Kaffe i glas?
Ja, här i min inrutade lilla värld så känns det ju nästan som en dödssynd att ha kaffet i något annat än en porslinkopp. Tänker, kanske går glaset sönder om jag häller varmt kaffe i det, men samtidigt -- verkligen? Jag menar, det är förmodligen varmare i diskmaskinen... Förmodligen är det väl den snabba temperaturförändringen som är boven, men mja, så snabbt är det väl inte... Så, hur ligger det egentligen till? Är det OK att ha kaffe i ett glas?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
klart man kan ha kaffe i ett glas.
Vila i frid Daniel ! 091030
ja nils, i ikeas superglas!
varför skulle man inte kunna ha kaffe i ett glas?
Om det vore så roligt att arbeta som många påstår, så skulle borgmästaren hugga sin ved själv.
tänk hur hög värme det är när man GÖR glasen, lite kaffe är nog inget problem kan jag nog säga.. såvida du inte har en likadan ugn som dom har där o kör kaffet där så är det nog lugnt:D drick din kaffe nu:P
Whiskey & Cola !.
Bra ... Alltså, det kändes ju rätt dumt att fråga när det t.o.m. står "Macchiato", "Latte" på dem här glasen, men jag vet ju hur mamma blir när hon får veta att förstört hennes glas. Då blir det inget mer whoa på ett tag, ligger istället i koma på sjukhuset. :D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator
2007-02-24 18:02
klart man kan ha kaffet i glaset, men varför är ju frågan? jag har aldrig hajjat det. tycker kaffet ska vara varmt och om man har det i glas går det ju inte att hålla ordentligt utan att bränna sig om man inte har riktigt riktigt tjocka glas. men dem lämnar också övrigt att önska.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
Legoland P21 Ja, det är fan sant. Egentligen är jag väl bara less på att ha det i koppar. Min SUN-kopp börjar bli lite gammal (dock inte sliten), men jag har haft den så länge så att jag vill lite omväxling. Känns också som det känns lite "hippare". Jag är ju fortf. 19, så med tanke på att jag ändå är lite lill-gammal så vill jag inte föruttna med en gammal kaffekopp i handen. *ålderskris*
är glaset iskallt å man häller i kaffet så sprikker det nog.
((MAAD))
davve_d P21 Jepp, min logik ... Fast brukar oftast ha glasen i rum temp., så egentligen är man nog ganska safe. Däremot när man häller i den kylskåpskalla mjölken, så får man ju en rejäl temperaturförändring.
Latte i ett högt glas. Morgonens bästa stund.
My heart lives in my vagina.
värm glasen innan. att glaset ska spricka ska nu nog inte oroa dig över, har aldrig hänt mig och då har jag jobbat med kaffe i 4-5 år eller så. det som förändras är smaken om varm espresso dyker ner i ett kallt glas.
Be the change you want to see in the world.
Nej, man kan inte ha kaffe i glas. Rent fysiskt går det, men det är fel. Det är även fel att dricka ur en kopp utan öra. Allt det här nya med latte och annat skit som man "måste" dricka är, no offense, stockholmsfjollerier.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Jag lyckats spräcka glas, värm det om d är ett tunt glas.
-Vakna Johnny, vakna! Du glömde ta dina sömnpiller.
candide P24 Givetvis var det invändningar som sådana jag även efterlyste! Men jag är inte säker ändå, jag menar, visst får man associationer till "Thomas, 46 år, stressad matematiklärare på högstadiet" när man ser ett upphällt _glas_ kaffe, men samtidigt, det är väl också bra att variera sig -- inte vara så konservativ? Stockholmsfjanteri vet jag inte, sånt brukar man ju acceptera efter första månaderna...
Jag håller med om man inte behöver vara så konservativ. Men kaffekoppar gjordes för kaffe, glas gjordes inte för kaffe. Glas gjordes för annat trams. Hur tror ni att samhället skulle se ut om vi inte hade regler? Va? Va?
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
förmodligen som idag då alla struntar i reglerna ändå.
Be the change you want to see in the world.
Eeeeh klart som fan det finns kaffeglas
-Vakna Johnny, vakna! Du glömde ta dina sömnpiller.
duralex håller för det mesta.
Jag sköljde ett glas med varmt vatten och det gick sönder. Kefft säger jag!
