Svensk Polis
Förra vintern så snea brorsan ur på en spritfylla. Han var aggresiv och helt utom kontroll, när han får tag i en kökskniv så är jag passiv, för att inte komma ivägen om han gör utfall, men han skär sig då över sin egen hals. Jag ringer 112 förklarar lugnt hur det gått till, han är fortfarande aggresiv osv, hon frågar om det är lugnt att dom skickar en polispatrull med ambulansen för att trygga ambulanspersonalens säkerhet javisst sa jag(som hatar snutar) allt för att det skulle fortare.
Nu kommer det sjuka, först kommer en Radiobil och två konstaplar ringer på dörren jag öppnar och ber dom komma in, när brorsan ser dom så blir han först arg och mumlar snutjävlar dra åt helvete varpå jag försöker lugna han, genom att säga sitt ner och va tyst dom är inte här för att jävlas, sen ger ena konstapeln klartecken i komradion och ambulanspersonal kliver in och bedömer skadan osv. Då ropar en kamrat till mig att det kommer fler polisbilar och jag går in vardagsrummet och kollar ut genom fönstret mycket rikitigt och till min förvåning så kommer 3 radiobilar och en piketbuss inrullandes utan för porten, och helt plötsligt står det 12-15 snutar i trappuppgången.
Jag säger till en av dom nyss anlända poliserna bra jobbat hela dalarnas poliskår för ett självmordsförsök, när ni inte ens finns ute på lördagkvällarna när det är i stort sett flera slagsmål utanför krogen och korvkiosken, då finns ni inte men nu jävlar kommer ni, dra åt helvete sa jag och spärrade ögonen i han och skakade sen på huvudet och gick in i vardagsrummet igen och skaka av adrenalin jag var nykter men jag var fan inte långt ifrån att gå till attack!
Vad sägs om denna massutryckning när dom annars klagar på resurs/personalbrist!??
Historien är tyvärr sann!
The New World Order IS Here
|