I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

12 mars - Slutet på analog tv.

Övrigt - Blandat

2007-02-25 20:13

12 mars - Slutet på analog tv.

Som ni säkert redan vet så kommer ju den analoga tv-signalen att stängas av den 12 mars. Denna kommer istället att ersättas med digital tv. Visst går det framåt i Sverige! Hurra för oss!

Det här kommer ju att göra att alla kommer att installera en digitalbox, det vill säga alla som inte redan har gjort det sen några år. Det normala annars är nog idag att man inte har så många kanaler. Här hemma hos mig exempelvis finns, hör och häpna, bara tre kanaler (om man bortser från den där finska kanalen som ingen någonsin kommer att se på). Det är 2007 och vi har bara tre kanaler, det måste ju sänka välmåendet i vårt land helt otroligt. Vilken tur att vi får flera snart.

Vad vill jag diskutera? Jo, det ska jag berätta för er. Jag tror inte, och säkert många med mig, att tv tittande är bra för oss. Om vi alla blir tvungna att skaffa digitalbox, och därmed massvis med kanaler, så kommer vi ju onekligen alla att se mer tv.

Är det här ett tekniskt framsteg som kanske inte är helt önskvärt om man ser till folkhälsan?

"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.