I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Pappa - barn med en 18åring!

Övrigt - Blandat

2007-03-10 19:53

Pappa - barn med en 18åring!

En ganska tråkig lördag,men ett ganska underligt liv here it is.. Min pappa är inte riktigt frisk, han har knarkat sönder alla sina hjärnceller och supit bort allt han någonsin ägt.
Men nu har det gått för långt. Han har gjort en 18åring gravid !
Det jag vill säga är att hon är endast ETT år äldre än mig.
Sedan han fick reda på att hon var gravid har allt gått käpp rätt åt helvete,
han har börjat dricka mer och umgås med helt fel personer igen, men han är jätte glad över att han ska få en dotter.
"Jag ska verkligen skärpa mig nu när jag ska bli pappa"
är vad jag hört honom säga ett antal gånger.
Mamman är störd och har precis ljugit för alla i vår släkt och sagt att barnet har kommit.
Pappa åkte dit för att få träffa ungen-men oj, hon ljög ju bara. Hon har skickat sms till mig och ringt mig och hela tiden frågat mig "Vad ska jag göra?" Jag orkar inte henne.
Hon borde skjutas vafan!
Nu ber hon mig om ursäkt för att hon skrivit att jag inte kommer bli en del av deras familj och att hennes dotter bara har en storasyster (mammans andra dotter) och att jag ska lämna henne ifred, jag har aldrig hört av mig till henne!
Hur kommer det här gå?

Aja, livet är sjukt-Vad ska man göra?

BRÅNX - ONSDAGAR, SMÅLANDS NATION

2007-03-10 19:55
shit o.O
^ Smart sagt.

2007-03-10 19:57
Aooouuuuf! det där låter sjukt. Men hoppas denna röra löser upp sig till någt possitivt.
 -? ? ? ? ? ?- {@L_@} -? ? ? ? ? ?-

2007-03-10 20:04
ha socialen på speed dial utifall att.
eller släpp allt.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2007-03-10 20:05
Låter inte vidare friskt, både din pappa o hans "flickvän" borde omyndigförklaras

2007-03-10 20:06
hur gammal är din farsa ?
REJECT THE INDEPENDENCE OF KOSOVO!<br><br>http://www.thepetitionsite.com/takeaction/905791187/sign

2007-03-10 20:08
Han har precis fyllt 40

2007-03-10 20:12
livet är en fest och du är bjuden!
Trodde du ja!
Producent

2007-03-10 20:16
haha shit. det där later som nagot min farsa skulle fa för sig. han har 5 ungar med 3 olika kvinnor. och hans senaste kvinna är min mammas FD vän, som numera är sprutnarkis och har hep c (och möjligtvis HIV)
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2007-03-10 20:18
din mossa då? vad gör/säger hon? kan du inte dra till henne och softa tills det värsta har blåst över?
I'm tired of being shot down, put down and dissed.
I wanna be picked up, held tight and kissed.

2007-03-10 20:21
fyy fan så jobbigt. du får väl stå ut i nått år till och sen flytta långt hemmifrån.
 Haters gon' hate...

2007-03-10 20:24

menbarasluta: Jag bor hos mamma, men den jävla tjejen låter ju inte mig vara. Båda två ringer ju mig så fort det är något, och så känner jag mig så fruktansvärt dum mot pappa om jag inte "hjälper" honom.

2007-03-10 20:25
shit, hoppas allt blir bra...

2007-03-10 20:25
min farsar är ett riks keffo till alkis han med dock är han så risig att han nog inte har skills nog att plocka några arton åringar vilket är tur. har sitter mäst inne och krökar eller på jobbet och krökar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-10 20:26
säger bara kul julafton ni kommer få. inga bittra miner där.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-10 20:28
sen vad är du om det nu din far ska skärpa upp sig och skaffa barn. menar han har ju redan barn och han borde väl vara den som hjälper dig och inte tvärt om. tror gubben har lite fel på sin syn när det kommer till föräldrar rollen. tror föga han kommer skärpa upp sig nu. menar ska han fixa en ny unge om 17år då när han behöver skärpa upp sig igen?

2007-03-10 20:29
storpajsarn:

Jag får upp bilden av "tomtet är far till alla barnen" i huvudet fast versionen som är lite skevare än orginalet.

2007-03-10 20:29
storpajsarn: Men, man vill väl inget hellre än att förklara för dom hur det ska vara.. Fixa såatt allt ordnar sig för dem. Men det går ju fan inte. Längtar verkligen, jag får nog ganska många julklappar !

