Sluta röka... tips
Är ju nu så att jag ska ge mig in i kampen mot ciggen. Men det är ju åt helvetes för jävla svårt o sluta, lyckas alltid såra någon pga mitt humör när kroppen skriker efter nikotin. Röker ca ett paket camel blå / dag. Har kört med sånna tuggumi som man kan köpa på apoteket, men då får man jordens halsbränna... :s Snus är heller inget alternativ, då jag har snusat en gång, o va inte min grej. Langa gärna tips på vad du/andra har gjort för att lyckas.. Svara gärna inte med att det bara är o sluta, för är inte lika stark som du. Kollar senare inatt efter jobbet. tack på förhand!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
straffa dig själv med våld när du röker, samt säg till alla du känner att du har slutat då komemr dom säga till dig varje gång du röker o ingen orkar med tjat så då slutar man
äh, det är häftigt att röka
work some magic
Det bästa sättet att bli av med ett beroende är att ersätta det med ett annat, att snus skulle vara bättre är bara ett dumt påhitt. Hitta nått du kan göra var gång du blir sugen, för mig funkade att spela tetris på mobilen ett ganska bra tag. Där jag jobbar nu kan jag inte gå ut och röka när jag vill, vilket har fått mig att trappa ner. Försök sluta med vane-ciggen först, den där du tar tillsammans med kaffet på morgonen osv.. Och säg till folk att du ger det ett försök att sluta, så blir de lite mer toleranta mot ditt humör. F.ö så är boken "Äntilgen icke-rökare" ett jävligt bra medel, jag har tagit mig igenom halva och suget är inte lika stort som det brukade. Och jag rökte från början en ask gula camels om dan ... nu är jag nere i fyra-fem cigaretter om dan.
varje gång du blir sugen på en cigg, borsta tänderna. Sen tänker du såhär om du har ciggaretter men vill trappa ner, då värje gång du ska ta en cigg, då måste du vänta 5-10 minuter inan du tar den, då händer det rätt ofta att man glömmer den. Fast då måste du vara sysselsatt med nått. Som ett spel eller en film eller nått. Försök och sluta med dom saker som du vanligtvis brukar göra i samband med cigg. Typ morgon kaffe, sitte inte under fläckten om du brukar sitta där och röka och dricka kaffe. eller skit i kaffet överhuve taget. Jag har lyckats sluta röka, och jag lovar, om du klarar dig i 2-5 dagar utan. då kommer det blir lättare och lättare.. Tänk såhär varje gång du ska ta en cigg, -fan jag behöver inte ens den här..helt ovärt? Jag kommer ändå må dåligt av det och få dåligt samvete. Nu har jag ju ändå klarat mig så länge osv... lycka till!
faan, det är ju possitivt iaf!?
smart att borsta tänderna varje gång man blir sugen. om man har möjligheten förståss. den ska jag testa! så känner man sig betydligt fräshare i munnen så hångelfaktorn ökar betydigt!
Jag själv köpte massa en-kronors klubbor och gick lös på dem. Fast det kanske berodde på att jag var mer sugoman än nikotinberoende.
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor
Jag började snusa lite direkt efter jag slutade röka bara för att få i mig nikotin, det var ett stort misstag. Jag gillade inte ens snus då jag slutade röka men nu har jag börjat snusa mer och mer, sitter nästan konstant med snus inne på jobbet nu. Så mitt tips till dig är att inte börja snusa istället! =D
nej börja inte snusa, snus kan man ju ha inne hela jävla tiden, inte direkt bra för att bryta vanor.
räkna ut hur mycket pengar du lägger ner på cigg under ett år och översätt det till månadslöner, då känner man sig blåst på konfekten
annibuss F18 Tack ska köpa en piska.Brodin1 P18 Verkligen inte lungorna är slut på mig..conspicuous F19 Tack ska checka boken.. :) Snus är äcklig så det är inget alternativ ens :) Men har rökrutan precis där jag jobbar, ja vi röker inne, :) o allt pappersarbete jag gör hamnar i rökrutan.. för att ha kontroll på maskinen, så är en svår nöt o knäcka.FredrikAndersson P17 Borsta tänderna är värt som fan, men lite jobbigt o gå o borsta tänderna på jobbet... får köpa mjölk eller sura äpplen :)halsont Räknar dagligen på hur dom kostar, därav vill jag sluta, men det faktum att jag o min mor har haft kass kontakt o jag får värsta släppet när ja inte får nikotin och omedvetet sårar henne.... tack alla :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag ska sluta nu snart. och då gör jag som jag gjorde sist. drar ner, röker svagare märken, och sen bara slutar rakt av. sätt en sista dag för rökningen and stick with it. men framförallt. du måste vara motiverad, annars kan det bli svårt.
