I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hittade nakenbilder på en i klassen idag.

Övrigt - Blandat

2007-03-11 21:15

Hittade nakenbilder på en i klassen idag.

Vad borde jag göra? Skita i det och inte lägga mig i eller säga till henne att dem sprids på nätet?
Går i 9an kan tilläggas.

...och det är det som är så fint med whoa!

2007-03-11 21:18
eller vad du ska säga till henne att du letade efter

2007-03-11 21:18

har funderat mycke på det där... det måste vara HEMSKT att som ung tjej ha bilder på sig som cirkulerar runt på internet..

kan tänka mig att en massa snubbar fottar sina tjejer när dom är tillsammans och sen såfort det är slut så skickar dom runt det...

skulle fan inte jag göra iaf! snacka om att förstöra en bruds liv

http://www.danasoft.com/sig/Rttis.jpg

2007-03-11 21:32
berätta för henne väldigt diskret vad du sett. det är bättre att hon får veta det, och kan vara förberedd om kommentarerna börjar hagla. kanske vet hon om det och har ingenting emot det. kanske vet hon vem som lagt upp bilderna, och kan åtgärda det.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world

2007-03-11 21:35

Beror på? Hur tajta är ni? Om ni inte är så tajta, så skiter du i och säga nått och skickar vidare, känner du henne rätt bra så säger du till henne vart du hittade den.

Dysläktikär

2007-03-11 21:36
Det smartaste är att säga till henne? Som respekt för henne
whoopzidoo

2007-03-11 21:46
ivanka 

Bra idé. Ska fundera på det.

2007-03-11 21:47
öö, 9an? låter lite sjukt, säg till stackaren. om det nu inte är så att hon själv har lagt ut dom för att hon tycker hon är så jävla het, eller nåt, det är ju iaf ingen omöjlighet

2007-03-11 21:48
nej den idén va ju mest odramatisk..buuh! varför svarar du inte på dem smaskiga frågorna som haglar?

2007-03-11 21:48
Nä, tror inte hon lagt ut dem. Det var bilder på flera fjortistjejer på fotologgen. NEJ JAG GER INGEN LÄNK. Jag ska dock rapportera den.

2007-03-11 21:51
verkar hon ha tagit bilderna själv?

2007-03-11 21:51
jag tycker att anonym lapp lät bra, så slipper hon veta vem som sett bilden...men skriv också vad det gäller på lappen annars kanske hon bara slänger den?
Delam tange barat

2007-03-11 21:52
Nej, isånnafall med självutlösaren. Hm.. självutlösare.
Nej men jag tror inte det.

2007-03-11 22:17
Hon går i nian.. Seriöst - NI VILL INTE SE!
haha
WE'RE GROWING UP
BY FALLING
DOWN

2007-03-11 22:17
jag skulle satsa på den anonyma lappen kan bli sjukt jobbigt om du säger att du sett de hon kommer antagligen tycka det är pissjobbigt och ni kommer nog få ett ganska ansträngt förhållande men lägg för allt i världen inte upp länken här om du har nån respekt alls för henne...
Mina låtar: http://dad.a.se/fishhouse/sing_with_me.mp3
http://dad.a.se/fishhouse/underground.mp3
http://dad.a.se/fishhouse/train_traveling.mp3

2007-03-11 22:22
kalla mig loco men kanske hon egentligen inte vill veta ?
bara en tanke.
om hon nu vill,eller om du tror det,så va superdiskret med lappen så den inte tappar sitt värde som hemlig.
dvs, låt ingen se dig. lägg den i hennes skåp ist ?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-11 22:22
Fortsätter ni fråga efter länk kan ni förvänta er en varning.

Förövrigt: jag tycker absolut att hon ska få veta. Och anonym lapp verkar rätt smärtfritt... Fast man kan ju skriva lite mer än bara adressen. Typ "jag råkade se det här och tänkte att du kanske ville veta..."
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.

2007-03-11 22:23
Berätta det för henne. Hon kanske inte vet om att den sprids.. Det är ju värre att inte tala om den när du vet att det finns, än att tala om det och få ett ansträngt förhållande till henne. 

Vet inte om någon redan har frågat, men hur hittade du bilden? och framföralt, Vart hittade du bilden? 
"Help the grown folks, they need more help than the children do"

2007-03-11 22:24
Tack för att du rensade lia.

s

fotolog
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

ta kontakt med sidan där du hittade bilden och be dem ta bort bilden dessutom.

2007-03-11 22:25
Jag menade inte att du ska sätta ut en länk, men var det på en porrsida eller någons privata sida?

2007-03-11 22:26
typ som en bilddagbok.

2007-03-11 22:27
Mögelfar, på en privatpersons bilddagbok? Usch. Maila in och be dom ta bort den, precis som någon skrev.

2007-03-11 22:39
Men vafan, det där är olagliga bilder. Kontakta rädda barnens döda-alla-pedofiler pryl och be dem ta hand om det.
"Once you've taken a few punches and realize you're not made of glass, you don't feel alive unless you're pushing yourself as far as you can go."

2007-03-11 22:41
Anonym lapp är ju rätt taskigt, hon kommer för alltid att gå runt och undra vem det är som sett henne naken.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2007-03-11 22:59
Men ärligt mögelfar....vad skulle du vilja att hon gjorde om hon hittade nakenbilder på dig?

Toastare

2007-03-12 01:26
**Tråden rensad**

Några icke-läskunniga fick även varningar.

Be inte om länk. Fortsätter det får de som inte klarar av att hindra sig från att be om det en veckas ban.
Jag skyller allt på Emma!

