I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Flytt till malta

Övrigt - Blandat

2007-02-24 13:02

Flytt till malta

Hej, flyttar till malta 20 juni (valletta) för att jobba som support åt unibets kunder någon som har jobbat/bott i malta som kan ge mig lite kött på benen om div saker, bra uteställen, bättre jobb, lägenheter osv tack.

Montana luktar gott

2007-02-24 13:22
Finns otroligt många utställen i paceville som ligger vid st Julians. Det är galet mycket turister där men, fast iofs är det det överallt på malta på sommaren i stort sett.

Lägenheter: det är inte så vanligt vad jag vet av att folk hyr lägenheter, utan folk burkar köpa dom och det blir ju dyrt om man är ung. Det lär iofs inte vara allt för svårt att få hyra en lägenhet av någon som bara använder sin på sommaren, men det är ju då du ska vara där. Har du fixat boendet? Det är ju många människor på liten yta på malta men samtidigt bygger dom nytt hela tiden.

2007-02-24 14:09
..men paceville ligger en bra bit från valletta. även om malta är litet så tar det rätt lång tid att förflytta sig mellan olika städer då kusten liksom slingrar sig fram. bodde själv på malta ca ett halvår men hängde inte mycket i valletta, jag bodde ovanför paceville i ett samhälle som heter pembroke.

för övrigt så finns en tråd om malta redan.. kolla in den vettja.

2007-02-24 15:58
jedi-master F18 Okej jo jag har boende fixat men antagligen är det inte det bästa efterssom att jobebt fixar det åt mig och jag har hört av rätt så många att det inte bruka vara den högsta standarden direkt. Är det mycket skandinavier där nere?
fatal F24 Jo jag har altl läst igenom den men det verkar som att de mesta av svaren rör maten och festerna vil ha lite mer konkret info.
Montana luktar gott

2007-02-24 16:53
Min bror åkte för någon vecka dit för att jobba i fyra månader :) tror han bor i valletta
:)

2007-02-24 19:50
blajjj P3

på sommaren hör du svenska/norska osv överallt. Men det är mest italienare där.

fatal F24

men bussarna går ju hela tiden så SÅ jobbigt är det väl ändå inte? Fast jag gillar inte herrarna som kör bussarna.

2007-02-24 21:24

uppa tråden!

vi ska kanske skaffa hus i malta, men jag har inte vart där, berätta om sköna områden och livet där, de som vet!
Femme fatale

2007-02-25 00:49
En av mina närmaste vänner bor på malta då hennes pappa är maltes. Har faktiskt inte vart där själv, men ska åka dit snart tänkte jag. Verkar vara en skönt land, mycket roliga människor och klubbar mm:) Hon bor en bit utanför Valetta..

2007-02-26 15:50
 jedi-master F18

jorå visst går bussarna ofta men det tar ändå betydligt längre tid än vad det skulle ta här i sverige.

till exempel,
en gång när jag skulle åka buss från pembroke till sliema så stannade chauffören och käkade på vägen..