Brukar kasta i en sked om man skall dricka ut glas. Skeden stabiliserar det hela på något sätt. Idiotiskt men praktiskt.
- Det är ett ganska hett ställe att demonstrera på. Det är ju "vänsterland", en stark provokation av högerextremister att demonstrera på Medborgarplatsen, säger Johan Kjellmor, yttre befäl vid Norrmalmspolisen, till DN:s reporter på plats.
Capuccino, latte och sånt fjask är gjorda för höga glas. Men kaffe? nej, det ska ner i en stadig kopp. Min bror dricker det ur glas, tycker det ser äckligt ut. Blir att må lite illa faktiskt, att se kaffet igenom ett glas.
http://www.last.fm/user/Ayanamii/
Om man har ett väldigt tunt glas kan det spricka, om man stoppar en sked i glaset och häller kaffet på den så slipper man oroa sig för att glaset ska spricka :)
http://static.aos.se/images/Vimmel/sthlm/rd0jx15vjz9whw5.jpg Patrik Montana, 21, Södermalm, Adam Alliansen, 21, Bromma & Joakim Karlsson, 19, Södermalm minglar runt på Viper Room.
Alltid glas!
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com
vanligt svart kaffe ska drickas ur kopp(porslin) Cappucino och sånt där annat gay bör drickas ur glas.
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
Kaffe är som bäst i en nice kopp speciellt på morgonen:) Men det kan va gott att dricka ut glas okså fast inte på morgonen.
Ta mig inte seriöst Jag är inte på riktigt
Jag blir sugen på kaffe varje gång jag öppnar den här tråden. Kaffe och mörk choklad.
det är jobbigt med kaffe i glas man bränner sig, man borde ha handtag på kaffeglas
annibuss; då kan man väl lika gärna dricka ur en kopp bara? ;P
Legoland sa det jag tänkte. Jag tycker kaffe är godare i kopp.
"What the fuck?! That ain't no fuckin' name, yo. That ain't that nigga's name. You can't be serious. Barack Obama. Get the fuck outta here." - DMX
dirty_flowetry men det är kul att titta på färgen o lagrena i t.ex. en latte
Det finns ju ett gammalt ordspråk som lyder: "Varma drycker dricks i kopp, kalla drycker dricks i glas. För övrigt är kaffe äckligt." eller nåt sånt... //NickeMannen
I'm back! NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.
Fan va sugen jag blev på kaffe i glas. Ska fixa det nu =)
Självklart går det att dricka ur ett glas, men... vill man ha den bästa känslan ska man ha en fin kopp med varmt kaffe och en bit 85% choklad, en solig sommareftermiddag!
Oslagbart...
A girl so sweet that when she smiled the stars rose in the sky
Visst är det okej men det ser förjävla skabbigt ut
You already know, den e on lean!
Jag dricker ofta kaffe i stort vanligt glas. Blir godare.
Det känns mer som man "fikar" ifall man dricker ur glas.
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---
Redaktionen
2007-02-25 17:44
nilsl. du gör rätt så konstiga inlägg. varför skulle du inte kunna ha kaffe i ett glas?
Helst mugg, men finns det ingen tillgänglig (vilket det inte brukar finnas när man är ute på café) så glas. Små porslinskoppar är ju söta att se på så, men kaffet hinner u kallna innan man ens hällt upp det.
bara bögar och stockholmare som har kaffet i glas. hehehe
mama said knock you out
Yay jag är bög! Eller wait...
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---
Kaffepannan är ju i glas ... Vilket ingen påpekat. xD
Jag hällde kokande vatten i ett glas en gång. Glaset sprack.
jag hatar när man får kaffet i glas som leder värme jättebra. jag är helt övertygad om att cafébiträdena hånskrattar inombords när jag på väg från disken till bordet märker hur glaset blir varmare och varmare, och jag inser att jag får välja mellan att vidbränna handflatan eller tappa glaset. eftersom jag antagligen betalat ett överpris för kaffet kommer jag låta handflatan stryka med.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world
nilsL Fast brukar oftast ha glasen i rum temp Ja då lär det gå bra. Själv förvarar jag alla mina glas i frysen så jag har lärt mig den hårda vägen : - (
Martian Ambassador: Ack! Ack! Ack!
Någonsin ett latteglas i porslin?
Signatur får rum här