Sluta bara röka. Sluta jiddra liksom. jag har nikotinsug varje dag, varje minut varje jävla sekund, men jag röker inte endå. Bara att hålla emot suget liksom. Men kanske kommer konsekvensen en dag och då kanske du tänker om. Gå till tandläkaren. fråga om han kan ge dig ett besked om exakt hur många år dina tänder kommer va fucked upp. Då har du en anledning att vårda dina tänder med. Köp flour skölj och tandtrd tandborste och tandkräm. så sätter du igång. Mycket av att jag klarat mig så länge är väl at jag tar tag i nått annat när den där jävla ångesten kommer com jag skall föröska dämpa med ciggen. Absoult råd. byt inte ut ditt nikotin beronde mot andra droger som tex. alcohol eller annat sinnesförändrande. Håll emot. Det går!
kör gameboy, ofta är de mer sysselsättningen än nikotinet som man är beroende av. gameboy hjälpte mig
Jag lyckades sluta röka efter 3 år med rökning. Lade av med att röka, Snusade. Snusade gjorde jag endast för att jag hatade att snusa, jag fick en sjuk hatkärlek till snuset som blev nikotinersättare. När jag tvingade mig av med Nikotinet började jag tugga tuggumin för att alltid ha någonting i munnen så att man inte tar en cigg eller dyl. Funkade super till tuggumina tog slut.
- Det är ett ganska hett ställe att demonstrera på. Det är ju "vänsterland", en stark provokation av högerextremister att demonstrera på Medborgarplatsen, säger Johan Kjellmor, yttre befäl vid Norrmalmspolisen, till DN:s reporter på plats.
ja slutade før en månad sen. tips: Køp såna nikorett plåster. Kicka de i en vecka o får du inte tillræckrligt med nikotin så køp en dosa snus. Fest røk inte den førsta månaden, de leder bara till att dagen efter e du fett røksugen, bakis på de så e de lætt att man faller dit igen. Sen e de basta.
><(((*>
Det är faktiskt lättast att bara stuta, inga nedtrappningsförsök brukar fungera utan leder snarare oftast till att man "unnar sig". Du kommer att vara sur och på dåligt humör men du får se till att sysselsätta dig. Det är skitsvårt och det är inte alltid det fungerar men jag har inte rökt på snart 9 månader =)
För mig fungerar det jättebra att trappa ner. Eller ja, jag vet inte om man kan säga så. Har trappat ner på det i snart två veckor så på måndag blir det ytterligare ett steg. Då ska jag bara feströka istället. Och jag har aldrig velat ha en cigg dagen efter så det blir inga problem så heller. Sen får vi se hur länge det håller. Gick inte så bra de gångerna jag har slutat tvärt...
What we do in life echos in eternity.
Har man bara bestämt sig så. Det som får mig att bryta det är umgänget. Blir så sjukt sugen när man ser ens kompisar röka. Tänk dig själv att sluta dricka bärs när alla omkring en dricker bärs hela dagarna. Det är alltid det som får mig att börja igen. - Fan kan ja ta en cigg eller?
det tog mig 1 vecka att sluta röka, först trappade jag ner, sen så började jag röka en sak som inte har nikotin i sig. det funkade as bra.
Vem vEt?
Jag bestämde mig för att sluta röka för 13 månader sen. Köpte de starkaste plåsterna, såna som räcker i 24 timmar. Hade plåster på mig dygnet runt i en vecka. Sen gick jag mig egen väg, om man kan säga så. Nu, 13 månader senare, är jag fortfarande rökfri. Men det är fortfarande svårt. Varje dag känner jag för att ta en cigg. Till varje kopp kaffe, efter varje måltid, till varje promenad. Det gäller bara att vara stark. Lycka till :)
kan också rekomendera boken "Äntligen icke-räkare", den är ju billig och inte speciellt svårläst, så varaför inte ge den ett försök?
"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"