I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kliniska prövningar

Övrigt - Blandat

   
Toastare

2007-03-08 22:40

Kliniska prövningar

Hej,

som många av er nog vet så fördrivs det en massa medecinsk forskning i Sverige med tanke på våra framgångsrika läkemedelsföretag.
Efter att ett läkemedel testats på djur (ja, tyvärr måste det förekomma) så ska det testas på människor. Detta för att man vill kolla biverkningar etc. Det kan också vara så att läkemedel som redan är befintliga på marknaden måste testas för att göras bättre.
Till detta krävs människor.

Man kan då anmäla sig som klinisktestperson och mot detta få betalning.
Betalningen varierar beroende på hur tidskrävande undersökningen är, men det rör sig iaf runt nån eller några (innan skatt)

Undersökningen kan göra ont, det är inte bekvämt och man kan ju vara någon av de som får biverkningar av läkemedlet.

Iaf har jag nu anmält mig till detta hos ett av de största läkemedelsföretaget i Sverige och jag ha skickat in min hälsodeklaration.

Tänkte höra om någon annan här varit med om det, eller har någon vän som varit med om det och som kan berätta sina erfarenheter.

Kom inte och peta på mig med era moraliska pekpinnar om att det är farligt eller ta upp det som hände med de stackars britterna vars huvuden svullnade upp. För jag har bestämt mig och inget kan skrämma mig. I need cash.. och jag är inte rädd för sjukhus, nålstick, slangar i ena eller andra änden osv.

Så, någon som varit med om nått?

Jag skyller allt på Emma!