I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Störande moment på förfester

Övrigt - Blandat

   

2007-02-23 13:18

Störande moment på förfester

Den överlägset bästa platsen att förföra och charma damer på, har, och kommer alltid vara på mysiga och lugna förfester. Den atomsfär som billig cigg, alkohol och tjusiga parfymer skapar är oslagbar och nästan alla mina tjej-vinster har initierats av ett fint snack på just förfesten. Skillnaden mellan att stå ute på en bar och försöka vara en god lyssnare med åttiofem decibel tuggummipop i öronen och att sitta i en skön soffa och viska hemligheter till varandra kan, och får man inte förringa.

Att förutsättningarna är så fruktasvärt fina, så fantastisk optimala, gör mig förutom glad och småpilsk, även dubbelt frustrerad när dessa premisser rubbas. Jag har därför, driven endast av irritation och en viss svartsjuka upprättat en lista över saker som stör mig på förfester. 


Den politiska diskussionen


Händelseförlopp:

Någon säger, gör eller ser någonting som för in tankarna på ett politiskt och hett ämne. En diskussion föds och frodas, och under en lång tid kan folk inte fokusera på annat än att spotta ur sig politiska floskler. Detta fortlöper under någon timme, för att sedan dö ut.

Varför stör detta mig:

När människor som inte är känner varandra speciellt bra ska diskutera heta potatisar, blir det alltid smetig pannkaka. Antalet smarta, orginella och genomtänkta argumnet jag snappat upp på förfester under årens lopp är noll, och det finns en anledningen till det. Alkohol och politik hör inte ihop.


Gitarrmongot


Händelseförlopp:

Plötsligt dyker en gitarr upp från ingenstans och den lugna, självsäkra virtuosen rapar ur sig några halvlama protester samtidigt som hans wing men uppmuntrar och "övertalar" honom att iaf spela någon enstaka låt. "Okej då" svarar knastet blygt, samtidigt som han strechar sina fingrar och börjar spela. En timme senare sitter han svettig, rödögd och glad, med en flock tjejer runt omkring sig och säger: "Äsch, så bra var det väl inte..."

Varför detta stör mig:

För det första gillar jag inte när uppmärksamhetslampan förflyttas från mig till nån annan. Speciellt om jag försöker vinna lite kvinnlig kärlek. För det andra är det ett beteende likt jonglering, korttricks och fotbollstrixande som mot alla odds vunnit acceptans ute i stugorna. Allsång går an, men när jag tvingas sitta och lyssna på en annan mans raggningsknep i 45 minuter blir jag småtrött.

Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.