I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Snytare eller snörvlare?

Övrigt - Blandat

   

2007-02-23 09:44

Snytare eller snörvlare?

Förkylningstider - snor och rosenröda nästippar på klassiskt manér.

Igår pratade jag och några vänner om förkylningar. Jag passade då på att yppa en fundering som jag har haft sedan hösten. Det är nämligen så att mina förkylningar går över väldigt snabbt eller aldrig blir särskilt kraftiga. Jag har alltid trott att jag kanske inte är så mottaglig för förkylningar, rent genetiskt. Men i höstas gjorde jag något nytt, jag började (under en kortare period) snyta mig. Det tog, minst sagt, hus i helvete. Jag har aldrig varit så förkyld som då. Självklart fick det mig att fundera. Jag tänkte på människor i min omgivning som drabbas av återkommande och svåra förkylningar. De är alla snytare. Men jag, som är snörvlare, klarar mig bra. Som sagt, jag la fram det i vänkretsen och där fick jag stöd för min teori:

Vi som snörvlar oss igenom förkylningar kommer lindrigt undan medan snytarna förvärrar sitt tillstånd och lider svårt.

Nu tänkte jag, i en större krets, pröva och utvärdera tesen. Jag är därför intresserad av att höra om dina förkylningar. Är du snörvlare eller snytare? Hur förkyld blir du? Hur länge? Berätta allt!
(Vi snörvlare kan också använda tråden för att övertala snytare att deras metod är underlägsen och inte minst töntig)

Och ja, det finns en hönan-och-ägget-känsla i min teori men jag stödjer mig på vad som hände den där perioden när jag, av tryck från vuxenvärlden, testade snytningens vidriga konst.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.