2007-03-10 20:31
shit , du det va bland det värsta ja hört ngnsin ! ja vet inte va du ska göra men ja hoppas din mamma finns där och stödjer dig , jag måste erkänna att din farsa är crap och inte värd att få umgås med dig om han tar dig för givet så där . det bästa kanske är att låta han vara , han missar ju bara på att vara sån ? du är säkert en fin ikille , låt inte han förstöra dig !
"A good dance is when you give a better impression of the music." <br><br>

2007-03-10 20:38
ja om det är normala så lär det ha fet dåligt sammvete mot jul och då borde du få en det kompensation om det har cash vill säga.

men skriv en bok och få en best seller på pocket topen. du vet alla idioter älskar sån där snyfft literatur som är baserat "på en värklig händelse". menar fins ton av såna skit böker så det kan inte vara så svårt att följa efter i den strömen.

kan du ta pengarna sen och köpa din far en plats på lyx rehab och sen ta hand om alla andra galna släktingar som behöver en hacka ur din miljard royalties.

konst föds ur lidande så om allt i den här storyn stämer lär dit nya syskon som lär få ett lagom skevft liv bli grymt bra på något om du guidar ungen rätt som den storer bror du kommer vara.

2007-03-10 20:39
oj förlåt syster

2007-03-10 20:42
tomten är far till alla barnen

2007-03-10 20:43
jo men där har vi ju bara en slampa, inte en pundare med 22år yngre mor till sitt barn. menar den filmen med såna detaljer blir mer elaka sune och rune firar jul.

2007-03-10 20:44
Det är klart, men jag har aldrig varit som hans dotter, jag har aldrig ställt några krav på honom som pappa! Det är ju bud på att göra det, jag lär ju tjäna lagom mycket på det. Elle samla ihop en massa folk och skriva nå kapitel om allas problem! luugnt

2007-03-10 20:48
haha låter som min farsa! men han super inte han knarkar bort sitt liv istället...

2007-03-10 20:52

hehejapp: min pappa är så jävla störd att han inte fattar att det är något fel. Kan bli lite svårt träffar aldrig henne.

2007-03-10 20:58
Shiit.. det är väl sånhär grejer som leder folk till att döda. Gillade davve_d's förslag, fast det är riktigt elakt, sen kan du sparka din farsa eller bara skjuta honom. jag skulle iaf inte tycka du gjorde fel.. ^^ Nemen ett förslag på moralens sida; åk till din mamma, antar att dem redan är skilda så du kan ju bo hos henne tills du är 18. Bryt sedan kontakten med din farsa..
här får du lite kärlek

2007-03-10 20:59
din plast mamma osm e lika gammal ... Naee sjukt..

2007-03-10 21:05
kul ha en syster som är lika gamal som sin morsa, hade min syster varit 55år.

2007-03-10 21:06
Kepish: som jag sagt innan så bor jag redan hos mamma, det är alla dessa jävla sms m.m.. Jag har inte hjärta att bryta kontakten med min pappa, jag är den enda han har! Jag vill inte "svika" honom

2007-03-10 21:08
det låter lite som om du kanke borde gå och snacka med någon utomstående för att reda ut tankarna. finns kurator på ungdomsmottagningen. tro mig, det kan vara väldigt skönt att snacka av sig med någon utomstående..
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.

2007-03-10 21:32
mjä, jag tänker nog inte göra det näe. Tack ändå

2007-03-10 21:44
LOKA: Men du gör ju redan det, dvs snackar med utomstående. Varför inte prata med nån kurator i skolan?
Sen undrar jag hur "flickvännen" fick ditt nummer, hade farsan gett dig det till henne eller? Skevt av honom att blanda in dig i det här och sätta dig i mitten. Inte nog med att du känner skuld till din pappa om du inte ställer upp eller svarar när han ringer utan nu ska du även få en lillasyster med någon som är allmänt efterbliven mot dig och ett år äldre.
Om du verkligen känner att det är så jobbigt hela situationen så skulle jag rekomendera att du säger det till din pappa. Att du inte tänker hamna i mitten. Han är ofantligt respektlös mot dig när han behandlar dig så här. Jag får den bilden av att han inte har varit där för dig speciellt mycket. Att han inte tänker på hur du -som hans dotter- mår och känner dig när han ringer och ojjar sig över situationen han har satt sig själv i som en vuxen man. Dags för honom att ta ansvar för sina handligar och sina barn. Det nya kommande barnet samt den han redan har som antagligen vill prata om något annat än hans problem varje gång.

2007-03-10 23:06
"Jag vill inte "svika" honom"

Alltså jag skulle ju vilja säga att det är ju en faders uppgift att inte svika sin dotter inte vice versa, du ska ju inte ta hand om honom, du är ju 17 ta hand om dig själv istället. Du kan inte rädda någon som är 40, eller iaf förvänta dig att göra det.

Min blogg: http://emilmolin.wordpress.com

2007-03-10 23:43
fetaste. in the game, vad ska man göra han har valt sitt liv. fetaste säg te han att keep it real.

2007-03-10 23:43

Niobe: Min pappa ringde mig från hennes mobil en dag. Sen nån dag senare skicakr hon ett sms där det står typ "Hej har kvar ditt nummer sedan din pappa lånade min mobil..."

2007-03-10 23:46
hemskt ledsen att säga det men vad är det för sjuk farsa du har?
och den där bruden verkar inte heller ha alla indianer i kanoten.

Jag hade totalignorerat dom för resten av livet.

vad säger familjen, grannarna, bekanta, hennes föräldrar?
tippar på att ni bor i nån lite mindre stad också?

