Fyfan för Carlsberg!
Ramlösa Är det bara jag som tycker detta är förjävligt? Först köper dom upp Pripps, och nu ska våran svenska stolthet Ramlösa slås ihop med Vichy Noveau, och resultatet är minst sagt horribelt! Den klassiskt rena etikett som fick en att välja Ramlösa framför andra mineralvatten ska nu väck, till förmån för en äckligt snorgrön etikett som mest för tankarna till något billigt blask från Nettos varuhyllor. Det kändes ju snudd på exklusivt att dricka sin Ramlösa, kunde inte Vichy behållt sina smaklösa etiketter för sig själva? Någon mer som känner att ni behöver vädra eran ilska över detta? Jag funderar starkt på att skriva ett argt brev till Carlsbergs konsumentservice och fråga vad i helvete dom sysslar med, det där fina, rena man alltid identifierade Ramlösa med är snart ett minne blott!
Tell them it's okay even though it's fucked.
dricker mest loka men ska gråta en skvätt ändå.
Hey
Tycker man att det är exlusivt att dricker överprissatt vatten på flaska har man nog inte så mycket att tillföra.
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath A waste of breath the years behind In balance with this life, this death
big deal
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Lite tråkigt är det väl, men i april kommer jag ha vant mig.
Har ni inte något nyttigt att tillföra så håll käften, jag struntar väl i om ni tycker det är överpris för vatten or whatever.. Detta är en klassisk etikett som förtjänar att få vara kvar! Vi kan väl lika gärna byta namn på Sverige till Nya Uganda eller vafan som helst, ni kanske skiter i det också?
Jag har en påse Schweizisk luft du kan få köpa för en hundring, jävligt stilren etikett.
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath A waste of breath the years behind In balance with this life, this death
Tim_Finnigan: faktiskt, med tanke på att deras mest sålda öl smakar blask.
Jag gråter. Mitt älskade bubbelvatten.
My heart lives in my vagina.
Frågan är väl vilken/vilka källor vattnet kommer att hämtas från? //NickeMannen
I'm back! NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.
Toastare
2007-02-25 23:07
såg det i butiken idag... men jag trodde att det bara var så att ramlösa skulle börja tillverka vichy novoue och att den rena ramlösan fortfarande finns kvar. ramlösa och vichy novoue smakar ju inte alls lika.,
Jag skyller allt på Emma!
Hoppas det är så i sådana fall. Ramlösa har alltid varit stilrent. Håller med person som skapat tråden!
jagvillocksåhaenblog.com
Toastare
2007-02-25 23:12
alltså som jag förstår det, då vichy vatten och mineralvatten (som ramlösa) är två olika saker... så kommer vichy novouen bara tillverkas av vatten från ramlösa brunn istället. eller har jag helt fel för mig... jag menar de två sorters vattnen delar ju sverige i två läger... de som gillar ramlösa och de som gillar vichy, det är ju helt olika smak!
Toastare
2007-02-25 23:12
jag köpte iaf en vanlig ramlösa istället för en ramlösa/vichy idag..
Vad spelar det för roll hur etiketten ser ut? Innehållet är väl fortfarande detsamma, och det är väl huvudsaken?
when Im first you dont go next<br>myspace.com/askinovic
Toastare
2007-02-25 23:17
askin, det är ju det som är frågan... för det jag tror, som trådskaparen missuppfattat är.. ramlösa finns kvar... vichy novoue kommer tillverkas av vatten från ramlösa brunn och får därför dela sin etikett med ramlösas logga. den vanligsa vichy novouen försvinner.. men således kan man fortfarande köpa "vanlig" ramlösa.. det man INTE kan köpa är vichy novoue som det inte står ramlösa på.. för att ramlösa nu tillverkar vichy vatten med vatten från ramlösa brunn... är någon inte med?
Toastare
2007-02-25 23:20
Samtidigt kommer det att stå Vichy Nouveau under Ramlösa på etiketterna. Den vanliga flaskan med Ramlösa har också fått en ny design. Alltså en etikett ramlösa/vichy noueau (som jag stavat fel hitintills) och en ny design på den vanliga ramlösa etiketten. det som är upprörande är att ramlösa är ett märke för helsingborg som helt plötsligt kommer tillverka vichy nouveau som då tränger in i det gamla hederliga varumärket.
Jag vill inte ha Vichy Nouveau-loggan på min Ramlösa-flaska helt enkelt. Och jag vill inte ha min Ramlösa-flaska med en skrikig och smaklös etikett.. Varför kan dom bara inte ha kvar den gamla loggan, det var ju lätt den snyggaste mineralvatten-etiketten på marknaden.
jag som missbrukar ramlösa tycker detta e tråkigt.. vishyvatten ska hålla sig på sin kant.. tro fan att de finns större problem men ramlösa är ramlösa.. hmpf
Twelve Tribes of Israel
det är mer klass med ramlösa..
Hey
narki, kom ner hit så marscherar vi tillsammans till ramlösa. eller, vi kan ta bussen en bit och gå den sista biten.
Den nya etiketten, eller rättare sagt flaskformen Ramlösa har är mer säljande än förgående.
Keep crushin'!
Toastare
2007-02-26 11:28
RAMLÖSA KOMMER FINNAS KVAR, MED SIN VANLIGA ETIKETT! är det svårt att förstå? den etiketten som ändras är vichy nuveau eftersom tillvekrlningen flyttas till ramlösa och då får de dela etikett med ramlösa loggan, eftersom vattnet kommer från ramlösa brunn. så sluta böla nu!
ooh me likeee, tänk er kolsyrat mineralvatten som man blir dyngad på:)
Usch va dåligt nu ska jag sluta köpa ramlösa!!
Ta mig inte seriöst Jag är inte på riktigt
Äh, skåningarna kan gråta själva över detta. Halvdanskar.
Stora variga K.
ja dom har väl liksom räknat ut att eftersom folk är villiga att köpa vatten med typ 1000 % markup så är folk dumma i huvudet nog att köpa vad som helst, så egentligen spelar det ingen roll
NickeMannen P21 kökskranen i bergslagen kanske? :)
True, true.
Stora variga K.
dricker mest loka men ska gråta en skvätt svagt kolsyrade tårar
inte bränd, inte varm, bara rostad helt enkelt.
det absolut värsta måste ju va om dom tar bort alla ramlösas fina smaker SKOGSHALLON IS THE SHIT!
bara loka håller i sig!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Narki P20 I feel you så jävla mkt!VILKA ÄR MED PÅ ATT SÄTTA SIG I ETT TRÄD VID HÄLSOKÄLLAN OCH HUNGERSTREJKA?!
You already know, den e on lean!
Äh, vem fan bryr sej om ramlösa, det värsta som skett är att dem där Carlsberg asen köppte upp Tuborg, fan vad jag grät den dagen, buhää =(
There is no way to peace and love, peace and love is the way.
Moderator
2007-02-26 17:49
eftersom ramlösan finns kvar, vichyn får vatten från ramlösa brunn ser jag egentligen inga större problem. vichyn får mer klass, fler arbetstillfällen på ramlösa(?) what's not to like?
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
Tare lungan, jag tror att om man heter "Ann-Louise Kämpe" har man god koll. "Kämpe" ..
"Bara för att du är paranoid betyder inte det att ingen jagar dig."
Toastare
2007-02-26 21:17
kul att många läste vad jag skrev..
annars håller jag med dig legoland, nu kan ju vichyn bara bli godare...
fjäderbat0ng P24 varför skulle man bli dyngad? tror du vichy vatten innehåller alkohol