Självsäkra tjejer är söta, inte kaxiga
Ungefär för ett halvår sen flyttade jag in i ett litet pittoreskt kollektiv bestående av tre trevliga tjejer, en sliten soffa, fyra kylskåp och en hängmatta. Förutom att min städfrekvens, mitt modeöga och min kvinnliga intuition drastiskt ökade, fick även en del fritidsaktiviteter och preferenser prioriteras om...
Jag gick från smaskiga pilsneraftnar med tv-spelsbröl i goda mäns lag, till kvinnliga städkvällar och bullbak på två röda, och var i början smått småchockad. Att inte kunna gå runt naken, att ständigt vakta sin tunga och att korta ner sina badkar-stunder var till en början svårt, men blev med tiden bättre. Nu, efter att vi blivit riktigt varma i kläderna, svettiga i armhålorna och röda om kinderna är allt guld och gröna skogar förutom att vissa beteendemönster är konstiga och rent av svårlästa.
Jg vänder mig därför till er, kära whoa, för att ta del av er enorma expertis och visdom. Problemet är som följer:
När jag och tjej-tanterna befinner oss på en fest, slötittar på tv eller diskuterar kändisar, händer det att självsäkra och utåtriktade kvinnor plöstligt dyker upp... Charlies Änglar vill i detta läge, allt som oftast, inget annat än att riva och spotta på tjejen i fråga och kommentarer som "Shiiit, några piskrapp borde hon ha!", "Vem tror hon att hon är??" och "Jävlar, kolla stolpskottet..." börjar alltid hagla.
Jag, å andra sidan, sitter vid dessa händelser alltid och applåderar, fantiserar om kärleksstunder och är allmänt pilsk. Jag menar att självförtroende hos kvinnor är något fint, att man ska uppmana det och betrakta det som något positivt.
Tjejerna å sin sida menar att kaxighet är en av de sämsta egenskaper man kan ha, och att varje kvinna indirekt smutsar ner deras rykte när de beter sig på detta förkastliga och fula vis. Så... Vad tycker du om självsäkra och utåtriktade kvinnor?
Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.
|