2007-03-11 00:42
varför känner du den här "plikten" att lyssna på alla parter och gör det som är bäst för dom? jag fattar precis vad du menar, men tror du inte att du in the long run kommer att må bättre av att klippa kontakten med dom för tillfället? lite tid för dig själv osv... om du hjäper din pappa men samtidigt sätter dig själv i skiten så får du ju börja prioritera... typ, du fattar vad jag menar?
I'm tired of being shot down, put down and dissed.
I wanna be picked up, held tight and kissed.

2007-03-11 02:44
livet är en fest håll med om det folk  och fä
Carlsberg don´t do circumcisions.
But if we did.
They´d probobly be the best circumcisions in the world.
Toastare

2007-03-11 02:51
Jag mår fysiskt illa när jag läser detta.. och tänker "stackars barn"..om dig.

Hur fan kan din mamma ens låta din pappa komma i din närhet. Du är inte myndig, hade jag varit din mamma hade jag sett till att din pappa fick besöksförbud. Han gör nog mer nytta i sin frånvaro.

Som andra har sagt mår du nog bra av att få hjälp av någon utomsgtående. Har inte socialen varit inkopplad då du verkar ha ett rätt skevt familjeförhållande?
Klart att du förnekar att du behöver snacka med någon, men som Niobe skrev.. du öppnar dig här. Hos en kurator kan du dessutom få mer hjälp tillbaka.

Mår fan illa av vuxna som är helt jävla dumma i huvudet och oansvariga. Du skriver att du inte krävt nått av din farsa.. inte fan ska man behöva kräva saker av ens föräldrar.. det ska komma automaktiskt när de är ens mamma eller pappa.
De sitter i skiten och lyckas ge andra skuldkänslor.. jävla jättebebisar.
Min pappa har också varit där.. men är nykter sen 16 år tillbaka. Därför får han vara min pappa idag..
Jag skyller allt på Emma!

2007-03-11 03:09
Det är bara säga till din far dra åt helvete jag vill inte ha med dig o göra förräns du kan visa att du varit clean i 5 år osv osv.
The New World Order IS Here

2007-03-11 12:08
flytta till falun, de bör alla göra om någon har ett problem, spelar ignen roll hur litet eller stort, falun fixart

2007-03-11 12:20
övervägt att sälja din historia ?

2007-03-11 14:49
"Jag ska verkligen skärpa mig nu när jag ska bli pappa"

Jävlar, vilken diss emot dig, hehe...
Jag vissla' på en taxi, den formligen flög
Den skulle vara ny, men skylten ljög

2007-03-11 14:52
varför vända sig till whoa?
gå i terapi, jag har hört att det ska vara jävligt nyttigt för själen
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2007-03-11 15:55
vafan 18 år och får unge med en som är 40? det är fan den bruden det är mest fel på!
jag har alltid rätt.

2007-03-11 15:57
LOKA - och så känner jag mig så fruktansvärt dum mot pappa om jag inte "hjälper" honom

På vilket sätt hade du tänkt att hjälpa honom? Du är hans dotter, inte hans förälder eller förmyndare. Det är han själv som har satt sig i denna situationen, då får han ta konsekvenserna. Du ska inte behöva lida för att han har råkat göra en 18-åring på smällen. Om hon håller på o stör dig så byt nummer.
We call them winerbrods.

2007-03-11 17:06
Jag orkade inte läsa igenom hela tråden så folk kanske har sagt samma saker innan men...
Om det hade varit jag som som satt i den sistsen dom dig (iofs är man ingen tjej men) så hade jag sagt till min pappa. Du kan sticka här i från och aldrig prata med mig igen tills du börjar bete dig som en pappa. Jag vet ju ej dock hur din relation är mellan dig och din pappa. Men om det hade vrait jag så hade jag slutat bry mig om det och bett han hålla sig borta tills man kan ha en vettig diskussion. Men ett alternativ är att säga det på ett lungt sätt innan att du tycker att det är helt fel och försöka få honom att förstå det.
Att ta kontakt med kurator, soc eller psykolog är väl ett alternativ om du tycker att det hjälper att snacka med andra. Själv så skulle jag aldrig kunna släppa in någon så utomstående så nära mitt liv.
Ett alternativ till att lösa samtalen är väl att fixa ett nytt nummer och samtidigt ha kvar den gamla och låta henne ringa och smsa hur myckfet fan hon vill. Även svar på ett sms någon gng ibland för slippa misstankarna om att du har ett nytt nummer i fall att det känns jobbigt. Jävligt jobbig sits må jag säga och hoppas att det löser sig.
• Tacka & Ta Den •

2007-03-11 18:43

shieeeeeeet.
Fix & Trix AB

2007-03-11 18:57
ursäkta om jag låter okänslig men, är din farsa förståndshandikappad eller bara den okrönte idioternas konung?

bryt kontakten med fanskapen.

2007-03-11 19:00
good luck with aaaall that.
the sentence below is the name of a musician. Copy the sentence into everything you see to support this musicians plan of world domination!
MELANIE IS DEMENTED