väl inte marsvin i bur som rivaler.

2007-03-21 22:11
snälla.. Hennes liv hänger på en skör tråd nu. Nån?

2007-03-21 22:42
Det kunde ha varit värre, hon kunde bajsa överallt istället.

2007-03-21 22:55
använd spray.. borde nog gå.. har nästan haft sånna problem min katt är 10 lr nått o höll på så.. men det  har gått över..
http://s2.bitefight.se/c.php?uid=22298

2007-03-21 23:02
Ska pröva det stefan. Luktar det starkt för människor också, den där sprayen?

2007-03-21 23:08
nej det minns jag tyvärr inte så bra men tror inte det hoppas det kommer att gå bra.. vill ej tänka på när det e dags för min katt den har ju typ alltid funnits där.. om du fattar vad ja  menar.,..

2007-03-21 23:13
usch nej. Sånt ska man inte tänka på. Just katter också..

2007-03-21 23:15
Feliway doftavgivare

Finns att köpa på alla apotek, bara att be dem plocka hem.

2007-03-21 23:16

Apropå spray, Pepparspray? Skulle garanterat få mig att sluta pissa helt

Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.

2007-03-21 23:23
ush tycker katter ska hållas i bur, minns när man var liten och sandlådan var fylld med kattbajs. Katter är oftast opålitliga rätt vad det är så river dem och det är itne kul, för att inte tala om alla bakerier dem har i pälsen pga deras ständiga slickande....
Ja, jag har dyslexi.

2007-03-21 23:24
Bättre att du låter den pissa å bajsa i era soffor än att ni låter den bajsa i barnens sandlådor......
Ja, jag har dyslexi.

2007-03-21 23:27
om du inte haft en egen katt  så undrar jag hur du skulle kunna sätta dig in i alex2001 situation

Peace

2007-03-21 23:41
Men en katt ser väl inte marsvin i bur som rivaler.

Klart hon kan, de stör ju inom hennes nich.

Den där doftavigivaren som någon länkade verkade rätt intressant, värd ett försök iaf...?
Delam tange barat

2007-03-22 11:14
min 9-åriga katt fick en knäpp och började skita inne nån gång om dagen, han hade aldrig gjort det tidigare.. höll på i två veckor eller nåt sen sluta han helt.

kanske bara är nåt tillfälligt med din också..

2007-03-22 15:26
Ibland går det över, ibland inte. Min pojkväns katt har bajsat på golvet i några år nu. Men att avliva dem det är bara grymt!

2007-03-22 16:03
har exakt samma problem med min mamma, men då brukar jag bara peta på hon med en pinne..!!

2007-03-22 16:13
Tusen tack Daviden och alla ni som inte försöker vara lustiga också.

2007-03-22 19:48
Skall tydligen finnas en spray som heter Pissoff också, som skall vara bra för sånt här.

Men ja. Det är absolut möjligt att hon har börjat se marsvinen som konkurrenter, speciellt vad det gäller om eran uppmärksamhet - speciellt om det är en damkatta.

När du tar henne på bar gärning nån gång, kom ihåg att inte vara för hårdhänt, utan säg "fy" med en skärpt ton, kanske slå till lite löst huvudet, och bär ut henne. Själv har jag på nån mänskas inrådan en gång provat att dränka nosen i kisset, men det leder ingen vart och är bara grymt.
It's only gay if balls are touching

2007-03-22 20:03
Min katt är kvar!

2007-03-22 20:59
Tack Kupo. Men saken är den att det har börjat härja en helvetes massa katter utanför mina föräldrars hus och det stinker kattpiss i hela trädgården. Och marsvinen är ganska avskilda i huset. Men som sagt, det är ju inte omöjligt.
Sen har jag hört att tidigt steriliserade katter kan börja med sånt här på lite äldre dar (om man nu kan säga det om en 7åring)

2007-03-24 18:37
när äldre katter börjar pissa inne så brukar det bero på någon slags förändring i deras liv, något som de inte gillar har hänt helt enkelt. antagligen så tycker katten din att marsvinen ska dra...
min katt pissade inne två gånger då jag och en kompis flyttade ihop. det var bara att ge katten tid att gilla läget liksom. nu är det inga problem. katten har lärt sig älska min roomie också.

Producent

2007-03-24 19:03
jag vet inte om nagon har nämnt detta, för jg har inte orkat läsa hela traden..

min morsa har vart uppfödare, och vi har ALDRIG haft en honkatt som har pissat revir. om dom pissar och skiter utanför (om dom är rumsrena) sa beror det pa att dom är missnöjda med nagonting! du nämnde ett par marsvin, där är antagligen problemet. hon gillar dom inte! sa alltsa pissar hon för att visa att hon är pissed off (HÖHHÖ)

eller sa star marsvinsburen pa "hennes ställe" testa att sätta buren nagon annan stans.
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2007-03-24 19:35
kollat inlägget precis ovan ditt?
...jag hann före! tjo.