I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vart tar det gula i mjölken vägen?

Övrigt - Blandat

2007-02-24 10:51

Vart tar det gula i mjölken vägen?

jag dricker ca 2 liter mjölk om dagen. men jag pissar vanligt typ genomskinligt piss..
har alltid undrat vart det gula i mjölken tar vägen?

Ngn som har svar på detta mystiska dilemma

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-24 10:57
Det som inte är vatten kommer ut som bajs.
Och mjölk är väl vitt?
//Dj Ju@nO
Poet

2007-02-24 11:16

jag vet inte exakt nu, men jag har aldrig sett
gul mjölk. och om du menar att du dricker mjölk
och det är inte gult är väl för att du dricker och
kissar tillräckligt ofta så att det ska vara
genomskinligt - vilket är bra än jättegult kiss.

What I said, yo!

2007-02-24 11:27
Någon som har ett svar på den mystiska gula mjölken?
WHADUP

2007-02-24 11:27
Jag menar vitt sorry!!! :D hehe skrev fel.. haha OJJ ;D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2007-02-24 11:38

Ok du menar "varför kissar jag inte vitt"?
Haha, varför kissar du inte svart när du dricker cola eller
kaffe, rött när du dricker Fanta Exotic. Jadu, varför är
inte bajs i gul färg eller kanske grön?

What I said, yo!

2007-02-24 11:40
Helt enkelt eftersom kroppen tar upp ämnena som ger mjölken sin vita färg, och släpper ut avfallsprodukter från kroppen eller helt enkelt vattnet som blir kvar.

tror jag!
WHADUP
Toastare

2007-02-24 11:41
antagligen för att kroppen renar det så mycket och bryter ner mjölken.

vissa färger kan ju kroppen inte riktigt bryta ner.. som blåbär gör ju bajset grönt.. iof påvderkas inte kisset. Men äter du rödbetor så kissar man ofta rött, om man äter rejält och färska kokta.
Jag skyller allt på Emma!
Toastare

2007-02-24 11:56
jag hoppas du inte pissar ut dem?

majs har ju kroppen svårt att smälta, så det brukar komma ut helt.. de gjorde ju ett test i Vice på hur länge det tar att få ett bajs som helt består av majs.. och det var inte många dagar.
Jag skyller allt på Emma!

2007-02-24 12:02
Haha samma som att äta wholegrain-bröd... ni vet sånt bröd där det är hela korn. Smälts inte heller ner av magen! Bryts inte heller ner.
WHADUP

2007-02-24 15:14
det gula är ju urinämnen, ju mer vätska man dricker ju mer utspädda blir urinämnena och kisset blir genomskinligare, har man mkt färg i kisset dricker ma nför lite. kissar ma nrött har man ätit rödbetor

2007-02-24 15:26
vissa tar upp färgämnena från rödbetor har jag hört. och i många länder dricker man inte mjölk överhuvudtaget, här i norden har vi dock större tålighet mot laktosen eller nåt annat jox som gör att man inte får ont i magen och grejer.

2007-02-24 15:58
Jag håller med där demirel. Lyckan att äta sitt eget bajs om och om igen måste vara obeskrivlig eller "soft".
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered