I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jag blir tokig, varför väger man mer efter man har bajsat?

Övrigt - Blandat

   

2007-03-02 20:26

Jag blir tokig, varför väger man mer efter man har bajsat?

Okej, det är lite äckligt, men det är fan facinerande. Jag skrev en tråd om detta för nåt år sen och jag har under tiden försökt intala mig själv att jag bara fantiserar, eller nåt.

Men jag började testa det regelbundet igen för en tid sen och va fan... Så här går det till.

Man klär av sig naken och väger sig på en digital våg. Man kliver av och på tills man 3 ggr i rad fått exakt samma vikt, vilket oftast bara kräver 3 försök.

Sen går man och sätter sig på toan och gör sitt stuff. När man är klar så ställer man sig på vågen. Man kliver av och på tills man 3 ggr i rad fått exakt samma vikt, vilket oftast bara kräver 3 försök.

I 9/10 fall (tror den sista är om man tömmer blåsan väldigt mycket samtidigt, vilket då leder till viktminskning) blir resultatet att jag går upp 0.3 kg.

Sist vi diskuterade detta så var det ett flertal andra som hade testat samma sak, med liknande resultat. Jag har ringt till sjukvårdsupplysningen, vårdcentralen och pratat med sjuksköterskor och läkare (i samband med ett skolarbete) och ingen har hört talas om detta, men håller alla med att det är otroligt facinerande.

Testa själv :)

http://www.LQP.se - The Portal To Self (ehm, myself, that is)