2007-03-12 01:36
skriv på lappen att du har anmält sidan för barnporr eller nåt liknande så blir det inte som ett hån som någon skrev uppe i tråden

2007-03-12 02:18
Fan va hemskt:s

Jag tycker du ska köra på "lägga-lapp-i-skåpet" förslaget.
"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"

2007-03-12 02:23
Haha, vad är det för busar som vill se en tjej från NIAN? :D
"har allt i min ryggsäck alltid min rygg täckt."

2007-03-12 02:25
ElMaco

Ja ellerhur:S. Så jäla stört. Lite pedofili över det...
"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"

2007-03-12 02:38
Om den ligger på bilddagboken så kan du nog rapportera det till dem som driver hemsidan. Sedan måste du nog berätta det för henne, ifall hon skickar bilderna på sig till någon kille bakom en skärm som i sin tur fjantar runt o lägger upp dem.

Det är nog inte så hemskt pinsamt för dig att berätta det för henne, vad kan bli galet? Hon blir ledsen eller sur? Då är det iaf inte ditt fel, utan personen som la upp bilden/bilderna.

Skulle kännas väldigt vidrigt att få lappar i sin jacka och läsa att det  finns en massa naken bilder på sig själv utlagda på internet.

Så snacka med henne nu i skolan så är det nog lugnt för din del, då har du gjort din sak.

2007-03-12 02:40
lägg en lappjävel i hennes ficka eller nått....du borde kanske skriva på lappen att du ger henne vetskapen av respekt så att du slipper känna oro för nått.

sen kliar du på din mage och morrar för dig själv.

Clap.
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2007-03-12 08:37
varför ska man få en varning för att man frågar efter en länk? Vart står det i reglerna nånstans?

Inte för att jag har frågat eller vill se, men endå..
finns ju dom som inte läst igenom tråden och inte läser igenom att den kommer inte länkas även hur mycket alla tjatar, men hur ska denna användare veta det! vaaaaaaaa
work some magic

2007-03-12 08:50
Ok, eftersöker inte en länk eller nåt shit men måste veta. Hittade du den på någon community?
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor

2007-03-12 08:50

stackars flicka om hon inte vet...

mend et här med lappen... tänk om tex hennes mamma eller nån råkar kolla i hennes fickor och kollar upp vad det är för sida?

-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie

-Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.

2007-03-12 08:53
Haha, misslyckas man med bedriften att inte hålla sina privata bilder för sig själv så får man väl fan stå sitt kast.
Det är inte lätt när det är svårt..

2007-03-12 09:00
förlåt att jag frågar, men hur hittade du bilden? för om du fick den på msn eller nåt dyligt lär ju många ha den redan lixom..

2007-03-12 09:03
kör me lappgrejjen.. ellr så kan du ju alltid dra iväg ett sms?(kanske int lika bra me sms)
/Shadow

2007-03-12 09:12
va e fel på folk som inte listar ut att han hittade bilden på fotolog efter de skrivits ett par gånger i tråden?

2007-03-12 09:13
ingen aning. xD
/Shadow

2007-03-12 09:33
Jag tycker att en anonym lapp låter som en helrutten idé

Hur skulle ni själva reagera om ni (tänk efter en gång till) hittade en lapp i er ficka, där man har sina privata tillhörigheter, med en adress till en sida på internet, och där det sedan visar sig att ni var på en sån bild?

det är ju för fan terror.

Det kostar mest att göra det bästa, men jag tror nog att det skulle uppskattas om någon berättade hur sitationen låg till.

Å andra sidan är det upp till var och en att göra som de själva vill.

2007-03-12 09:34
eller så väntar du dig en varning och ev ban ;)

Vad fan gör folk i på forum om man inte är läskunnig?
Forumssignatur...<br>

2007-03-12 09:36
Eller om man inte kan skriva.. haha fan!

...*på ett forum...
Forumssignatur...<br>

2007-03-12 09:39
Det man inte vet lider man inte av.

Släpp sargen och kom in i matchen nu för fan bollen är rund!

2007-03-12 09:41
elak P21

bra sagt nu kan tråden låsas.
work some magic

2007-03-12 09:47
Can't stop the internet. Du kan anmäla fotologen så att den stängs men ifall en nakenbild har smygit sig ut till en fjortisfotolog har den förmodligen hamnat på ett par hundra hårddiskar, sedan läggs den med jämna mellanrum upp på olika imageboards under de närmaste 5 åren utan att det går att förhindra eller kontrollera.

2007-03-12 10:10
Vadå för fotolog? :/ Från hemsidan fotolog.com? Från någon logg av foton på en dator? från en fotoBLOG community??
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor

2007-03-12 10:13
kalabash 

håller med. folk försöker vara smarta, men det är inte särskilt genomtänkt med en anonym lapp.

tänk er själva, vad är värst - vetskapen att en kille du vet har sett nakenbilder på dig eller att någon eller några i skolan har sett bilderna och du går ständigt omkring och undrar vem eller vilka.

en anonym lapp med länken kan ju också ses som ett hån eller som om personen själv lagt ut bilderna, men nu är det ju så att killen vill hjälpa tjejen.
"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"

2007-03-12 10:31
På fotoblogg/logg sidor brukar det finnas en kanpp funktion för att anmäla bilder som inte håller måttet och bryter mot regler på sidan. Så anmäl den bara för den inte följer regler (antagligen). Men som Amfetaminpsykos säger, den finns nog på ett hundratals hårddiskar vid det här laget.
http://www.last.fm/user/Ayanamii/